Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 23:24:38 följande:
Gabriella S skrev 2007-09-05 23:03:47 följande:
Du tycker att det är logiskt att det finns en del av hjärnan som sysslar med heminredning? Och varför skulle den uppstått i den stora evolutionära kampen?Du förutsätter saker som inte är sanna. Att homosexuella skulle syssla mer med kreativa saker som kläder och mode har mer att göra med att de VÅGAR, eftersom de redan kommit, medan en stor grupp karlar tror att så mycket som att titta på kläder är "bögigt".Men det är inte så överallt - och det är definitivt ett modernt fenomen. Tittar du på 1700-talet var det tvärtom män som skulle vara känsliga och gråta, så då gjorde de det också. Kolla på fotboll, de gråter som små barn, de piper, de fjollar runt, men eftersom det handlar om sport är det plötsligt "manligt".Och titta på liverörelsen i Sverige - kort på att du menar att en stor del av Sveriges ungdom blivit bögar och transor kan du där se många unga män som klär sig omanligt (medeltida), som syr, som lagar mat, som planerar och beter sig "kvinnligt" utan att vara det minsta homosexuella.
LÄS vad jag skriver. Heminredningsintresset, som bara är ETT exempel på bög- och kvinnointressen, kan härledas till honans intresse för att inreda ett tryggt och ombonat bo för sina ungar!
Liverörelsen var ett VÄLDIGT dumt exempel från din synvinkel, eftersom de där tvärtom går tillbaka till de mycket mer uttalade skillnaderna i klädsel och attribut mellan könen som vi hade på medeltiden. Männen är ju ofta riddare eller väpnare i dessa lekar, och kvinnorna tävlar med varandra om att ha den tjusigaste långa klänningen med guldbroderier och klockärm..!
Jag VET det här, eftersom jag i och för sig inte är lajvare, men dock har besökt många medeltidsfetivaler. I FULL 1300-talsdamsutstyrsel, dessutom! Och min stackars son får vara väpnare i tights, lång tunika, bälte runt midjan och svärd vid bältet..!
Jag vet s.a.s. ALLT om medeltida klädsel. In på UNDERHOSORNA! :)
(Men nu måste jag tyvärr gå och lägga mig.)