Inlägg från: Gabriella S |Visa alla inlägg
  • Gabriella S

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 10:38:34 följande:

Mephala the ranger skrev 2007-09-09 10:32:02 följande:
    Klart de kan ÄLSKA varandra, men det är irrelevant. Kan det inte bli barn ska man inte gifta sig, då barnalstring är hela poängen, det har flera sagt i den här tråden. Och är man inte gift och inte kan få barn ska man inte idka sex. Man ska kanske införa fertilitetstest, oskuldstest och kompabilitetstest för par innan man låter dem gifta sig, man vill ju inte att gud ska bes att välsigna par som han inte tycker om, som samkönade eller sterila. Det vore ju hemskt! Och tänk på den arme prästen!
    ...och här ser vi ännu ett exempel på det jag kallar PKD. Alltså Politiskt Korrekt Dumhet.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 10:39:22 följande:

Det är bögprästerna som smygit sig in i kyrkan som börjat korrumpera. Tur att vi har påven och Opus Dei som vill rensa upp i det kyrkliga fjollträsket i EU.
    Jaa-a du. Det är inte utan att jag håller med! Om den Katolska Kyrkan inte fanns, så skulle även de protestantiska kyrkorna urarta till något helt oigenkännerligt lite varstans i Europa och USA...
  • Gabriella S
    Kalle17 skrev 2007-09-09 10:44:22 följande:
    Ställde 2 frågor till er i den här gruppen i förrgår!Har inte fått några svar.Så jag ställer dom igen fast nu är det väl fel tid punkt för det är söndag och klockan är snart elva så nu är ni väl i kyrkan Detta är bara lite frågeställningar ingenting att röra upp himmel och jord över.Denna fråga är först och främst riktad till er bokstavsreligösa som följer bibeln till punkt och pricka idag!OM (bli inte upprörda nu) men svara gärna det hade stått tvärtom i Bibeln hade alla religösa här inne då varit bögar och flator och sett ner på hetrosexuella då?
    Det hade ju varit en omöjlighet, eftersom det hade inneburit att Gud hade velat att mänskligheten skulle vara i exakt en (1) generation. Det är en icke-fråga. (Och en väldigt dum sådan dessutom...)
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 13:41:28 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-09 13:38:36 följande:
    Det där påminner mig om en reklamsnutt för Discovery på samma kanal... Där de just visade en sådan därn brasiliensk klipphoppare, som gjorde ett hopp, och som sedan blev betraktad av en fågel, som bara dissade alltsammans, eftersom de gjorde det hela så otroligt mycket bättre.Och det är klart att du ser människokroppen som finare än djur som störtdyker, det är för att du är skapt att attraheras av människokroppar. Duh!Det gör oss inte till skapelsens krona.
    Djuren är fina dom med. Men det faktiska med människokroppen är att vi kan lära den så många OLIKA saker. Djuren har ju oftast bara en begränsad, medfödd repertoar.
  • Gabriella S
    Kalle17 skrev 2007-09-09 10:44:22 följande:
    Om ni som säger att detta inte är normalt och fördömer detta får barn som kommer hem med en käresta av samma kön...Vad gör ni då? Förskjuter ni era egna barn då?Min gud är en god gud :=)  Sedan får ni tro vad ni vill.Lycka till och lev väl!!
    Jag tror så här, att har man gett sina barn en god uppfostran så händer det inte.

Det är just därför att det finns så många osunda strömningar i samhället nu, som det är så viktig att involvera barnen i en grupp som står för andra värderingar redan när de är små. En kyrka (ja, inte våran församlingskyrka med sin homovänliga, kvinnliga präst, då...) kan vara ett sådant sammanhang.
  • Gabriella S
    stina84 skrev 2007-09-09 11:25:39 följande:
    Nu jämför jag inte homosexuella med mördare, men jag menar att det spelar ingen roll vilken synd min dotter skulle göra så skulle jag fortfarande älska henne lika mycket. Säg att hon mördar någon så kommer jag ju fortfarande älska henne, men aldrig tycka att hennes handling var rätt.
    Fast skulle du det, tror du..? Jag tänkte just när jag läste det där att Maddies mormor är misstänkt för att ha placerat ut falska bevis, som ska leda till någon annan (den där stackars Murat?). Att DET skulle jag inte göra för mina barn. Om dom hade dödat mitt barnbarn, och sedan bara tänkte på att rädda sitt eget skinn och kasta skulden på någon stackars ensam, modersbunden man.

Det finns gränser.
  • Gabriella S
    qenzo skrev 2007-09-09 12:30:21 följande:
    Varför inte fråga honom? Det må ju vara bättre än att fundera över en killes mentala status, över internet...Gabriella S skrev 2007-09-08 22:23:32 följande:
    Jaa-a du. Det borde jag förstås. Men jag fegar väl ur som alla andra... Man är rädd att dra på sig något som kan bli farligt för ens barn, och en själv, antar jag...
  • Gabriella S

fia sthlm skrev 2007-09-09 12:39:10 följande:

Ville bara inflika att jesus faktiskt levde i ett väldigt modert samhälle ändå det tänker man inte alltid på.I romariket som härskade då levde man inte så mycket annorlunda än vad man gör idag dom hade ju tom rinnande vatten och inomhustoaletter (har jag för mig?)Största skillnaden är väl att dom varken hade tv eller internet Folk krigade då kanske mer än nu? mördade varandra då lixom nu och jag tror inte att folk var mer grymma då än nu?Bara att dom använder andra metoder att vara grymma på.Hur grymt är det tex inte att låta folk bli uppätna av lejon på en amfiteater eller att offra sina egna barn till avgudar?
    Jo, och demokratin hade kommit långt. Kanske FÖR långt. Om Pilatus' inte hade känt att han måste ta hänsyn till det judiska prästerskapet - trots att romarna själva trodde på något helt annat, eller kanske inte trodde alls snarare - så hade Jesus' sluppit bli korsfäst. (Och JA jag vet att vi inte skulle ha haft någon kristendom i dag i så fall - men man kan ju KÄNNA så i alla fall, när man läser påskevangeliet.)
  • Gabriella S
    stina84 skrev 2007-09-09 13:02:11 följande:
    Jag kan inte ta för givet att Jesus kommer komma tillbaka och ändra på den biten med homosexualitet, så länge han inte gör det så är det för mig som står i bibeln fortfarande gällande. Å du, min Gud är oxå God
    Nä, precis. Jag tycker att det är oerhört förmätet av vissa "moderna" präster, när de sätter ord i Jesu mun. Förutsätter att han skulle ha sagt vissa saker, om han bara hade blivit tillfrågad.

Hade Jesus tyckt att det var en viktig fråga, så hade han _garanterat_ sett till att få träffa ett homosexuellt par och välsignat dom och sagt att det de gjorde inte var en synd. Så att det blev upptecknat till eftervärlden.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 13:27:18 följande:

Fast jag hade rätt i min profetia! ;)När du nämner det... Står det någonstans i bibeln att det är fel att ligga med barn som man ligger med vuxna? Eller är pedofili helt OK enligt bibeln?
    Vet du, jag tror att dom som skrev Bibeln inten ens kunde tänka sig något så hemskt som pedofili. Liksom dom inte kunde ens tänka sig något sådant som lesbisk kärlek. Det är därför det inte nämns. Fetischer, kiss- och bajssex och liknande nämns ju inte heller. Ingen kan ju förutse alla avarter som en sjuk hjärna kan hitta på..!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?