Inlägg från: Gabriella S |Visa alla inlägg
  • Gabriella S

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 22:10:16 följande:

*Skrattar* Med risk för att avslöja mitt riktiga namn här, jag VÄGRAR tro att min namne sysslade med insemination! Gud är ju emot sådant! ;)(Jag brukar roa mig med att tala om för kvinnor som heter Maria att de är gravida, då det var min namne som fick göra det i bibeln.)
    Då har du ett fint namn! =) OT, men jag har aldrig fattat varför inte just Uriel har fått bli ett pojknamn. Och Uriella ett flicknamn..!
  • Gabriella S
    qenzo skrev 2007-09-09 22:11:40 följande:
    Tja Hitler var ju inte direkt vacker, men lyckades ju "trollbinda" massorna ändå ;)Gabriella S skrev 2007-09-09 22:06:32 följande:
    Stämmer i och för sig. Han hade tydligen en otrolig karisma.
  • Gabriella S

fia sthlm skrev 2007-09-09 22:11:43 följande:

Jag tror oxå han måste varit vacker om han var guds son, han var ju nästintill fullkomlig, så då borde han rimligtvis varit det på utsida med, men det är vad jag tror bara
    Ja, jag känner det absolut på mig! Det är omöjligt att tänka sig, att han skulle ha varit ful!
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-09 22:11:49 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 22:06:32 följande:
    Där "vacker och respektingivande" naturligtvis ska mätas enligt modern måttstock, och inte efter vad som var idealet då? Satt och med djupt sittande ögon kanske var hetast i stan den våren?
    Men vi konstaterade ju redan häromdagen, att vad vi uppfattar som vackert hos en annan människa är lika över hela jorden och medfött. SÅ mycket ändras inte i hjärnan på tvåtusen år. Nästan ingenting ändras på tvåtusen år, rättare sagt...
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 22:17:17 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-09 21:39:45 följande:
    ...och så pendlar vi in på eugenik. Wow. Du jobbar hårt du.Först och främst har du, precis som våra "kära" eugeniker helt missförstått vad naturligt urval är, och vad gener kan göra för oss. Du kan nämligen aldrig veta hur barn kommer bli baserade på föräldrarna. Nazisterna (som trodde på eugenik och baserade sin ideologi på det) försökte litet halvhjärtat att avla fram just en finare ras genom att para ihop starka, fina tyskar. Well, det gjorde just inte så mycket gott, eftersom gener är oförutsägbara. Du kan aldrig så noga veta vilka egenskaper som ärvs, och inte heller ärvs egenskaper direkt från föräldrarna, utan ofta indirekt från deras föräldrar. Därför barn ofta är mer lika sina mor- eller farföräldrar än själva föräldrarna, till exempel.Dessutom, vaddå bäst för arten! I vilket sammanhang? Det finns inget som är "bäst", det finns bara bra på olika saker. Du kan inte få fram någon som är en perfekt sprinter och en perfekt långdistanslöpare, till exempel - eller en perfekt fotbollsspelare och en perfekt gymnast. Det är olika - och helt motsatta muskler som krävs för de olika sakerna.Se på kor - du kan få dem stora, köttiga och mjölkstinna, men de klarar sig inte fem minuter i det vilda, och har svårare att motstå sjukdomar och att föda barn än deras vilda kusiner.Det går inte att avla fram übermensch, utom i Hitlers och eugenikernas våta drömmar.
    ...Att barn blir lika sina föräldrar observerade folk redan långt innan vi visste något om genitik. Varför tror du annars att spermabanker i USA så tydligt listar donatorns IQ, utbildning, yrke, idrottsprestationer etc.? Och att det kostar mer att få sperma från ett praktexemplar?
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-09 22:24:45 följande:
    Rent dateringsmässigt så är det väl både genom kemiska/fysikaliska dateringsmetoder och saker som pollenanalys gjorts sannolikt att svepningen är tillverkad på 1300-talet, plus/minus något sekel.
    Ja, det var det jag menade. Jag läste att det hade varit omöjligt att komma fram till något resultat, eftersom den var kontaminerad av så mycket annan DNA (bakterier, sporer, växtdelar, DNA från människor som hanterat duken...)

Ingen har väl heller kunnat förklara hur den tillverkats - OM den nu tillverkats av människohand..? Annars kan man mycket väl tänka sig att Jesus såg ut så. Eller rättare sagt - Turinbilden visar honom som mer kraftfull än jag kanske skulle ha tänkt mig honom annars.
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-09 22:28:02 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 22:20:36 följande:
    Det håller för alla arter och fossiler vi känner till. Hur är det - Är det sannolikt att en bok med 2-3 saknade blad sådär var hundrade sida trots allt en gång var en sammanhängade bok?Och varifrån kom "Armenier"? Varifrån kom "inte jude"???
    Jag drar "armenier-spåret" en annan dag. Börjar bli för trött nu.
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-09 22:28:48 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 22:25:14 följande:
    Det är ingen som påstår att systemen var såpass komplicerade från början, vettu.
    Men grejen är ju, att det inte går att göra något fungerande system ALLS, om man utesluter en eller ett par komponenter. Utan det förutsätter i så fall att alla komponenter uppstod samtidigt av en fullkomlig slump... Och många, många gånger - för det finns så många system.

Och även hela organsystem är svåra att förklara; hur de har kunnat fortsätta utvecklas i rätt riktning, innan det fanns någon som helst funktion som var till nytta för värddjuret.
  • Gabriella S
    Mori skrev 2007-09-09 22:33:03 följande:
    Nej inte ens då. Människor får leva hur de vill så länge de inte förgriper sig på varandra eller andra. Vill dom gå i koppel såvarsågoda! Inte stör det mig iallafall.
    ...Fast jag anser att det är ett övergrepp. Jag talar nu om SM som påverkar hela livet - 24/7. Att den ena bestämmer allt åt den andra hela tiden, alltså. Det är sjukt även om det är en man och en kvinna som lever så, anser jag. Och helt oavsett om det är han eller hon som dominerar.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 22:36:17 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:06:32 följande:
    Om det inte var förbjudet hade jag så smått börjat undra om du inte kommer ur en John Bauer-teckning...
    Kanske det - jag är prinsessan Tuvstarr! Jag är inte ett troll i alla fall... =)
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?