Inlägg från: markera |Visa alla inlägg
  • markera

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Free Spirit skrev 2007-09-17 16:30:56 följande:
    Men kjære du!! Som kristen eller medmenneske for den skyld, så ønsker vi ingen til det grufulle sted. Du vill ik tro det, men eg sier det endå!! Har selv lest om ei som ble tatt til helvete av Jesus selv for å hun skulle se realiteten av det og advare mennesker.Selv vet eg at ei i min kirke har oxo opplevd noe lignende som ufrelst. Og har lest/hørt om flere med samme opplevele.Helvete er å være for evig uten Gud, kan jo forstå at visse ik vil ha noe med han å gjøre, men det er bare mangel på kunnskap. For oss som har møt han og opplevd hans kjærlighet vill jo at alle andre skal få smake det samme. Ingen menneske er hel uten å ha invitert Gud inn i sitt hjerte.
    Åh...så det är naturligtvis av er stora kristna kärlek och godhet som ni ser er tvingade att konstant påtala vilka syndare vi är?
    Newsflash, i ert bigotta himmelrike vill vi inte vara, det finns en annan uppdaterad version som är bra mycket trevligare.
    Gay by nature-proud by choice.
  • markera
    gudrun skrev 2007-09-17 21:46:35 följande:
    Som sagt flera gånger; Jag tror INTE Gud skapade homosexualiteten....Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 21:43:33 följande:
    Om man nu köper resonemanget att gud skapade allt,undantaget just homosexualitet...vilket ju verkar rimligt...vad fanns det mer på listan över det han inte skapade?
  • markera

..och OM nu Gud finns så inte bara tror jag utan är helt övertygad om att han skulle trivas bra mycket bättre på min och dorians fest än på gudruns och free spirits

• markera
    Free Spirit skrev 2007-09-17 22:06:07 följande:
    Gud skapte menneske til mann og kvinne, til mann og kvinne skapte Han dem
    Det står väl utom allt tvivel att mänskligheten är uppdelad i män och kvinnor...
  • markera

Du har lagt in ovanstående tre ggr nu ( som jag sett..) Vad vill du ha sagt?

• markera
    Free Spirit skrev 2007-09-17 22:22:25 följande:
    Eg vet ik om vedkommende fekk det med seg..ei heller om dere gjorde det, for eg ba om en kommentar.Det er slik den frafalne kirke er i dag..og der er slik dere tenker oxo..kardemoementalitet.
    Ok, det lät ju som en trevlig inställning i alla fall. Synd att du inte kunde ställa dig bakom den. Förresten, vad/vem är kardemoe?
  • markera
    Free Spirit skrev 2007-09-17 22:24:07 följande:
    Du tro det ja, eg tror oxo at han før hadde gått til dere en til oss!!
    men...nu förvånar du igen...bodde han inte redan hos dig?
  • markera
    Free Spirit skrev 2007-09-17 22:41:44 följande:
    Ja ik sant..det hadde jo passet for dei flest ik sant? Men så er nu det ik en gang.Kardemome? Det er En fantasiby laget av Torbjørn Egner. Det finst faktisk laget en liten slik by ved dyreparken her i Norge. Reglene der er slik:Du skal ik plage andre.Du skal være grei og snill.Og forovrig kan du gjøre som du vil.Slik mentalitet kaller eg for kardemome mentalitet og den finst rikelig her på FL.Men tingen er at det er et bedrag!! En lurer seg selv!!
    Nä, det låter ju verkligen fruktansvärt eller hur?
  • markera
    Free Spirit skrev 2007-09-17 22:45:57 följande:
    Ja det var svaret..han skapte ik Erik og Sverre..men Adam og Eva..
    Det var en rackare till att detaljstyra du...man kunde ju annars förledas att tro att han skulle ha viktigare saker för sig än att kolla upp vem som älskar vem men där ser man..
  • markera
    Free Spirit skrev 2007-09-19 14:36:25 följande:
    For min del så tror eg ik et kjønnsorgan har noe i ens endetarm å gjøre, men er til for avføring..Kan ik se at Gud hadde ment noe annet!!
    Jag tror nog att viss argumentation hade passat där alldeles förträffligt också- och Gud håller säkert med..
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?