Inlägg från: Gabriella S |Visa alla inlägg
  • Gabriella S

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 18:17:36 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-09 17:45:54 följande:
    Det är bland annat därför vi har så svårt att föda, för att vårt bäcken är rejällt felbyggt.
    Det är inte alls felbyggt. Det skulle inte gå att ha ett bredare bäcken, och fortfarande gå upprätt. Det är människobarnets stora hjärna som är problemet. Den får inte bli större nu - för då kommer alla kvinnor vara tvungna att ta kejsarsnitt!
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 18:19:24 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-09 17:49:19 följande:
    Slaveriet uppmuntras i bibeln, bland annat står det något om att man ska sälja sin dotter som slav, om jag inte minns fel.Klasskillnaderna lever kvar. Inget man kan lasta just Rom för, det har alltid funnits överallt.Offrades och offrades... Det var dödsstraff med litet show. Det var inte som att romarna kastade in oskyldiga direkt.
    Bibeln beskriver verkligheten som den var. Det är inte samma sak som att "uppmuntra".

Och det var många oskyldiga som offrades till lejonen. De första kristna bland annat... Man kunde också välja ut slavar som såg friska och starka ut, och tvinga dem att träna till gladiatorer.
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-09 19:20:42 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 16:58:11 följande:
    Man gifter sig men en kvinna, men man älskar en ung pojke. För att ta ett klassiskt grekiskt citat, då.
    Ja, och det var väl inte särskilt trevligt heller. Förutom det uppenbara, så var det ju också ett svek mot hustrun. OCH pojken, om han var tvingad till det.
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-09 19:24:54 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 17:21:20 följande:
    Nä, gör inte det. Du pratar alldeles för mycket om saker du inte begriper iallafall. *Inklusive* den tankevurpa det innebär att säga att "evolutionen är inte bevisad" och tro att man uttycker något nytt eller meningsfullt.
    ???

Evolutionen ÄR inte bevisad. Den felande länken har aldrig hittats. Och det finns massor med andra saker som inte går att förklara.
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-09 19:33:24 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 17:35:03 följande:
    Ska vi vara sådan, så att vi nu ska diskutera vilka sorters homosexualitet det finns "förbud mot" i bibeln, så pratar väl ordentligt om både kvinnor som har lustar till kvinnor och män som har lustar till män. Dags att läsa lite Bibel, kanske? Särskilt om du vill basera din argumentation på den, liksom?
    Bra att du ger mig hållfasta argument mot lesbianism också! Tack! :) Jo, jag vet var det finns - glömde det bara.
  • Gabriella S
    qenzo skrev 2007-09-09 19:43:13 följande:
    Mina ungar springer då näck mest hela sommrarna (hemma alltså), och de lekar och "dör" på gräsmattan huller om buller.Gabriella S skrev 2007-09-09 17:56:52 följande:
    Är du inte rädd att vissa ska börja bevaka eran trädgård av fel skäl..? Jag skulle aldrig låta mina barn visa sig nakna i trädgården.
  • Gabriella S
    qenzo skrev 2007-09-09 19:49:54 följande:
    Hm.. brukar de inte?Internationella studier visar på att en 1-års överlevnad ligger på ÖVER 80%, 5-års överlevnad på ca 70% och en 10-års överlevnad på 50%.Så länge mottagaren inte får komplicationer av ngn sort, går det utmärkt att leva ett vanligt liv efter en hjärttransplantation.Livslånga medicineringar är dock ett måste, med immunhämmande mediciner.Hur länge hade patioenten överlevt utan sin transplantation tror du ;)Gabriella S skrev 2007-09-09 17:58:44 följande:
    Jo, jag vet!
  • Gabriella S
    trollbottom skrev 2007-09-09 20:43:17 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 16:51:49 följande:
    Så de kvinnliga församlingsledarena kan du då bortse med gott samvete? För de fanns, de var respekterade. Det var inget konstigt med det. Och vad får dig att tro att allt som Jesus sa och gjorde står i Bibeln. Tänk på att bibeln ändå är skriven av män för män. Med tanke på det följeslag Jesus hade där många kvinnor ingick så är jag iaf övertygad om att även kvinnorna var hans lärjungar. Dock får man ju inse vilken tid det var. Männen riskerade nog så mycket när de predikade. Som kvinna var riskerna större
    Ja, inte tror jag att någon har förtigit ett antal kvinnliga lärljungar i alla fall. Och ändrat antalet lärljungar till 12... Men visst hade Jesus säkert kvinnor i sitt följe från by till by. Men han skickade inte ut dom att predika, när han skulle gå bort från jorden.
  • Gabriella S
    trollbottom skrev 2007-09-09 20:43:17 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 16:51:49 följande:
    Så de kvinnliga församlingsledarena kan du då bortse med gott samvete? För de fanns, de var respekterade. Det var inget konstigt med det. Och vad får dig att tro att allt som Jesus sa och gjorde står i Bibeln. Tänk på att bibeln ändå är skriven av män för män. Med tanke på det följeslag Jesus hade där många kvinnor ingick så är jag iaf övertygad om att även kvinnorna var hans lärjungar. Dock får man ju inse vilken tid det var. Männen riskerade nog så mycket när de predikade. Som kvinna var riskerna större
    Men Paulus sa ju "kvinnan tige i församlingen". Han som var den högste efter Jesu bortgång, ville inte heller ha några kvinnliga församlingsledare...
  • Gabriella S
    trollbottom skrev 2007-09-09 20:53:13 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 17:23:50 följande:
    Men herregud, vad tror du? Hur vanligt är det att föräldrar har sex medvetet inför sina barn? Tänk för tusan
    Kan man ta sina barn på Pride-festivaler, så är väl inte steget så stort till att ge dom en liten privat live show, antar jag...
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?