elfling skrev 2007-11-05 19:30:46 följande:
Gabriella S skrev 2007-11-05 18:52:45 följande:
Men läs vilka svar du har fått innan du fortsätter att babbla på om detta!Homosexualitet är ingen förening som går ut på att konvertera 15-åringar till bögar och flator. Vad i h*lvete får dig att tro det?? Skulle de få en brödrost när de lyckas konvertera 15 stycken eller??Förstår inte hur du tänker...Om någon - oavsett kön eller sexuell läggning - försöker "förföra" 15-åringar så handlar det INTE om att man vill konvertera denne till sin egen läggning. Det finns ju lika många (om inte fler) äldre män och kvinnor om "förför" 15-åringar av motsatt kön, skall heterosexualitet också förbjudas, eller byxmyndigheten höjas på heterosexuella då??Du resonerar helt obegripligt, Gabriella, och du vägrar inse det själv!
Jo, men om det handlar om personer av motsatt kön, så är det inte lika skadligt!
Klart att det finns dom som vill ha lammkött i alla läger - ingen har väl påstått något annat. Men det gäller att se till konsekvenserna för den unga/unge! När jag gick på högstadiet, så kommer jag ihåg att det stod om detta i biologiboken, i sexualundervisningskapitlet.
De varnade för att äldre homosexuella kunde försöka söka kontakt, och att man då skulle akta sig mycket noga innan man gav sig in i något sådant, eftersom man annars kunde hamna i tråkigheter som det var svårt att dra sig ur.
Det stod också att det var vanligt att ungdomar tillfälligt upplevde en dragning till någon av samma kön, men att man inte skulle agera på det eftersom det i de allra flesta fallen rättar till sig senare. Det berodde bara på "inkörningssvårigheter" för hormonsystemet i puberteten.
Det där var kvar länge i skolböckerna. Men för några år sedan hörde jag på radio, att RFSL hade reagerat på de formuleringarna i biologiböckerna, och krävt att de skulle tas bort. Det tycker jag var fel - för det var mycket klokt, och mycket viktig information till osäkra tonåringar med svallande hormoner...