Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S skrev 2007-09-07 11:38:06 följande:

Nja, just den här killen verkar faktiskt inte normal. Det där sättet han går undan på, inte vill möta blickar, inte svara på tilltal...Efter alla vansinnesdåd man har hört av psykiskt sjuka på sista tiden, så är jag faktiskt lite rädd för honom. Tänk om han skulle ta fram en kniv, plötsligt..?
    Det roande är att de flesta massmördare ser alldeles normala ut, och i grannarnas berättelser får man ofta höra att de "aldrig gjort en fluga förnär." Du kanske ska oroa dig mer för den osynlige lille mannen från kontoret än han som ser annorlunda ut.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-07 11:40:00 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-07 08:05:35 följande:
    Nu var du dum igen. Att vara politiker är normalt, även om det inte är så stor promille av befolkningen som är det. Att hoppa omkring på ett ben på allmän plats och gala är inte normalt. Om det skulle sprida sig, så att 51 procent av alla människor gjorde det, så skulle det fortfarande inte vara normalt...
    Jasså, så nu har normalitet inte ens med det normala att göra. Intressant. Vad ÄR normalt då, enligt dig?
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-07 11:41:42 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-07 08:13:42 följande:
    ...Fast hur mycket du än väger ord, så känner alla ändå igen en onormal människa när dom ser den.
    Du förutsätter att alla tycker att samma saker är normalt, i vilket du har så fel att det gör ont.
  • Dorian Ertymexx
    Alexiaa skrev 2007-09-07 11:54:45 följande:
    trots allt, även män drar blicken emot läppar och ibland ögon idag, vanliga killar alltså.
    Ja, absolut! Jag har fin mun och uttrycksfulla ögon. Om jag skulle sminka mig (annat än teatersmink) skulle jag göra mitt för att markera JUST mina ögon och min mun.
  • Dorian Ertymexx
    UngGravid skrev 2007-09-07 12:23:26 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-04 18:21:05 följande:
    Hade man varit skapt till att vara homosexuell så hade man ju kunnat få barn på det hållet med.Och skapta till att sitta i varma betonghus etc. kan jag ju inte säga att jag tycker att vi är, därimot formade till det.Och jag gnäller inte jag visar mina åsikter, om man inte hade fått svara nej så hade det ju inte varit någon idé att fråga, eller?Men att slänga högar med bibelcitat runt omkring sig det är lungt? Fast bibeln kan tolkas på tusen olika sätt.Jag tycker att det är onormalt att vara homosexuell, och jag tänker inte gömma mig för det, och jag lär ju inte ändra mig för att någon påpeker att jag sitter framför datorn i ett varmt betonghus och äter burkmat..
    Det har inte ett dyft med något att göra. Vi är sociala varelser, allt vi gör är inte skapt för att skaffa barn, då hade vi varit myror eller grodor eller något sådant.

Jisses...
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-07 13:59:03 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-07 11:30:55 följande:
    Fast jag tror ändå att människan är skapt att leva monogamt med den man älskar, annars hade det inte gjort så otroligt ont att se den man älskar med en annan. Det gör ju mycket ondare än att vara trogen.Jag kanske är naiv men jag tror att lever man i ett lyckligt förhållande där man älskar varandra så tror jag inte att behovet att vara otrogen finns, så länge man inte är sexmissbrukare.De förhållanden där ena parten är otrogen är sällan bra utan det har knakat i fogarna ett bra tag.
    Då har du med god sannolikhet fel.

Och jag kan förklara precis varför det gör ont att bli utsatt för otrohet: Det är för att man FÖRVÄNTAS må dåligt. Man är lärd att om ens partner är otrogen så har man som offer inget värde, man är ful och dum och snart övergiven, och att alla ens drömmar krossats då ens Mr Right visat sig vara fel.

Om man istället inser att Mr Right är en myt, att ens värde inte hänger på ens partners kärlek för en, och helt enkelt slutar tro på gamla sagor om hur saker ska vara, tja, då ser man det inte som ett problem att ens partner träffar andra. Och inget behöver vara fel på en.
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-07 15:21:40 följande:

Du skrev att vissa är utan kunskap och syftade på det jag skrivit (eller?), fast det jag skrev är total korrekt?** lågtOch att vissa föds infertla helt enkelt, vad är så enkelt med det undrar jag fortf?Självklart finns det folk som föds infertila, skrev jag att det inte gjorde det då ber jag om ursäkt?Miljö kan påverka skrev jag nog, om mamma röker, eller man utsätts för miljögifter kan man tex födas med noll spermier eller utan äggstockar.Jag skrev att infertilitet alltid beror på något, och jag gav ex på vad det kan bero på.Och om det är medfödd infertiltet eller att man blir infertil senare i livet så beror det självklart på att något är FEL!Att säga att det är normalt att födas utan spermier eller äggstockar är samma sak som att säga att det är normalt att födas med 3 fingrar eller 1 ben.Det är ett handikapp.
    Det är skitsamma. Enligt somliga är äktenskapet en avelsfabrik, och alla som inte kan avla ska inte heller gifta sig, har jag förstått. ;)
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-07 17:01:10 följande:

Vissa av reglerna som står i gt tex att man inte ska vara otrogen finns ju kvar i det nt.Skillnaden är ju bland annat den att jesus sa att straffen för synderna inte är densamma.Var man otrogen under gt tid så kunde man bli stenad men inte efter att jesus dött för våra synder.Mycket av dom regler som står i gt var något som gällde endast för guds folk israeliterna.Och många saker som var fel enligt gt är oxå fel enligt nt.Därför piper många om dom reglerna som står i gt, men ingen piper om nått som står i gt och som INTE står i nt, tror jag ialf? Vad är det du menar man piper om som bara står i gt men inte i nt?
    Flera har påpekat att det inte står något om homosexualitet i NT.
  • Dorian Ertymexx
    UngGravid skrev 2007-09-07 17:24:41 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-07 17:07:29 följande:
    Jo men man kan väl vara social utan att knulla någon i röven eller?Jag håller fast vid det jag sagt, man är inte skapt till det och då ska det inte vara så, om inte detta med barn så skulle dom väl i alla fall ha ett extra hål eller något då, för man är ju knappast skapt till att töja ut skithålet så mycket att man aldrig kan hålla sig när man ska på toa.. Jag skulle aldrig tillåta något sånt i mitt hem, du får gärna kalla mig gammalmodig men så är det och det kommer inte att ändras.
    Så du menar att du ALDRIG har sex med din man utom om ni ska ha barn? Är det det du försöker säga? För om inte har du just hycklat som fan. Eftersom NI inte kan vara sociala utan att knulla någon i barnklämmarhålet. Och om ni haft annat sex än vaginalt är det bara ännu värre.
  • Dorian Ertymexx
    stina84 skrev 2007-09-07 17:23:57 följande:
    Ja det må jag säga var ju oxå en syn på det.
    Det är en helt fungerande syn, vilket jag och ett antal hundra polysar kan skriva under på. Och utöver oss även monogama i öppna relationer, swingers och liknande.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?