Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Rätt ska ju vara rätt, menar jag.

• Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-05 23:47:17 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 23:15:55 följande:
    Samma IDEAL betyder inte att alla kvinnor gifter sig med en man som ser ut som Dolph Lundgren. Inte minst på grund av att Dolph Lundgren-klonerna liksom inte räcker åt alla. Utan dom flesta blir tvungna att nöja sig med en man som kanske inte är fullt så manlig som dem hon dagdrömde om i tonåren. Många kvinnor kompenserar ju makens brister genom att fortsätta att svärma för skådespelare och andra artister, som har den åtrådda manligheten, eller läsa romaner om sådana män och fantisera. Män, i sin tur, kompenserar ofta makans brister i det avseendet genom att kolla på 20-åriga bystiga flickor i porrens värld. Sedan kan den åtrå som ändå finns räcka till, om maken/makan är trevlig och bra på andra sätt. Man har gemensamma intressen och värderingar, och en tillgivenhet växer fram. Barnen stärker bandet ännu mer när de kommer och så vidare.
    Med andra ord är det helt normalt att vara otrogen och/eller kolla på porr, menar du?

Och du har så fel att det gör ont. Jag, och måååånga med mig, inte bar inte tycker om idealet, vi AVSKYR det. Smaken är olika, har du någonsin hört det begreppet?

Jisses, du har en rejällt sned världsbild, på så många plan...
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-05 23:55:26 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 23:24:38 följande:
    LÄS vad jag skriver. Heminredningsintresset, som bara är ETT exempel på bög- och kvinnointressen, kan härledas till honans intresse för att inreda ett tryggt och ombonat bo för sina ungar!Liverörelsen var ett VÄLDIGT dumt exempel från din synvinkel, eftersom de där tvärtom går tillbaka till de mycket mer uttalade skillnaderna i klädsel och attribut mellan könen som vi hade på medeltiden. Männen är ju ofta riddare eller väpnare i dessa lekar, och kvinnorna tävlar med varandra om att ha den tjusigaste långa klänningen med guldbroderier och klockärm..!Jag VET det här, eftersom jag i och för sig inte är lajvare, men dock har besökt många medeltidsfetivaler. I FULL 1300-talsdamsutstyrsel, dessutom! Och min stackars son får vara väpnare i tights, lång tunika, bälte runt midjan och svärd vid bältet..!Jag vet s.a.s. ALLT om medeltida klädsel. In på UNDERHOSORNA! :)(Men nu måste jag tyvärr gå och lägga mig.)
    Du vet inte tillräckligt. Det är milsvidd skillnad på turistlockande medeltidsspel och live. Få killar får sina kläder sydda åt sig, och de bestämmer oftast själva vad de ska sy, ergo, de måste designa kläderna själva. Blir de bögar för det?

Många killar, mig inkluderat, älskar spel som The Sims, där man just klär och designar figurer, och sedan inreder deras hem. Är en enorm del av tonårspojkarna bögar? Jag älskar själv inredning och design, men jag har inte mång fibrer i kroppen som inte är tvärhetero.

Och om du kollar mer på medeltidsmode än vad väpnare hade på sig (för det är ett val att klä sig så också), så ser du att kjortlar var det plagg männen bar. Som i princip är en klänning med kortare kjol. Utöver det var särkar och tunikor vanliga.

Byxor är ett väldigt modernt påfund.

Och du... många liveare är inte alls så normativa. Män som är kockar, kvinnor som är riddare, och inte fler homosexuella bland dem än bland genomsnittet.

Skulle vara kul att gå in på arkitekthögskolan eller konstfack och säga det - "grabbar, ni är alla bögar, bara så ni vet!"
  • Dorian Ertymexx
    trollbottom skrev 2007-09-06 01:14:37 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-05 23:47:17 följande:
    *asg* jag sitter här och skrattar och gråter samtidigt. Jag måste uppenbarligen ha fel gener i min kropp eftersom jag för det första inte ens vet hur Dolph Lundgren ser ut och då heller inte hans kopior. Har dock googlat och kan säga att han är inte som min karl iaf. Fast jag drömmer iof inte om andra män heller eftersom min karl är mitt kap :) Läser inte böcker om sådana män heller, de är alldeles för slibbiga. Däremot finns det mycket bra litteratur om starka kvinnor eller varför inte litteratur som faktiskt ger en kunskap. Läste högt för maken och vi konstaterade att det är ju tur då att jag har stor byst så han slipper titta på 20-åriga bystiga porrskådisar. Porra sig får han göra med sin 27-åriga stortuttade fru istället *flinar*Om barn stärkte banden mellan makar, varför har vi då sådan hög skillsmässostatistik?
    Speciellt EFTER att första barnet kommit...
  • Dorian Ertymexx
    stina84 skrev 2007-09-06 07:27:47 följande:
    Nope, jag har aldrig sagt att man ska jämnföra vad som är naturligt genom att kolla naturen.. Vad har du fått det ifrån? Då har det nog blivit en missuppfattning, inget illa menat men det blir ju lätt så när man skriver och inte kan "prata" rätt ut. Hoppas du förstår vad jag menar
    Du kan verkligen inte läsa va? Hon skrev raka motsatsen!
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-06 09:46:58 följande:

