Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S skrev 2007-11-13 08:58:11 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:28:15 följande:
    ??? Bibelvers, tack!
    Hinner inte kolla upp det just nu, påminn mig i eftermiddag.

Det var i alla fall en by som skulle erövras, alla skulle mördas, inklusive kvinnorna. Utom de yngsta döttrarna som var "orörda", som man skulle ta som fruar.

Med tanke på hur unga kvinnor var som giftes bort på den tiden, så måste de orörda varit MYCKET unga. Och att de skulle giftas bort... ehheh... ew!
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:06:03 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:43:03 följande:
    Nä, men jag menar att det säger en del om kompetensen hos vissa här. Det ÄR ganska obegåvat att inte kunna deducera meningen i norska, om man har svenska som modersmål. Har man lärt sig svenska som vuxen, så förstår jag att man inte har samma känsla för det.
    Jag är språkligt sinnad och lingvist. Jag fattar ändå inte all norska, eftersom jag varken har vanan eller intresset i att gräva i norska språket.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:00:13 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:34:16 följande:
    Vad har kvinnlig rösträtt med den saken att göra? Kvinnorna i det gamla Rom hade väl ingen rösträtt, bara för att deras män satte på unga pojkar på badhuset..? Det är just det där som jag ogillar med din debattstil - att du kommer med konstiga kopplingar, som inte har något med verkligheten att göra, och presenterar dem som en sanning...
    Det är ju också en läskig modernitet som kristna fundisar var emot när det begav sig. Kvinnan skulle ju tiga i församlingen och så vidare.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:16:40 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 09:00:46 följande:
    Vilken stam då..? Den måste vara ytterst marginell...Hottentotterna vandrar fortfarande på stäpperna. Beduinerna är också fortfarande ett nomadfolk. Och i Kina finns det nomadiserande stammar.
    Ja, men stammar som har individuellt ägande. Och därmed behov av att veta vem som är far till barnen.

Ja, det är en marginell stam. Det blir så när kristna missionärer krossar alla lokala kulturer till förmån för kristenheten med ord eller vapenmakt, vilket som fungerar bäst efter situation och stam.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:23:12 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 09:12:23 följande:
    Jaha, men det finns i alla fall inget naturligt samband mellan kvinnlig rösträtt och anonymt bögsex på toaletter. *tar mig för pannan*
    Jodå. Och sambandet är enkelt, tokkristna som tycker/har tyckt att det är så fel så fel så. Oj oj oj, hur ska det gå för baaarnen, tänk på baaarnen bla bla bla.

Det finns till och med finfina bilder på små gråtande spädbarn med undertexten "my mother is a suffraget". Det skulle bli civilisationens undergång att kvinnor fick rösta. Precis som du nu menar att det skulle vara civilisationens undergång om två män får gifta sig. När du säger "vi har minsann tolererat en massa" så inkluderar du faktiskt kampen för kvinnlig rösträtt där - vare sig du vill eller inte. Likaså lika rösträtt oavsett hudfärg, som också skulle ruinera samhället enligt tokkristna och likasinnande för inte alls länge sedan.

Så visst finns det saker gemensamt mellan kvinnlig rösträtt och bögsex på toaletten, båda är hädelse och förfall enligt kristna fundisar.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:30:46 följande:

Fast det intressanta är att så otroligt många bögar dog i AIDS under 80-talet. Även de "gulliga" paren, som var den tidens motsvarighet till Jonas & Marc. Det bevisar faktiskt att även dessa "gulliga" par måste ha haft en hel del sexuella kontakter före eller under förhållandet. Överhuvudtaget så är det KÄNT att homosexuella män intresserar sig mer för ren sex än för gulliga monogama förhållanden. Och även när de söker en fast partner, så skriver de preferenser som "välhängd" etc. i kontaktannonserna. (Kolla vilken tidning som helst!) Så skriver ju inte kvinnor och män som söker varandra!
    Det gör de visst. Du har skygglappar som är något helt fantastiska, du ser verkligen stickan i de homosexuellas öga men inte åderpålen i ditt eget.

Och att det dog många bögar under 80-talet? Inte så många att det är brist på dem idag, annars skulle vi inte ha den här diskussionen, inte sant? Det var några kändisar som dog. Och kändisar är inte representativa direkt. Eller menar du att de flesta heteropar är som Magnus Uggla och Carola? Eller Ulf Lundell och Victoria Silvstedt?

Seriöst, du silar mygg och sväljer halvstora planeter.
  • Dorian Ertymexx
    LillaSnigel skrev 2007-11-13 10:14:55 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-13 10:05:40 följande:
    Ahh där ser man.. fMen hade samma frågor i en annan tråd där vi diskuterade och fick aldrig några svar..Orkar inte gå igenom 626 sidor, när det är så enkelt att svara..Frågan som jag undrar är: Är dina åsikter grundade ur kristen tro?
    Bekymra dig inte, det heliga paret svarar inte på frågor som de tycker är obekväma, de inte gillar eller helt enkelt inte har vettiga svar på. Då byter de ämne eller försvinner helt enkelt en stund för att sedan dyka upp igen som om inget hänt. Det finns en rad frågor som ställts här som inte fått svar, och som flera idogt försökt få ens ett goddag yxskaft på (i gengäld får vi goddag yxskaft på det mesta andra vi frågar, så det jämnar kanske ut sig...).
  • Dorian Ertymexx
    markera skrev 2007-11-13 13:40:09 följande:
    *fascineras över att heterosexuella kvinnor läser kontaktannonser för homosexuella män*
    Alla har sina hemliga, smutsiga små perversioner va...
  • Dorian Ertymexx
    spiritsinlove skrev 2007-11-13 19:21:40 följande:
    Hur kan sådana här diskussioner ens existera egentligen..?
    Hur kan människor neka andra människors rätt att leva som de vill och känner..? 
    Den trångsynthet en del av er besitter är skrämmande. Har ni dessa åsikter kan ni omöjligtvis lära era egna barn alla människors lika värde, och jag vågar inte ens tänka på den dagen då just era barn börjar fundera över sexualitet och identitet...Men den dagen kommer väl inte - mamma och pappa har ju redan lärt dem att det endast finns en väg att gå....

Dorian - 

Du är min idol.
    *skrattar* Tack, det värmer. :)
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-13 20:49:29 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 19:04:23 följande:
    Men nu var du väl ärkedum. Det kommer ju NYA bögar hela tiden, så klart. De är ju också mest aktiva i ungdom och tidig medelålder.
    Du talar verkligen om homosexuella som om de var en djurart...

"Den svenska bögen känns igen på sitt fjolliga sätt, och huserar oftast kring modebutiker och inredningsaffärer. De är sexuellt aktiva, rentav promiskuösa, speciellt i ungdom och tidig medelålder."

Det enda du inte gjort är att ge dem ett latinskt namn i sann Linné-anda.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?