Dorian Ertymexx skrev 2007-11-03 19:49:07 följande:
Gabriella S skrev 2007-11-03 19:45:25 följande:
Du har rätt i motreaktionen, och jag försöker ofta varna folk för att den kommer. För, som du säger, det gör den alltid. Frågan är bara om man ska acceptera den eller kämpa emot den. Motvågen mot kvinnlig rösträtt, mot svartas jämställdhet och demokrati var värt att kämpa för. Det är även denna kamp. Och jag har svårt att tro att den kommer att förloras lättvindligt; och om den förloras blir det långt fler än de homosexuella som kommer drabbas. De som starkast är emot homorörelsen är de som med värme ser tillbaka på Hitlers dagar.Och det finns inget otäckt med att gamla normer ifrågasätts och krossas. Hade det inte skett hade vi fortfarande setat i afrika och jagat gnuer med spjut, och tillbett lokala andar. Allt annat, inklusive kristendomen, har du bara normbryteri att tacka för.
*ingorerar alla dumheter i ovanstående inlägg* Jag känner så här, att det bästa skulle ha varit om motreaktionen INTE HADE BEHÖVT komma. Utan att vi hade stannat utvecklingen på en punkt som majoriteten kunde acceptera. Och när man pratar med folk, så ser man att den gränsen gick efter registrerat partnerskap (det kan många acceptera, så länge man inte använder ord som bröllop, vigsel eller äktenskap), men före rätten att adoptera barn eller inseminera.
Jag tror alltså, att det är väldigt viktigt att stoppa - och helst backa - NU. För annars vet vi inte var det slutar. Det KAN bli en ny kristallnatt - men den här gången med de homosexuella som villebråd. Om tillräckligt många känner sig tillräckligt hjälplösa, när det inte går att påverka samhället på politiskt sätt.
Du har nämligen fel i vad majoriteten tycker.