Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

Såg att den var lite mörkare än din. Den är glaserad på insidan. Under är den märkt C.A. Grönroos. Här är den (är finare i verkligheten ): www.familjeliv.se/krypin/skogsstjarnan/gallery/phplshveo.jpg

moikukulatt: Välkommen! Jag röstar för pensel och grundfärg! Har prövat rolla också men tycker resultatet blir bättre med pensel.

• Skogsstjärnan
    Karamellfabriken skrev 2007-09-18 08:57:43 följande:
    Hej vänner!Vill ni se min nya möbel till sovrummet?"Fulsnygg" var ordet !www.familjeliv.se/krypin/karamellfabriken/gal...
    Hihi, ja fulsnygg var ordet

Oj vad min son sover.... har hunnit fl:a mer än på en hel vecka totalt nu idag
  • Skogsstjärnan
    moimukulatt skrev 2007-09-18 09:22:00 följande:
    Skogsstjärnan:Du tycker inte att det blir lite "randigt" när man m¨lar med pensel?När man rollar blir det ju lätt lite "noppigt".Tror inte jag är så duktig på att måla som jag gärna vill tro....
    Nja, inte randigt men man ska måla tunt tunt flera gånger. Tar man bara ens liiite för mycket färg är det lätt att det rinner, tycker jag. Så grunda, och måla kanske tre gånger tunt med vanlig färg. Två gånger räcker säkert om den är vit redan innan, men om möbeln är trären eller annars mörk så rekommenderar jag tre tunna varv plus grundfärg.

Men, jag är INGEN EXPERT! Någon annan som är bättre kanske vill säga sin åsikt?

Med roller blir det lätt noppigt tycker jag också. Och sen så beror det kanske lite på hurdan möbel man målar. Är den gammal så gär det kanske inget om yttepyttesmå penseldrag syns?
  • Skogsstjärnan
    Salmiak6 skrev 2007-09-18 10:06:24 följande:
    Har myst här hemma hela morgonen med Rix morronzoo i högtalarna och
    brasan som värmer och sprakar. Ett varmt bad - igen - och så en ny
    kudde - också IGEN! vitagrindar.blogspot.com/
    Men herregud människa Vad snabb du är Och duktig!
  • Skogsstjärnan

juliah: Du är petig som mig Jag vill oftast rätta mina stavfel också, men det skulle bli efter nästan varje inlägg då så nu har jag dragit ner på det... Mitt tangentbord har svårt för att göra stora bokstäver och mellanslag, så därför blir mina inlägg ofta ganska knepiga... Och ja, jag kan inte skylla allt på det heller, för visst snubblar jag på tangenterna också!!!

• Skogsstjärnan

*ger Salmiak en snyting med hennes boxningshandske så hon börjar ta det lite lugnare*

• Skogsstjärnan
    Peak skrev 2007-09-18 10:18:18 följande:
    på tal om målning - jag har lite möbler i serien Leksvik från IKEA -
    trä och vill måla en del av dem i vitt - nån som har gjort det? Såg en
    som jag tror var målad och det såg bra ut.
    Jag ska kanske köpa och måla hatthyllan. Vill också se bilder!!!

Hur länge ska små med hög feber få sova i ett sträck? Min son sover lääääänge nu. Har inte gett honom febernedsättande för jag hann inte före han somnade om imorse.
  • Skogsstjärnan
    Salmiak6 skrev 2007-09-18 10:29:02 följande:
    De kan sova många timmar i sträck om de är
    febriga. Sover han gott så är det nog ingen fara på taket. Men börjar
    man grymta och gnälla så kanske det är dags att ge febernedsättande. Ge
    en alvedon och en IPren om febern är mkt hög. har allra bäst effekt och
    de preparaten får man blanda.
    Tack Salmiak: ska vänta och se... Har inte alvedon och ipren här i Finland. men jag har burana som brukar vara bra! Och blir det kris har jag receptbelagt febernedsättande somhan fick i våras...

Känns bara så konstigt att vara hemma och inte på jobb Har liksom dåligt samvete över att jag sitter här...
  • Skogsstjärnan
    Rori skrev 2007-09-18 10:33:07 följande:
    som Salmiak skrev så kan de sova länge i sträck när de har feber. Märker att min son är extra trött nu och ville gå självmant
    redan kl 10 och sova fast han bara brukar sova på eftermiddagen annars.
    Tyvärr måste jag väcka stackarn när vi ska till doktorn snart
    Stackarn Varför ska ni till dokorn? är det för att febern inte ger med sig eller han han öronvärk eller något annat också?
  • Skogsstjärnan

Ja som jag sa...

ursäkta min stavning

Svar på tråden Vita hem del 5