Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

fia sthlm skrev 2007-09-07 17:44:53 följande:

ja det kanske är det en avelsfabrik alltså jag började dock försöka avla innan jag gifte mig men visste inte att det skulle bli så svårt TrollbottomBra du är tbx nu kanske du vill vara snäll och svara på dom frågorna jag ställde förut för du försöker inte undvika dom va?
    Så du hade premaritalt sex. Det är tvärfel enligt NT.
  • Dorian Ertymexx

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-07 18:33:50 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-07 17:13:01 följande:
    Ja, det är vad du TROR, Dorian. Du vet inte allt, så är det bara. Mer orkar jag inte förklara, för jag ser tendenser på att du är lite korkad och tar bara till dig det du vill.
    Hatar att låta arrogant, men jag är varken korkad eller selektiv. Däremot har jag en ryslig massa livserfarenhet. Så tro vad du behagar, jag vet vad jag vet.
  • Dorian Ertymexx
    Peippo skrev 2007-09-07 19:54:26 följande:
    Hmmm....min dotter har inte kommit till på "naturlig väg"...jag är inte skapt så att jag kan bli gravid på det "naturliga" sättet. Attans...borde jag inte ha fått gifta mig i kyrkan?
    Nope. Alla som inte kan få barn ska inte ha sex.

Vilket rimligen måste betyda att allt sex som inte syftar till att skapa barn måste vara fel, och preventivmedel en synd mot gud, såsom katolikerna säger.
  • Dorian Ertymexx
    trollbottom skrev 2007-09-07 23:23:54 följande:
    Kalle17 skrev 2007-09-07 22:59:15 följande:
    Hehe, ja en klubb för oss med en God Gud *fniss* Kan upplysa att jag fram till för cirka ett halvår sen har haft stora förhoppningar på att min yngsta lillebror skulle vara homosexuell. Först hoppades jag på min äldsta men det sket sig. Min mellersta har jag aldrig trott det om, där har det varit för tydligt att han är straight. Men så min yngsta har jag hoppats på och hoppats. Men så för cirka ett halvår sen skaffade han sig en tös. Så nu har jag sagt att iaf ett av dom två barn jag ska ha måste vara homo *S* Fast ungen lär väl tycka det är pinsamt att morsan hänger på samma krog som h*n
    Äh, de kan vara bi. Det är ju ännu bättre.

Hmm, med tanke på hur svårt vissa haft för att förstå hur homos fungerar, undrar om de får hjärnkok om de ska börja fundera på bisexuellas kärleksliv och tankar. ;)
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-08 08:01:07 följande:

DorianKlistrar in min fråga.Vart i stan går du då Brukar ofta vara på söder mest dagtid nu för tiden, förr var jag ofta ute på söder runt medis aldrig sett någon i kjol där?Vi hänger tydligen på samma ställe i stan men vart på söder brukar män gå runt i kjol.Jag är mest runt skanstull medis slussen?
    Som sagt, det är mest kvälls- nattetid de kommer fram. Vampire lounge, Grottan, sådana litet mindre flashiga hak. Men jag kan meddela när det är Tech Noir eller liknande nästa gång, så får du se folk av alla de slag om du tar dig till Slussen. ;)
  • Dorian Ertymexx
    Frantic skrev 2007-09-08 11:37:39 följande:
    Japp, man behöver inte ens gå in, det räcker att knalla förbi "Svarta raden i Gula gången" så får man sitt lystmäte. Dorian Ertymexx skrev 2007-09-08 11:34:51 följande:
    Precis? Åååh, brukar du hänga där? :D

(Fast med din presbild är jag inte förvånad, bara glatt överraskad)
  • Dorian Ertymexx
    karres skrev 2007-09-08 11:46:03 följande:
    Eftersom gud tydligen styr över allt, allt sker efter hans vilja då undrar jag varför det finns homosexuella om inte gud skulle ha velat det? Helt klart så borde han väl ligga bakom dessa människor också. Man gifter sig av kärlek och alla måste själva få avgöra med vem och absolut vart man vill göra det. Själv har jag valt att gifta mig med min man därför att jag älskar honom. Vi hade ett stort romantiskt kyrkbröllop eftersom det har varit en av mina drömmar sedan jag var liten. Min syster däremot valde att gifta sig i ensamhet i deras eget ham. Inget av dessa bröllop var varken bättre eller sämre. Något som jag är så otroligt trött på är dessa disskutioner. Är mankär så är man, har sina drömmar så har man. Vad händer om homosexuella gifter sig i kyrkan? Kommer det att regna spik då när de kommer ut eller exploderar kyrkan? Förmodligen kommer ett av världens lyckligaste par ut och får risregn av glada släktingar och vänner. Tänk efter nu noga, Guds högsta prioritering måste vara att folk ska vara lyckliga, knappast att ett par av samma kön absolut inte får gifta sig i kyrkan. Så min slutsats blir att naturligtvis ska alla som vill ha ett kyrkbröllop få ha det.
    Nej nej, för djävulen har ju mixtrat med allt så det blir dåligt. Allt som inte är guds vilja är djävulens verk, förstår du väl! Ergo, alla bögar är besmutsade av djävulen.

(Ja, jag är ironisk, eller fundis-kristet konsekvent om man så vill)
  • Dorian Ertymexx
    Frantic skrev 2007-09-08 12:13:00 följande:
    Jo, men mest förr om åren, det har varit lite tunnsått med Kolingsborgs-besök på siståne, tyvärr.Dorian Ertymexx skrev 2007-09-08 12:10:33 följande:
    Åh, det bör åtgärdas. Nu vet du ju att du har en bekant där i alla fall. ;)
  • Dorian Ertymexx
    Frantic skrev 2007-09-08 12:13:00 följande:
    Jo, men mest förr om åren, det har varit lite tunnsått med Kolingsborgs-besök på siståne, tyvärr.Dorian Ertymexx skrev 2007-09-08 12:10:33 följande:
    Åh, det bör åtgärdas. Nu vet du ju att du har en bekant där i alla fall. ;)
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-08 18:48:57 följande:

Hinner bara kommentera en sak nu. (Ett elände att man ska missa så mycket intressant på nätet, för att barnen kräver mat och rena kläder och sådant där..! :) ) Dorian: när det gäller de här vansinnesmördarna som vi har sett på senare år, som hugger ner främmande på gatan helt omotiverat (typ han som högg ner lille Tobias i Jönköping, eller dubbelmördaren i Linköping), så är jag rätt säker på att det syns på dem att de är galna. Och det är sådana vibbar jag får av den här killen med den höga hatten och frackrocken...Men de som har ett logiskt motiv för att mörda, och kanske bara gör det en gång i sitt liv, behöver ju inte vara galna. Inte så att det syns på dem ute bland folk i alla fall. Jag tänker på en kvinna som mördar sin misshandlande make för att det är enda sättet att bli fri, eller någon som mördar arvtanten för att få ut arvet fortare, eller affärskollegan för att få företaget för sig själv, eller kärleksrivalen för att få större chans hos den åtrådda...
    Så du tror att folk är så galna att de bara lallar på när det närmar sig en uppenbar psykopat på gatan? Antingen tror du att folk är REJÄLLT korkade, eller... eh, nej, det är det enda jag kommer på. Psykopater syns det rätt sällan på att de är psykopater.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?