Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita hem del 5

Lasseliten- Var klockan från St Erikshjälpen med?

• knyttis
    lasseliten skrev 2007-08-18 22:56:54 följande:
    Knyttis - japp, Erikshjälpen...betalade 25 spänn...billigt tycker jag   Och visst var kakformen söt!

Ja de var fynd de!

Juliah- Hur gick de på Ikea idag? De var väl idag ni skulle dit?

• knyttis

Åå va fint, den såg spännande ut!

• knyttis
    therre skrev 2007-08-19 12:26:52 följande:
    Kastar in en bild på vår hemmagjorda säng
    Mysigt!
  • knyttis
    Mori skrev 2007-08-19 15:24:06 följande:
    Nyfiken frågar vad som såg spännande ut?
    Ååh, missade visst att citera... Ja butiken som LissAnna vissade ifrån, kändes som om man kunder hitta ett och annat där!
  • knyttis
    mimmamum skrev 2007-08-19 17:36:44 följande:
    Amanda, det låter spännande, berätta allt sen om den nya butiken och ha en trevlig tripp!Om ni fick välja.... Vad skulle ni vilja ha på väggarna i en hall, ni får välja på följande tre alternativ: 1. pärlspont, 2. råspont eller 3. brädor. Allt i stående riktning och vitmålat!  
    Jag är nyfiken på råspont alt 2!
  • knyttis

Här byggs de staket idag för fulla muggar! Jag har fått nog av att William snart 1,5 år springer över till grannarna så fort jag öppnar upp dörren! Maken och sonen åkte snällt efter material idag och nu byggs de för fullt!

Taldrikshyllan är vitmålad och väntar på att hängas upp, kommer bild senare!

• knyttis

Gemelli- bra frågeställning! Jag tycker också om stilkrockar i lagom mängd - det gör att hem så mycket mer personligt och spännande! Men jätteviktigt att ha en gemensam nämnare för det hela trädgården, huset och inredningen så att de binds samman!

Jag gillar både mer raka och moderna hus samt mästadels gammeldags!

• knyttis
    MariaV skrev 2007-08-20 07:48:08 följande:
    Igår skrev jag ett nytt inlägg i bloggen om ni vill kika (som inte ville visa sig förs nu) lantligating.blogspot.comNyfiken Rosa kanske känner igen sig!
    Helt underbart det måste vara en fröjd att promenera där med lillan
  • knyttis
    Adamama skrev 2007-08-19 23:05:48 följande:
    Man kan ju göra eget karbonpapper. Lite enklare än att rita av tycker jag. Då skriver du ut texten på papper, sedan skuggar du på baksidan av pappret med en mjuk blyertspenna. Sedan lägger du pappret med texten uppåt, skuggningen ner mot ytan. Sedan fyller du i konturerna av texten med en vass penna, då fastnar blyertsen på baksidan av pappret på underlaget och då får en ritning. Fy, vad svårt det var att förklara något så enkelt!
    Så brukar jag också göra - busenkelt!
Svar på tråden Vita hem del 5