Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Vita hem del 5

juliah skrev 2007-09-18 15:38:16 följande:
    lillafruluva, nej, vi har inte hunnit hämta den men jag anar att det sitter en ledsen gemelli just nu med en säng som har plexiglas runtom.
    Usch, vilken besvikelse! Och det går väl inte att ta bort glaset så det ser bra ut heller säkert! Hoppas ni hittar någon annan återförsäljare som säljer den gamla varianten.
  • lillafruluva
    På tal om övertalning, vilka är era bästa knep?
    Jag har tv-skåpet och bokhyllan kvar i vardagsrummet som jag bara mååååste få måla vita men sambon tycker att "vi kan väl ha ett rum där inte allt är vitt!?"
    Neeej, det kan vi ju inte, rummen måste ju matcha varandra också!
  • lillafruluva
    vårsol skrev 2007-09-18 16:16:57 följande:
    Övertalning... hm... mitt bästa argument är att om all bas är vit kan man lätt ändra färg och karaktär i rummet med några få saker i någon färg. Ibland är karln tveksam men då kör jag på helt enkelt och numera har han lärt sig att jag brukar ha rätt: Det BLIR bra!
    Ja, sambon tycker ju alltid att det blir bra så jag förtåååår inte varför han hakat upp sig på möblerna i vardagsrummet, jag kan ju inte göra annat än att fantisera hur fina de skulle vara vita(markör)
    Har visat de bilder som ni andra med markörmöblerna har där ni målat dem vita...
    Jaja, en dag när han kommer hem kanske de plötsligt blivit vita ändå och då kommer han vara så nöjd så
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-09-18 16:41:22 följande:
    Gemelli fick visst skyltexet! Fyyyy vad orättvist  Ge mig tips på hur jag ska komma över det här nu...
    Oj, tur för henne!
    Jaa du, ska hålla utkik jag med, vet inte vad mer man kan göra??!!
    Du har inte sett någon annan barnsäng någon annanstans alls?
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-09-18 16:48:27 följande:
    lillafruluva, nej det finns ju inga motsvarigheter...det värker av sorg i mitt inredningshjärta. Jag var ju så nära efter flera års längtan...
    Usch, det är riktigt tråkigt när det blir sådär! Men som sagt, jag håller ögon och öron öppna!
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-09-18 17:03:08 följande:
    Tack söta lillafruluva!Förlåt för att jag varit tjatig men det var en av mina största kärlekar här i livet förutom man och barn
    Hehe, jag vet vad du menar! Klart man tjatar på när man blir så besviken!!
     Nä, vi får hoppas på det bästa så att sängen med stort S letar upp dig!
  • lillafruluva
    Adamama skrev 2007-09-19 10:21:53 följande:
    Aha - man kan liksom vänja dem innan menar du!? Bra tips! Ska genast kränga på mig mina ute-i-samhället-byxor och kila ner till affären. ...min kompis som fick barn i slutet av november förra året hade det tokkämpigt med sin lille och hans kolik, tills jul var över och hon slutade med sin dagliga pepparkaka till förmiddagskaffet. Då försvann koliken på en dag. Tror du hon skämdes - hon hade lagt av med mjölk och allt möjligt, men hade liksom inte tänkt på den lilla söta pepparkakan.
    Jag åt massor med choklad både före och efter utan några problem
  • lillafruluva
    Peak skrev 2007-09-20 09:41:14 följande:
    tack hörni - det värmer. och vem jag än pratar med säger samma sak: de har också glömt saker! jag sprang tillbaka senast för några veckor sedan med en mössa och betalade, Lowe hade den i vagnen!det känns lite bättre nu, men jag blir ju rörd igen när ni är så snälla!
    Du är ju knappast den första, tycker de borde kunna se skillnad på vilka som verkligen gör det medvetet och inte. Hoppas det löser sig!
  • lillafruluva
    Peak skrev 2007-09-20 09:48:29 följande:
    Fasen jag vågar ju inte gå till H&M nu! Har ju fortf kläderna undanhängda
    Eller så sätter du dig över dem, du har ju lika mycket rätt att gå dit som alla andra eftersom du inte gjort något fel! (fast jag förstår att det känns jobbigt om nu övrig butikspersonal tror att man gjorde avsiktligt)
Svar på tråden Vita hem del 5