Vita hem del 5
Sötnosar var ni förrsten alla som jag kunde se!!!!
Underbara personligheter och underbart yttre
Sötnosar var ni förrsten alla som jag kunde se!!!!
Underbara personligheter och underbart yttre
Hej på er!
Länge sedan sist!
juliah:
vad händer här då?
lcroft: jo det går bra! Nu är det mesta kaklat på nedre våningen och väggarna på toaletten uppe är kvar. I början av nästa vecka hämtar vi panelskivorna vi som vi ska ha i groventré och tvättstuga. Så när det är gjort är det bara att sätta in golvoch golvlister. och all inredning i skåpväg förstås. men men... vi är närmare än vad vi någonsin varit nu, fast visst kommer det att ta en tid än tills vi kan flytta!
Men en ROOOOOLIG SAK! Jag provgick trappan första gången idag, och den är lika fin som jag hade hoppats på att den skulle vara!!!! Till och med kanske bättre
juliah: Va? Inget vatten till gästhuset? Då kan du ju inte tvätta på en EVIGHET där ju Eller?
Inte nyare än de här:
www.familjeliv.se/hem/skogsstjarnan/galleri.php
Men lite har ändrat sedan de togs, bl.a. är fläkten uppsatt i köket, taket är lagt i vardagsrummet och taklisterna är på plats, tvättstugan, duschen, bastugolvet och toaletten nere har blivit kaklade osv.
Hej!
Nu har jag börjar fundera på gardiner till huset. Tror jag ska köpa detta tyg till köket. Tycker ni det känns för juligt eller kan man ha det från typ november och hela vintern? Det är alltså det gammaldags rödrandiga.
www.ellos.se/Catalog/Browse/ViewSpread.aspx&orderNo=208
Billigt är det ju och det är bra då jag ska ha 20 meter
Funderade på att beställa det vita av detta: www.ellos.se/Catalog/Browse/ViewSpread.aspx&orderNo=197
till vardagsrummet, men eftersom det ska vara 15-20 meter dit också så får jag nog hitta något annat. Himlars vad dyrt det blir då man ska ha nya gardiner till alla rum! Nåja, det är till kök och vardagsrum det går åt mest tyg och till de övriga rummen kan jag använda några gamla eller sy av spets- och brodyrlakan.
MEN, JAG BEHÖVER HJÄLP! Hurdana gardiner skulle ni ha här? www.familjeliv.se/krypin/skogsstjarnan/gallery/phptx6mok.jpg
i rummet finns också två fönster till, alltså till höger i bilden. Bild finns i galleriet. Här vill jag ha längder. Vill ha det enhetligt och lika i burspråket och tänkte ha gardinstången i samma höjd även ovanför altrandörren. Det blir alltså mera vägg ovanför dörren än ovanför fönstren. Problemet jag har är att jag inte vet hur jag ska ha längderna. Ser det dumt ut att bara ha en längd på högersida av burspråket och en längd vid dörren? Måste jag ha vid det stora mittersta fönstret också? Vill helst inte ha någon kappa för jag är lite allergisk mot dem. vet inte varför Och dessutom vill jag inte ha det vid de andra fönstren i rummet, utan bara längder.
Har någon råd att ge???
Och vad satstar ni på för gardiner nu till vintern? Har ni skilda julgardiner? Jag tror jag kör med vita lite tjockare och har de ända till våren...
mimmi: Jag gillar ju det andra alternativet För det har vi ocksåp Alltså vanliga hederliga stenar!
Karamellfabriken: Vit såklart!
mimmi: Det var så litet
lcroft: men de är båda ganska tunna eller hur? vad är det för tyg? tror det skulle bli kanon till våren, men jag skulle vilja ha lite tjockare till vintern...
Försöker kolla på ikeas sortiment, men när jag trycker på grupperna i sortimentet får jag bara fram en tom ikea-sida. Inga produkter syns! Hur gör man????