Inlägg från: markera |Visa alla inlägg
  • markera

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Mallan76 skrev 2007-09-03 07:30:09 följande:
    Oj, ser att all fet stil försvann, så texten blev lite svårläst.... Mer lättläst här: www.dagen.se/dagen/Article.aspx
    Ok Mallan- jag har läst om Erik som hatar sig själv. Vad ville du ha sagt?
    Gay by nature-proud by choice.
  • markera
    Mallan76 skrev 2007-09-03 08:34:21 följande:
    Markera: För det första tror jag inte Erik Johansson hatar sig själv! För det andra tyckte jag det var en intressant artikel, att visa på att även en homosexuell präst kan vara emot vigslar av homosexuella! (och inte bara s.k. "homofober"... )
    Absolut ingenting talar för att egen homosexualitet motsäger att vara homofob.
  • markera
    johannawalfridsson skrev 2007-09-03 21:04:50 följande:
    Tant Greta =Som inte är välkommen i Guds hus?alla är välkommna i guds hus... frågan var om det ska få guds välsingnelse ... eller inte ...när dom gifter sej!!!!
    Det där med människors lika värde är ingen princip som hålls så högt eller? "jo visst, du är välkommen men...eh...sitt längst bak...var inte den du är...och eh.."?
  • markera
    Mallan76 skrev 2007-09-03 22:15:54 följande:
    Inlägg 1643: (Dorian):  Jag är nog ganska "normal", men vet du vad? Jag är rätt så nöjd med det ändå! Och jag är inte det minsta "feg" -detta är det liv jag valt! Sen kan folk kalla mej för "moraltant" bäst de vill...
    Fast är det särskilt normalt att för att vara nöjd med sitt "valda" liv ägna dagarna åt att trycka ner andra livsstilar?
  • markera

Ok, så en könsneutral äktenskapslagstiftning är det ingen som har problem med här inne?

• markera
    Gabriella S skrev 2007-09-04 15:03:58 följande:
    Man måste väl få tycka att ett beteende är fel, utan att vara direkt drabbad själv. Jag har t.ex. aldrig utsatts för en våldtäkt, men jag anser ändå att män som våldtar handlar kriminellt och fel.
    Hejhej, dina jämförelser gör mig mörkrädd. Vad har du för syn på kärleken om du jämför den med våldtäktsmän?
  • markera
    fia sthlm skrev 2007-09-06 17:39:58 följande:
    Fast om någon som inte läst bibeln eller är insatt skriver något lösryckt brukar det ofta vara en missuppfattning det handlar om som i inläggen tidigare tex Men du har rätt, många tolkar bibeln olika trotts att man läst den många gånger om.
    Fast riktigt allvarligt blir det väl först när man väljer att tolka eller tro på de stycken i en bok som förespråkar förtryck av andra människor ?
  • markera
    Gabriella S skrev 2007-09-06 21:38:01 följande:
    Trollbottom: argumentet med TV- och teatersmink var bara så dumt. Det används ju på ett helt annat sätt, och med helt andra syften, än en kvinnas make-up. Sedan har jag också läst att det finns män som har börjat använda foundation och concealer för att dölja t.ex. acneärr eller andra ojämnheter. Men det är ju också något helt annat än att sminka sig på ett kvinnligt sätt - som ju främst går ut på att förstora och dra blicken till ögonen och läpparna
    Och män får inte dra blicken till ögonen och läpparna för att?
  • markera

För att citera många...är vi inte lite OT nu?

• markera
    fia sthlm skrev 2007-09-07 18:33:41 följande:
    jo jag vet
    Men ändå tycker du att du skulle gifta dig i kyrkan???
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?