Puh84 skrev 2007-08-31 14:26:18 följande:
Nuskriver vi vad vi tycker i ett forum, det är inget jag står och predikar om på torget direkt. Jag har aldrig gjort något/sagt något illa motdem, men nu disskuterar vi här och alla säger vad de tycker, det är en väldig skillnad. Jag kan bara stå till svars för mig själv. inte alla andramarkera skrev:Debattforum är också en del av världen, och många unga rör sig också på internet och tar intryck av det som skrivs där. Du behöver inte saluföra dina åsikter på ett torg för att de ska få genomslag och påverka. Det räcker att du pratar om det hemma på det här sättet så att dina barn hör så att de eventuellt börjar mobba en avvikare, eller barn till homosexuella föräldrar.Fruktansvärt onödig kommentar, markera. Då kan jag lika väl gå ut och säga att dina barn kommer växa upp till mobbare bara för att du inte tror på Gud och det som står i Bibeln.
Onödig? Hur menar du då, jag tycker din liknelse haltar betänkligt. Jag har inte på ett enda ställe förespråkat min rätt att tala illa om troende. Jag ser ingen anledning till det. Gör det någon lycklig att tro på något högre väsen så har jag inget emot det alls så länge det inte missioneras med svavelpredikningar.