fia sthlm skrev 2007-09-05 18:44:22 följande:
    tycker som du, man orkar inte vara kvar i den här tråden för man får verkligen känslan av att folk vill missförstå, spelar dumma, ifrågasätter självklara saker och kan inte ens hålla med mig om att män i klänning avviker från mängden. Nej det verkar vara känsligt det här med homosexualitet och att tjejer och killar ser ganska olika ut. Så jävla larvigt, bara, när man försöker föra en vettig diskussion.
    Fast ni är ju också för roliga. "Alla män och kvinnor ser ut som de ska, och de som inte ser ut så (ca 50%) är det fel på!"

Jisses...

Som sagt, ni måtte bo i fasligt små orter, för här är det inte så värst ovanligt. Inte ovanligare än rullstolsbundna i alla fall. De kanske också är onormala och fel på?
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-06 12:47:22 följande:

konstigt har jag inte sagt, utan avvikande med man i klänning.OCH det är för fan inte nåt jag tycker, det är så, på gott och ont! Av alla sveriges män, skulle jag tippa på att högst 15% skulle kunna ta på sig klänning i ett vardagssammanhang.
    Jo, det är något du tycker. Det är en åsikt att något är avvikande, inte en objektiv sanning. Speciellt som att du inte har något som helst bevis för att majoriteten tycker så. Det kanske är DU som skulle anses avvikande, som inte har tagit för givet att män kan sminka sig och klä sig annorlunda idag än för tjugo år sedan.
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-06 12:59:37 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 17:12:21 följande:
    Nej, jag pratar inte om normativitet, utan ordet normal, vilket inte betyder det som du beskriver. Det är inte en förolämpning att kalla något för onormalt då det inte alls behöver vara negativt att vara onormal. Ni som tar det som en förolämpning är ju ni som har fördomar om att det är bättre att vara normal.
    Jisses, jag tycker att ordet Normal är en förolämpning, men seriöst, hur många trådar här på Fl behandlar inte ordet "onormalt" som något hemskt, avvikande, fult och dåligt? Det ÄR ett fult ord på Fl, och ute i samhället i stort, att kallas onormal.

Tro mig, du vill inte diskuter semantik med mig - jag är språklärare och jobbar som korrläsare. Jag har DEFINITIVT mer koll än du i den här frågan.
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-06 13:06:37 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 17:00:32 följande:
    Det var inte min stil jag beskrev utan det typiska idealet... Jag är väl inte dum som tror att det här gäller alla, jag vet väl att det finns alla möjliga olika stilar, men de är fortfarande minoriteter i vårt samhälle. Vad är det som inte går in?!
    Herregud, ALLA grupper är minoriteter!
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-06 13:29:36 följande:

jo, jag kan också hålla med om att ordet är lite tabu, men jag vill ju framhäva min rätt att använda ordet då det faktiskt INTE är negativt att vara onormal. Men då har vi ju åter det där gamla, traditionella mönstret, och fördomar som gör att det låter negativt eftersom det anses bättre att vara som alla andra. Men det jag tror att många missförstått här är ju att jag är ju emot allt sånt där. Jag tycker att man ska få vara som man är men försöker bara säga att det inte är så riktigt ännu. Det finns fortfarande förväntningar hur man ska vara, men det känns som att många här förnekar det och tror på fullaste allvar att en man kan gå ut på stan i klänning utan att bli uttittad. Så är det ju inte och kan inte i min vildaste fantasi förstå att det finns människor som här i tråden som hävdar det.
    Här i storstan blir folk inte uttittade längre i alla fall. Vet inte hur det är där du bor.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?