Inlägg från: mindless |Visa alla inlägg
  • mindless

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

E o Ns mamma:
    ? Onormal betyder att man avviker från mängden, slå upp det så får ni se. Och jag kan med största säkerhet säga att en man med klänning som inte är transvestit avviker från mängden.?

Det där är en tämligen snäv definition av ordet, det är knappast det man är ute efter när man stämplar beteenden som onormala [då hade det ju räckt med att säga att det är ovanligt]. Men visst, killar i klänning är lika onormala som frimärkssamlare. Vad vill du säga med det?

För övrigt tycker jag inte din beskrivning av lesbiska förhållanden stämmer särskilt väl överens med mina erfarenheter. Och även om de hade gjort det förstår jag inte varför de därmed skulle vara onaturliga [för det var ju där din argumentation började].

• mindless

Fia sthlm:
    Jag ställer mig inte helt främmande för att sexuell läggning till viss del har med hormonnivåer i kroppen att göra, och att det i så fall även speglar av sig i annat. Däremot vet jag inte riktigt vad det spelar för roll.

• mindless

fia sthlm:
    ?nej spelar roll gör det kanske inte, det är ju som det är ialf
    Men homosexuallitet beror ju skl på något eftersom det går emot det normala hos människan så att säga.?

Ja, allt beror väl på någonting. Att jag är heterosexuell är väl ingen slump det heller. Men det var ett väldigt logiskt hopp från det till att något skulle vara onormalt.

?Att jag frågar beror på att flera i disskusinen verkar blåneka till att det generellt skulle vara så att lesbiska är mer manliga och tvärt om.?

Det beror nog på att det är en väldigt grov generalisering. Den är nog till och med så grov att den är meningslös.

• mindless

Moxie:
    ?Nä, men frimärkssamlande är mer *naturligt*, vettu!?

Personligen tycker jag det är något suspekt med vuxna människor som ägnar livet åt att pilla med små papperslappar. Ska vi verkligen uppmuntra detta genom att tillåta dem att gifta sig?

• mindless

fia sthlm:
    Det enda "manliga" med de gaytjejer jag känner är att ingen av dem trivs i klänning. Om det sedan är representativt har jag ingen aning om.

Jag undrar fortfarande vart du vill komma med detta resonemang. I mina ögon är det ett totalt meningslöst påpekande, även om du skulle ha 100 procent rätt.

• mindless

Stina84:
    Om du inte vill svara på frågan är det helt okej. Men det hade varit klädsamt.

• mindless

Fia sthlm:
    Eller så har de helt enkelt andra erfarenheter. Svårare än så behöver det ju faktiskt inte vara.

• mindless

Valkyrian:
    De finns säkert kristna homosexuella som visst känner sig välkomnade av både religion och många utövare. Att det bara är en liten klick som har svårt med det här med sunt förnuft och empati.

• mindless

Stina84:
    Om du har skrivit att homosexualitet är onaturligt vet jag inte, men du har i alla fall invänt mot att man kan avgöra vad som är naturligt och inte, genom att titta i naturen. Och då undrar jag, hur avgör man det i så fall?

• mindless

fia sthlm:
    För att inte tycka att orsaken till homosexualitet är särskilt intressant [i alla fall inte har någon relevans i en diskussion om det är rätt eller fel], lägger du väldigt mycket tid och energi på att spekulera kring den.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?