Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

mori, knyttis och umbro: tack till er för era åsikter!!!

Vet ännu inte vad jag ska göra och kommer låta den vara tills huset är klart och jag kan sätta den mot den vägg jag ska ha den. Funderar på att ha den i sovrummet på en byrå. Jag älskar de vita som annars ser likadana ut, så jag borde väl måla den och byta glas, men det känns på ett sätt dumt då den är värd så mycket. Glaset går ju att sätta dit igen, men om man målar är det värre att återställa. Men men... Vi får se hur jag gör Är bara rädd att jag ångrar mig efter 15 år eller så

Skrev imorse att jag skulle med sonen till läkare för att kolla öronen. Han hade inte öroninflammation, vilket ju är bra. Men samtidigt hade jag "hoppats" på att det skulle vara det för att få ett svar på varför han verkar ha så ont nattetid. Han sover verkligen dåligt på nätterna och vrider sig och snurrar runt och skriker. Inatt gav jag en supp kl 24 och då sov han bra efter det fram till ca kl 6. Efter det var det samma karusell igen, men några timmar blev det ju och det är bättre än på 2-3 veckor.

Idag har maken satt panel i taket i hallen på övrevåningen, så nu är det bara golv och lister som saknas där Men det är ju första rummet vi började med taket i så det är många rum kvar....

trevlig kväll på er!

• Skogsstjärnan

Korall: Vi ska ha ett vitt, rektangulärt matt kakel (20*30) som vi ska ha liggandes.

lpw: Jag kan tyvärr inte hjälpa med något finurligt

knyttis: Har du bild???

nublu: Vad kul att du vill bli det Jag antar att du får in massvis med beställningar härifrån

Peak: När börjar ni på med själva huset då? Jag var också likadan, funderade på allt möjligt redan före vi hade påbörjat grunden Hurdant hus var det ni skulle bygga? Borde visst läsa på mig i bygg-tråden

sunmaid: Jättefint!

Camille: Än så länge har vi inte så många vita möbler, bara några. Det vita är mest på väggarna än så länge för oss, men då vi flyttar in i vårt nya hus vill jag ha mycket mera vitt Nu är det mycket hopkok av billiga möbler från den tiden då vi inte ville och kunde sätta så mycket pengar på möbler då vi ändå flyttade en hel del. Ville ändå köpa nytt den dagen vi skulle få eget!

• Skogsstjärnan

I sonens rum ska jag göra en målarställning. En skiva med två krokar med en rundstav på upptill. En pappersrulle från IKEA som hänger ner och en plåtränna att ha kritor i och som samlar upp överflödig vattenfärg osv under skivan. Hängde ni med?

• Skogsstjärnan

lcroft: Underbara saker

Ge dig och maken en klapp på axeln

• Skogsstjärnan

Nublu: Vi kommer att ha ALLA väggar vitmålade. Förutom i groventré och tvättstuga för där blir det vit panelskiva. Och ja, badrummet och toaletterna blir vitkaklade (liggandes rektngulärt).

Det var någon som frågade om vad vi ska ha för golv till det kaklet. Minns ej vem. Vi ska ha ett grått klinkergolv med ojämna kanter. Har visat bild här för inte så länge sedan!

Sedan var det också visst någon som undrade om tips före man drar el. Igår tror jag att jag skrev att jag inte hade några tips med efteråt kom jag på ett. Gör så att man kan trycka på alla fönsterlampor på en brytare på väggen istället för att behöva knäppa på varje enskild lampa skilt för sig. Rumsvis såklart, mn ni fattar? Var det kanske PEAK som undrade???

Här har jag städ och tvättdag idag!

• Skogsstjärnan
    LCroft skrev 2007-08-19 10:51:21 följande:
    Hanna: Välkommen och håller med nublu, din mammas källare låter som ett suveränt ställe NU
    behöver jag hjälp! Min syster ringde nyss och var lagom glad, hennes
    sambos kompis hade suttit i deras vita soffa med jeans som färgat av
    sig, sittdynorna får man bort och tvättat men inte tyget på armstödet
    och det är också färgat. Soffan är inte kritvit. Hur ska man få bort
    färgen, snabbt! Hon fyller idag och har gäster på kommande!
    vanisch kanske??? Eller diskmedelsvatten???

Sedan finns det nog andra möbeltvättprodukter men ingen affär är väl öppen idag...
  • Skogsstjärnan

googla på fläckoborttagning kanske du hittar tips!

Och sök här på fl!

man brukar hitta mer än vad man tror!!!

• Skogsstjärnan

vanisch hjälpte för oss i allafall!!!

• Skogsstjärnan

mimmamum: pärlspont!

lcroft: Bra att det hjälpte!

Peak: Spännande!!!

Gemelli: Vi håller jupå och bygger vårt hus nu, och eftersom vi bor på landet ville vi ha ett traditionellt lantligt hus, men i liiite modernare tappning än en gammaldags bondgård. Eller nåja, modernare och modernare... Utvändigt är det väl burspråket som står för den delen Men ditåt. Visst kan jag tycka att arkitektritade hus och funkishus i sten är snygga, men i långa loppet skulle jag trötta på det. Ville också ha ett hus som "står sig med tiden". Dessutom är jag lantis ut i fingerspetasarna och en annan typ av hus skulle skära sig Bådse med mig OCH med naturen runtomkring! Det är mycket man ska ta hänsyn till när man väljer hustyp!

Du undrade visst också om det var DRÖMHUSET. Jo det är det väl Visst drömde jag om både glasveranda, amerikansk veranda och mycket annat, men någon stans måste man skära ner och då blev det som det är idag. Så hundra procentigt DRÖMhus är det väl inte, men nog till 99.99 % då man tänker på pengar och vad man i verkligheten har för möjligheter. Om man inte vill betala skulder på huset tills man är pensionär...
    Enkelt men fint enligt oss själva

• Skogsstjärnan

Ursäkta igen för alla stavfel. Skriver snabbt då jag skriver på datorn och läser inte alltid igenom det jag skrivit före jag skickar iväg... Snubblar på tangenterna!

Svar på tråden Vita hem del 5