Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

gemelli skrev 2007-09-16 18:39:25 följande:
    Vad har jag missat, Varför vågar du inte ha bilder på FL. Nått man ska ta till sig?
    Nja, inget har hänt. Men jag började känna mig bevakad av sådana som inte har inredning som intresse. I klartext började det kännas olustigt att ha sitt kommande hem blottat med varje millimeter både på in- och utsida. Visserligen finns inget att hämta där än i och med att vi inte bor där... men det var också det som kändes olustigt. Jag (vi) kan inte längre vara så naiva så vi tror att alla som hänger här är på jakt efter inspiration. Om man blottlägger sitt hem är det ju som att servera inbrottstjuvar på silverfat. Och igen, vi har inget värdefullt, men bara det att någon TITTAR på mina bilder för att eventuellt smida andra planer gjorde mig illamående.

MEN, jag hoppas ju att NI INTE är lika inbillningssjuka som mig för gud så jag njuter av att titta på era bilder!

Ska kanske lägga upp några bilder senare, där ni får kika på valda delar. Men kanske inte på allt och på husets utsida. Det vet ni ju redan hur det ser ut!
  • Skogsstjärnan

Nyfiken rosa: Jag kan bara ana din frustration! Men du, efter regn kommer sol
    Många kramar!!!

• Skogsstjärnan
    Karamellfabriken skrev 2007-09-16 19:57:49 följande:
    Köksproblem!Ikea har ett högskåp för inbyggnad av mikro + ugn. Men vi ska ha kvar vår vanliga spis/ugn men vill bygga in mikron.Någon som vet hur man får till det?
    Titta på något fläktskåp eller liknande. När vi funderade på ikea kök så satt jag och försökte få till det med en konstig kombination, men hittade ingen bra lösning. Men jag tror att ett fläktskåp motsvarar ett mikroskåp!

Den kombinationen vi ville ha var en låda nertill, diskmaskin i arbetshöjd, inbyggd mikro med bänkskiva framför, och två skåp upptill somöppnas uppåt. Beskrivningen är nerifrån och upp. Men någon sådan lösning fanns inte...
  • Skogsstjärnan
    vårsol skrev 2007-09-16 20:16:07 följande:
    brummelisa - den var fin och smart, men för djup! Max 25-30 cm funkar.emil
    i lönneberga - börja med vardagsrummet, där har ju alla glädje av
    förändringen samtidigt och så är man mycket där inne också.Skogsstjärna - ja du kan ju undvika att visa precis hur huset ser ut och kanske låta bli att fota sånt som är stöldbegärligt?
    Jo men det att det kanske finns någon som är ute i onda syften som bara TITTAR på mina bilder, med eller utan stöldobjekt, så gör mig illamående.

Men men... jag kommer nog inte att kunna hålla mig länge före jag visar bilder ändå Men jag tror det blir lite tjuvkik här och där då!
  • Skogsstjärnan
    vårsol skrev 2007-09-16 20:28:31 följande:
    Tex om nån fantiserar om att tapetsera om med mörkgröna medaljongtapeter i alla rum?
    Gud så jag ryser! DET hade vi faktiskt i en HYRESlägenhet under studietiden Och senaspgula medaljongtapeter som var innpyrd med tobaksrök i vardagsrummet. Och som pricken över i:et hade vi gråa slitna plastmattor. Slå det du
  • Skogsstjärnan
    MariaV skrev 2007-09-16 20:38:49 följande:
    Det vart inget ikea och bokhylla för mig idag. Så mimmi, får kolla in din bokhylla imorgon eller på tisdag. Min mans farbror dog idag så vi har väl inte vart på shoppinghumör riktigt.
    beklagar sorgen Var han sjuk eller gammal?
  • Skogsstjärnan

Oj vilken inspirerande bloggdag det har varit!

Jag har sagt det förr och säger det igen. jag kommenterar aldrig i bloggarna för jag fattar inte heller hur man gör. men jag GILLAR SKARPT alla bloggar!!! Och idag var det en kanon dag med inspiration

Tyvärr kan jag inte börja kommentera allt, så snälla ni, tro inte att det ni visar är fult eller ointressant, för det är det absolut inte!!!!

Har mycket jag vill säga men kan inte skriva allt

Salmiak: VAR RÄDD OM DIG! Du minns väl min historia?

Nyfiken rosa: Klart att du har rätt att bli ledsen fastän det egentligen var glada nyheter. Det ÄR jobbigt att få veta att andra blir gravida när man själv kämpar på. Inte för att jag har varit i din situation, men jag kan ana. Men snart är det din tur!

Vem var det som skulle göra ett jobb om kulturer? Kanske något kring lekar i olika kulturer skulle vara något???

Vad mera? Här är det HEMSKT väder och man vill helst vara inne. Men jag blir nog tvungen att åka ut en sväng med sonen. Både han och jag får spunk annars

• Skogsstjärnan

Salmiak: Det är inget man lär sig över en natt, men börja med små steg i gången. Tänk efter före du lovar allt möjligt. Våga säga NEJ! Och dra ner på din ambition! Du ÄR duktig fastän du bara jobbar 100 % och inte 200 %. Du KLARAR dina lektioner fastän du skulle behöva "dra allt ur fickan". Du behöver mao inte detaljplanera dina lektioner till döds, för i praktiken måste man vara flexibel och kunna frångå planeringen. Det är ju HÄR mitt problem har varit till en viss del. Jag har tidigare velat ha full koll på allt på förhand, men jag inser ju att man inte alltid kan ha det. Och varför då ödsla tid på att gruva sig och planera för det som kanske ändå inte blir av? För att förtydliga lite. Jag är ju speciallärare och har inte samma elever samma tidpunkt varje vecka. Ibland kanske klassläraren ändrar sitt program och då ändras ju även mitt och vips måste man ta en annan elev än man tänkt från början. Då hjälper inte det man planerade åt en annan elev kvällen innan... Bra är att göra grovplaneringar och tänka på vilka mål man har (såklart ), men inte planera alla smådetaljer till döds! Det är mitt råd!

En annan sak som nästan tog knäcken på mig var att jag gjorde individanpassat material till de flesta eleverna. Visst ska och bör man utgå fån och göra undervisningen individuellt inriktat, men det finns en gräns. Jag skulle kunna ge ut en läromedelskatalog med material jag gjort enbart för specifika elever. Allt för att utgå från DERAS intressen osv...

Nu försöker jag istället göra material så att det passar flera olika typer. Men jag medger, fortsättningsvis är lamineringsmaskinen min bästa vän Men inte så nära vän som tidigare, för då var det en sjuklig vänskap

Nåja, nu blev detta ganska personligt till just dig salmiak, men eftersom det är många lärare här så låter jag det gå till hela tråden ändå...

Nu har sonen tagit på sig stövlarna så det är nog bara för mig att göra likadant... Blä! Äckliga väder....

• Skogsstjärnan

Hihi, tyckte det var tyst en LÅÅÅÅNG stund. Min son kommer springande och har tagit på sig sin stickade tröja HELT SJÄLV. Och rätt på och allt han är ju inte ens 20 månader

Men, antagligen är det helt normalt. Bara kul att han gjorde det, för det var första gången han lyckades få på den rätt med båda armarna i

• Skogsstjärnan

Fotograf Karlander: jag brukar begära och få ärliga svar så jag ska vara likadan...

Jag tyckte inte alls om det tyvärr. Inte alls min stil... men smaken är som baken Jag tror du kan hitta gamla fina stora skåp som du kan måla vita på Blocket!!!

Svar på tråden Vita hem del 5