Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S skrev 2007-11-03 23:11:20 följande:

Mikkel räv skrev 2007-11-03 21:07:13 följande:
    Jag förstår vad du säger, men jag undrar om du inte bör omvärdera din kallelse att bli präst i så fall.
    Det har du en poäng i... han har inte fått PK-stämpel från Gabriella S Rättrogenhetsmyndighet för Korrekt Tänkande Kristna. *fnys*
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-03 23:12:59 följande:

Jo, men så långt tror jag att vi alla i den här tråden håller med. Det är väl ingen som vill göra homosexuella förbindelser olagliga eller stoppa in homosexuella på sinnessjukhusen? Men steget ifrån denna grad av accepterande och tillåtande, är MYCKET stort till att börja sanktionera det och rent av uppmuntra det, genom vigselceremonier i Kyrkan och annat...
    Det sa de om vigsel mellan svarta och vita också en gång i tiden...
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-03 23:14:32 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-03 21:12:24 följande:
    ...Men dom nedrans munk-blattarna hade i alla fall med sig sina egna förråd hemifrån... Dom levde inte på bidrag, så vitt jag vet.
    Du vet fel. Munkar fick inte äga på den tiden. De kunde inte ha med sig saker, alltså, utan fick leva på - ja, bidrag!
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-11-03 23:15:30 följande:

Da synder Ordet!! For eg sier bare hva DET sier..
    Så, i fråga om Ordet och du så har DU rätt och ORDET fel. Oookeeey. Gudskomplex var det, som sagt.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-03 23:17:58 följande:

Mikkel räv skrev 2007-11-03 21:12:58 följande:
    Du har inte, som präst i Svenska Kyrkan, rätt att tillskriva Gud tankar och avsikter så här. Det är mycket allvarligare att du som prästvigd gör det, än någon av oss lekmän. ...För övrigt så stämmer det där inte alls. Homosexualitet förekommer inte så ofta att det skulle hinna ha någon betydelse för artens överlevnad. Däremot så förekommer det i vissa arter (präriehundar, till exempel), att storasystrar stannar hemma ett år extra efter att de blivit könsmogna, för att hjälpa sin mamma med småsyskonen. Men det gör ju ALLA storasystrar, i ALLA familjer. Just därför är det uppenbart TÄNKT att det ska vara så.
    Men du som lekman har rätt att tillskriva gud vilka tankar och åsikter som helst???
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-03 23:17:58 följande:

Mikkel räv skrev 2007-11-03 21:12:58 följande:
    Du har inte, som präst i Svenska Kyrkan, rätt att tillskriva Gud tankar och avsikter så här. Det är mycket allvarligare att du som prästvigd gör det, än någon av oss lekmän. ...För övrigt så stämmer det där inte alls. Homosexualitet förekommer inte så ofta att det skulle hinna ha någon betydelse för artens överlevnad. Däremot så förekommer det i vissa arter (präriehundar, till exempel), att storasystrar stannar hemma ett år extra efter att de blivit könsmogna, för att hjälpa sin mamma med småsyskonen. Men det gör ju ALLA storasystrar, i ALLA familjer. Just därför är det uppenbart TÄNKT att det ska vara så.
    Och snälla, sluta prata om naturen! Darwin och alla biologer och entologer vrider sig i sina gravar/sängar/sovsäckar!

INGET är "tänkt" på något sätt i naturen. Det är helt enkelt så att djur experimenterar. Det som fungerar fungerar, det som inte gör det dör ut. Homosexualitet har inte dött ut i någon art. Alltså fungerar det.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-11-03 23:21:14 följande:

Tåplige svar..besvarers ik..
    Klart du inte gör. Jag förväntade mig inget svar heller. Bara tar mig friheten att visa på litet klassiskt hyckleri.

Undrar om Jesus skulle svarat så förresten... "Det var en dum fråga, Johannes, den svarar jag inte på!"
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-03 23:22:37 följande:

Mikkel räv skrev 2007-11-03 21:25:17 följande:
    Nä, men vissa saker förblir desamma i ALLA typer av samhällen...
    Nej. Inget är detsamma i alla samhällen. Det har funnits samhällen där homosexualitet - och till och med pedofili - varit helt OK och ideal.

Du vill gärna tro motsatsen dock, förstår jag.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-03 23:41:19 följande:

Jag tror att du behöver läsa på lite om vilken kristen trosriktning som finns i Norge, och vilken som Påven är överhöghet över... Ditt inlägg tyder på en så enorm obildning, att jag slutar läsa dina inlägg från och med nu...
    Wow, var det så enkelt... För du har visat prov på total ignorans i fler ämnen än jag kan minnas...
  • Dorian Ertymexx
    Emmel skrev 2007-11-03 23:35:45 följande:
    Ursäkta mig, men vad tusan är detta för svar på en seriös fråga från mig? Kan du istället berätta vilka åsikter de andra s k ettablerade partierna (förutom FP) har som strider mot det som är "politiskt korrekt" vad gäller integrationspolitiken. När du svarar som ovan får jag bara intrycket att du kastade ur dig något som du inte har belägg för... Jag undrar faktiskt seriöst vad du menar...//Emmel
    Det är det svar du får från en invandrare som är hjärtligt trött på alla försök att göra det PK att kasta sten på invandrare så fort någon östermalmare gör bort sig i politiken.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?