Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Vita hem del 5

nublu skrev 2007-10-11 10:44:56 följande:
    Ja, jag vill också bli polis. Behöver inte ens en bil, jag rullar fram ändå om jag ska livnära mig på munkar. Fast jag dricker ju inte kaffe så där gick väl den karriären åt skogen!
    Typiskt att de ska ha så höga intagningskrav
  • lillafruluva
    Eddan skrev 2007-10-11 10:48:56 följande:
    Japp, alla mina "fördomar" om poliser har besannats.  Ulf, min kollega, skrattade gott när han kom med påsen. Jag hade nämligen undrat om det verkligen var sant att polisen bara fikar och äter munkar hela dagarna (vi har haft det vääääldigt lugnt här på jobbet nu en tid och då har vi nog suttit lite extra länge med kaffekoppen) och då sade han att det är bara amerikanska poliser som äter munkar, svenska äter wienerbröd! lillafruluva: bli inte polis i så fall, de måste ju ut och jaga bovar också. Se till att bli assistent. Jag sitter bara på min, numera ännu fetare, ända och svarar i telefon och tar emot anmälningar som kommer in etc. Jag behöver aldrig ut i fält och jobba (inte än i alla fall - blir nog ändring på det när jag ska börja med utredningsarbete).
    Hehe, nä jag får lunka på på mitt jobb istället, de är ganska bra på att fika där med
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-10-11 10:53:06 följande:
    Satt och pratade om det senast igår med maken min. Det är verkligen fruktansvärt. Vilken värld har man satt sina barn till?Dessutom mår jag illa när jag tänker på de krav man själv har på sig som kvinna...måtte tiderna förändras tills det är dags för Elle att blir en stor tjej.
    Ja, man vågar ju inte ens tänka på hur det ska bli. Det enda man kan göra är väl att ge dem bra grundläggande värderingar och självförtroende från början!

Det läskiga tycker jag är allt oprovocerat våld, man kan råka vara på fel tid och plats bara Förvånad 

Nej, åter till ljusfaten och det fina man kan ägna sig åt!
  • lillafruluva

Vi har rätt mycket kalk i vårt vatten vilket innebär att det blir fult på kranar och bänkar, men nu provade jag det här med att göra rent med våtservetter-och det funkade hur bra som helst!!
    Finns billiga storpack för en tia här så nu kommer jag alltid ha rena och blanka bänkar och kranar!

• lillafruluva
    juliah skrev 2007-10-11 12:34:16 följande:
    Smajla, han blev svårt misshandlad.
    Usch vad hemskt det är när det händer! För man tror inte det ska drabba en själv eller närstående! Min bror blev knivhuggen 10 ggr av en man som senare sa att min bror bara var på fel plats vid fel tillfälle, kunde ha varit vem som helst!
  • lillafruluva
    Smajla skrev 2007-10-11 13:17:31 följande:
    Men usch vad hemskt, hur gick det för din bror?
    Han överlevde tack vare att ambulansen kom så fort och han fick 2,5 l blod på sjukhuset. Han hade verkligen änglavakt men han blir nog aldrig riktigt sig själv efter det tyvärr (och vem skulle bli det?)
  • lillafruluva
    Anton2005 skrev 2007-10-11 14:22:11 följande:
    Jag klara tyvärr inte av att slänga mina tidningar. Min sambo håller på att bli tokig på alla tidningar säger han.
    Samma här, det går bara inte!
    Dock har jag lyckats kasta mina gamla IKEA-kataloger nu faktiskt
  • lillafruluva

Hihi, vad knäpp man är. Jag och lilltjejen (snart 9 mån) sitter och tittar på Madicken, jag har nog roligast, det finns hur mycket inspiration som helst!!
    Förra veckan tittade vi på barnen i bullerbyn, mer lantlig inspiration där

Jag har fått tillbaka kameran, men de glömde såklart att ta med kabeln!

Svar på tråden Vita hem del 5