Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Vita hem del 5

Karamellfabriken skrev 2007-09-06 08:57:31 följande:
    Apropå städning!Jag har ett par "regler" som jag försöker följa och får på så vis en hel del gjort "på köpet".1. Det är nästan alltid någon sak som är på väg till ett annat ställe i hemmet. Ta den med dig när du ändå går. (Detta gäller främst när man bor i tvåplanshus kanske).2. Saker som går fort att fixa, typ någon minut eller så, vänta inte, gör dem på en gång.Fyll gärna på med era smarta städtips!
    För mig är det nog bäst att ta ett rum i taget, annars har jag bara massa halvfärdiga rum i slutändan!

På grummes hemsida finns checklistor för städning : http://www.grumme.se/stad/checklistor.asp
  • lillafruluva
    numberone skrev 2007-09-06 13:09:07 följande:
    Hej!Ville bara berätta att vi snart skall åka till gyn och göra en spolning av äggledarna... Så vid 15. 00 vet vi om det finns möjlighet att bli gravid på "egen hand" eller ej..... KRAM
    Åhh, lycka till!!
  • lillafruluva
    Emil i Lönneberga skrev 2007-09-09 16:36:54 följande:
    Pärlemor, är de fint på väggarna?Håller på och bestämmer mig för vilket nyans jag vill ha.
    menar du rustas pärlemor?? Den har jag i hallen och det blev riktigt bra..beror på vad du är ute efter!
  • lillafruluva
    Emil i Lönneberga skrev 2007-09-09 16:46:11 följande:
    Vill inte ha "läkarvitt" på väggarna så tänkte om den nyansen i hall, v-rum och sovrum kan bli fin.
    Ja, den är lite mer åt det grå hållet, har lite bilder i min blogg, har inte målat klart riktigt allt än!
  • lillafruluva
    NyfikenRosa skrev 2007-09-09 18:54:15 följande:
    uppdaterad och höstrensad blogg...www.mildamaranger.blogspot.comHar hittat fina saker till hallen som jag ska ha! ett skohorn med tillhörande krok... I morgon får det bli trädgårdsdag... plantera ljung, ta in pelargonerna och ta in skyltar. Kanske är dags att skörda min mynta som växt sig enorm. Någon som vet om man kan frysa mynta?
    Blev finfint!!
Svar på tråden Vita hem del 5