Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Förresten, jag har ett par fina gardiner som jag aldrig kunnat använda -de är Hårda!!
    De är transparenta och 100% bomull. Har tvättat och grejat, strukit, men inget hjälper, de ser skrynkliga ut och är hårda! Något tips????

• lillafruluva
    juliah skrev 2007-10-05 15:48:10 följande:
    mimmi, 800 är riktigt bra. I butik brukar de ligga på 1500-2000 kr.Jag har fyra underbara skinn, men har fått de billigt från uppfödare direkt *nöjd*
    Åh, kom på att min pappa känner ett par uppfödare ju!! Måste genast fråga vad de tar!!
    Var med honom hem till dem en gång, de hade ritat sitt hus själva, det var det mest underbara hus jag sett i hela mitt liv!! Borde fråga om jag får komma dit och fota, för det var så jag fick tårar när jag gick och tittade där inne(och ute!)
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-10-05 15:59:15 följande:
    lillafruluav, ååå det lät härligt! Är det i dina hemmatrakter? Det lönar sig absolut att kolla upp priset. I butik är de hutlöst dyra. Jag är inte såå förtjust i Ikeas.
    Japp, inte så långt härifrån, 15-20 minuter med bil kanske!
    Ska verkligen kolla upp det. Kan vara mysigt i torpet också
  • lillafruluva
    Karamellfabriken skrev 2007-10-05 16:16:03 följande:
    Hej alla!Idag slänger jag flera års sparade heminredningstidningar.Snälla, säg att det inte är jätte-dumt.Orkar inte spara dem längre, de tar sån plats.Har försökt att spara favoritsidor i en pärm men pallar inte gå igenom flera hundra tidningar för att klippa och spara.Hur gör ni?
    Jag har sparat alla mina tidningar i vita tidskriftssamlare, kan ta fram en dåd och då och plöja igenom, får se hur länge jag orkar ha dem kvar..sambon har suckat över dem vid varje flytt
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-10-09 19:17:35 följande:
    Nu är jag sådär OT igen som jag brukar men det har lite med hem att göra. Vi har ingen katt längre som ser till att mössen håller sig undan (blir kattmat) och nu har vi i princip blivit invaderade av möss. Har provat på lite olika metoder och nu återstod det värsta...På tio minuter har bägge fällorna gjort sitt och nu hör jag otäcka ljud från köket...huuuu.Har någon lite möss erfarenheter att dela med sig? Är verkligen fällor det enda som gäller
    Har hört att man ska lägga enris runt huset, men det kanske bara gäller när man lämnar sommarstugan, kanske inte kul att ha enris liggande där jämt
Svar på tråden Vita hem del 5