Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita hem del 5

mimmi006 skrev 2007-08-25 21:43:21 följande:
    Ja, de är grymma! De kanske inte klarar att vada i (typ flugfiska i), men de har tejpade sömmar och är behandlade... mycket smidigare än regnställ också! Lite synd är det, för jag köpte ett superduperfint regnställ från IdaT till henne ...
    Ok, då e jag med!

Jag har köpt 2 st POP skaljackor nu en tunnare med avtagbart fleace och en tjockare med avtagbart fleace. Sedan har vi ett vaderat regnställ från Lindex och en st vinteroverall POP och en Lego. Känns som en hel del man jag tror de kommer att behövas. Har jag fel?

Behöver man regnställ över POP:s vinteroverall då? Är de lika bra?
    Sylt skrev 2007-08-25 21:43:11 följande:
    Ja, vi har två uppsättningar. På vintern hänger det en overall på dagis o hemma har vi jacka + byxor. Har ett regnställ hemma o ett på dagis.
    Jag har också tänkt på att ha 2 uppsättningar av lekkläder för olika årstidsklimat. Jag är inte alltid så blixtsnabb med att tvätta så att de hinner bli torrt till nästa dag. 
  • knyttis

Mimmi- Skidoverallen har vi och Legooverallen köpte jag idag och den lär vara lika bra sam Reima i test men betydligt förmånligare! Ska genast kolla efter POP tråd - gillar dem starkt!

• knyttis

Gemelli- Vi är i samma funderingsfälla som du och kommer ingen vart känns det som. Ska vi bygga här och betala typ 2 miljoner för tomt eller i Knivsta där de kostar halva. Vill ju bygga inom ca 1-2år men då har vi inte pengar till ngt drömmhus... De supersvårt...
    Känns som att vi är lite i dead end här i Radhuset, löns inte att fixa så mkt mera om man inte kanske får ut det vid framtida försäljning...

• knyttis
    gemelli skrev 2007-08-25 22:22:47 följande:
    knyttis,Jaa det är verkligen ett dilemma det där. Jag är nog en feg sthlms tjej som inte riktigt vågar flytta ifrån den stora staden. Men det var som min man sa till mig, hur ofta är vi inne i stan egentligen Jaaa typ aldrig
    Ja det stämmer. Vill bo så att jag kan åka in ngn gång ibalnd i alla fall
    För mig är det viktigt var vi har våra vänner och flere bor i Knivsta så därför lutar det ditåt. Bodde i södra Sverige i 2 år och vi kände oss rätt så isolerade så nu när vi är tillbaka så vill jag verkligen inte ge upp mitt sociala nätverk Så för oss är väl nog närheten till vänner de som avgör- tror jag dag i alla fall. Härligt att gå ut och gå tillsmmans med väninnor på kvällen då William har gått och lagt sig t.ex. De drömmer jag om! De ändrars det där från dag till dag!
  • knyttis
    Sylt skrev 2007-08-25 22:02:01 följande:
    knyttis --> Vi har haft dubbla av olika anledningar. 1. tvätten (som du)2. lätt att glömma om man tar hem över helgen o likn (vi är lite förvirrade + att ibland lämnar jag/hämtar, ibland mannen3. ibland har sonen varit så lerig att man helst inte vill ha honom i bilen = bra att kunna byta Håller med om att pop´s skaljacka (den tunna, inte vinterjackan) är suverän som regnjacka.
    Bra resonerat!
    Salmiak6 skrev 2007-08-25 22:28:20 följande:
    Hemma igen efter en låååång dag på golfbanan. Har tävlat och vann faktiskt pris idag. Kom hem med ett cykelställ till bilen. himla bra! Hann pyssla lite på förmiddagen, bilder får ni se imorgon.
    Grattis!
    mimmi006 skrev 2007-08-25 22:07:18 följande:
    knyttis- här är pop tråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m23432782.html
    Tack snälla mimmi för at du hjälper mig som inte hittar!
  • knyttis
    juliah skrev 2007-08-25 22:43:07 följande:
    Godkväll!Har snabbläst och ni har hittat på så mkt fint här så att man nästan storknar gemelli, är så glad och lättad att du mår bättre nu!Jag har haft MariaV med familj här idag (för er som missat så har hennes man jobbat med rörern i gästhuset). Det går sakta men säkert framåt i tvättstugan..mycket kvar dock innan jag får börja pynta...Jag känner mig helt slut.Behöver tips på snygga rätt stora plädar, gärna i brunt att lägga på soffan. dags att byta ut vita lakanen med spetskant...
    Vad sent du är inne idag Juliah Den här tiden brukar du inte visa dig här inne
  • knyttis

Här kommer före & efter bild på mitt barngungstolsprojekt

• knyttis

Sorry- lite stora bilder Ni får ha överseende!

• knyttis

Tack alla ni gulliga&fina vänner! Gemelli- Hur mår du idag! PruPuffen- skickar än en gång en styrkekram till dig! Mimmi- Ursöt maileg till lille H! Så moroten är blöt NR- Har du en samling av Astrid Lindgren filmer? Det låter mysigt! Vilken är din favorit? Jag gillar Barnen i Bullerbyn! Mmm så mysigt!

• knyttis

Värsta Supermamman - de kommer väl bild sedan!

Svar på tråden Vita hem del 5