Inlägg från: bbpop |Visa alla inlägg
  • bbpop

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

fia sthlm skrev 2007-09-13 08:26:11 följande:

-Ja och att kalla folk i tråden om och om igen för homofober för att dom har andra åsikter än du det är ju inte ett dugg nedlåtande? Man ska inte kasta sten i glashus, hört talas om det?
    För det första kallar jag ingen för homofob för att vi inte delar åsikter. Men jag tycker att man ska benämna saker med dess rätta namn, och personer som uttrycker sig nedlåtande och fördomsfullt om homosexuella är homofober.
  • bbpop
    stina84 skrev 2007-09-13 09:53:13 följande:
    Det är absolut inget fel med att klistra in verser så som du gör Fia, däremot är det fel att lägga ord i Guds mun!
    Saken är den att man kan rättfärdiga en hel massa åsikter och handlingar med hjälp av bibeln. Det finns människor som mördar abortläkare och spränger bomber med hänvisning till bibeln. Det är naturligtvis fel och en grov förvanskning av det kristna budskapet. Du väljer att fördöma homosexualitet med bibeln i hand och det tycker jag också är en förvanskning av det kristna budskapet. Så frågan är ju vem som lägger ord i guds mun och vem som inte gör det.
  • bbpop

fia sthlm skrev 2007-09-13 13:38:05 följande:

Men många upplever tydligen samma sak som jag, och det var vad jag ville få fram att jag inte är ensam om att tycka så och att man inte är homofob för det.
    Ja, det är ju en av de vanligaste fördomarna om homosexuella. (Och, ärligt talat, en av de fånigaste.) Så det är klart att fler än du tror att det är så.
  • bbpop

Eftersom det fortfarande inte finns någon uppenbar motsättning mellan homosexualitet och kristen tro så finns det naturligtvis ingen anledning att vare sig ändra eller förvränga bibeln. Kristna homofober griper efter halmstrån i sin iver att fördöma andra människors sätt att vara. Det är tragiskt.

• bbpop

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-14 10:33:37 följande:

Tyvärr är det en gammal tradition att nyttja heliga böcker för att få slå på folk man inte gillar. Kvinnor, judar, svarta, rika, fattiga, sjuka, ogifta... och nu homosexuella. Om man vill kan man säkert hitta stöd för att blonda är onda också. Vet att Vittnena gärna är ute och talar om för långhåriga killar hur fel de är.
    Jo, jag vet. När min fru gick på gymnasiet blev hon titt som tätt attackerad av Livets Ord för att de tyckte att hon såg ut som en knarkare, eller nåt. Hon såg fel ut iallafall och behövde visst räddas.
  • bbpop

Free Spirit skrev 2007-09-14 13:42:39 följande:

Verden har et meget merkligt syn på kjærlighet., på lik linje her inne på FL.
    Hur menar du nu?
  • bbpop

Free Spirit skrev 2007-09-14 14:32:20 följande:

Var ik ment dei skulle tige heller om dei var kalt av Gud.
    Men de homosexuella som kännt sig kallade av Gud då? Har de blivit kallade av misstag?
  • bbpop

Free Spirit skrev 2007-09-14 14:45:59 följande:

Homoseksuelle kallet til hva då? Prest?
    Ja, t ex.
  • bbpop

Free Spirit skrev 2007-09-14 14:49:35 följande:

Ok!! Gud går ik mot sitt Ord!! Da tenker eg på det der med å bli kalt til prest!!
    Men hur menar du nu? Kvinnliga präster har blivit kallade av Gud och därför kan varken Paulus eller Gud ha något emot dessa. Ok, det låter rimligt. Men varför gäller inte det homosexuella präster? Eller homosexuella troende i allmänhet för den delen?
  • bbpop

Free Spirit: DU tolkar texten som att Gud är mot homosexualitet. Vi är många som tolkar texten på andra sätt och om en homosexuell vill bli präst får man anta att även hon/han gjort en annan tolkning än din. Vem är du att avgöra vilken tolkning som är rätt eller fel?

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?