Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 5

Karamellfabriken skrev 2007-10-24 10:21:56 följande:
    JuliaTack för tipset om lyktan. Då beställer jag där! Vad kul, det kanske blir lagom till köket är färdigt!MalinUsch nej, veterinärbesök är dyrt! Det hade väl inte varit så farligt om man kännt att det hjälpte men de gissar väl ungefär lika bra som jag själv.Vid senaste besöket gick enbart medicinen på 1800 kr och nu är vi där igen.Nåväl, vänskap kan inte mätas i pengar men jag är glad att vi inte är fattiga studenter längre iaf. Nu är det "bara" nöjeskontot som får lida.Måtte han bli frisk snart det lilla skrället. Det känns ju ganska lustigt med en hund som inte tål kött. Kan det verkligen vara så?
    Oj såg inte det här inlägget.
    Men visst kan dom vara allergisk mot kött. Men jag tror snarare att det är allt skit dom tillför i maten och alla spannmål. Det gör hundarna sjuka!!!
  • gemelli
    Karamellfabriken skrev 2007-10-24 10:35:30 följande:
    gemelliVi har provat det mesta vad det gäller foder. De senaste åren har veterinären rekommenderat "Hills prescription diet".Vi har heller aldrig köpt de billiga/dåliga fodren men tyvärr blir han sjuk även av de bästa. Tyvärr lider han av både dålig mage och allergier. De flesta foder är gjorda för antingen eller.Förlåt att jag är så OT idag. Har lite svårt att koncentrera mig men nu ska jag iväg och handla lite färg tror jag. Behöver tänka på något annat en stund känner jag.Tack för att ni står ut!
    Jaa tyvärr kan ibland dom foderna som veterinärerna säljer eller rek. vara dom värsta. Det var just Hill´s våran vovve reagerade på, han blev riktigt sjuk!
    Man tycker ju att man ska kunna lita på en veterinär... Men allt dom rek. har vår vovve INTE kunnat äta...
  • gemelli
    mimmamum skrev 2007-10-24 10:36:29 följande:
    Hur mycet väger sebrasängen tror ni? Under 20 kg? Då kostar det 450 kr med post tror jag! Nu är swappållarna äntligen påbörjade!
    Vet inte riktigt vad den väger, men inte så mkt. Men däremot går den nog som skrymmande gods.
    jag har tyvärr inte kartongen kvar, kanske någon annan här inne som har kvar sin...
  • gemelli
    Peak skrev 2007-10-24 13:08:14 följande:
    Så arg på IKEA nu så jag KOKAR!!När vi beställde kök gick man ju igenom hela den långa listan med säljaren när vi var klara och godkände den.Idag kom köket och när vi skulle räkna alla kollin fattades det 1 och vi hade fått fel handtag!MEN hon som beställde köket åt oss sa att vi fick modell X och har skrivit modell Y på ordern och det var såklart de vi fick. De vi skulle ha är dessutom dubbelt så dyra som de vi fick. Men IKEA vill inte ersätta varken resa till IKEA eller någon mellanskillnad för oss.De är helt iskalla på kundtjänst och visar ingen som helst förståelse!Jag sa att om man går igenom hela ordern med säljaren så går man ju inte hem och tittar i katalogen vad allt heter sen, hur ska jag veta vad "integral gångjärn 153 grader" är eller omd et är rätt?Usch vad sur jag är på dem nu! Ingen som helst service!
    Ja den där affären har man verkligen en hatkärlek till...
  • gemelli

Åååå vi har varit och tittat på huset igen ikväll. Shit vad svårt det här var. Så otroligt mkt att göra på huset, men vilka potentialer huset har....
    Det var ju inte riktigt det här vi hade tänkt oss nu. Hmmm vad svårt det blev just nu...

• gemelli
    mimmi006 skrev 2007-10-24 19:12:47 följande:
    Sylt- hade de fina servetter så kan du skicka! Det brukar gå åt här, jag undrar varför..? Gemelli- vilket hus av alla är det du tänker på? Är det det i gatuhörnet eller det gula... eller?
    hihihi förstår att du inte kan hålla reda på alla

det som finns i bloggen
  • gemelli
    mimmi006 skrev 2007-10-24 19:19:24 följande:
    Jamen, just det! Är det mycket som måste göras, typ dränering, avlopp, el, täta tak eller likande? Eller är det lättare underhåll? Huset är urgulligt, men jag skulle inte lägga ner tid på ett hus om jag inte vill bo där i framtiden... jag skulle bli kär och aldrig vilja sälja!
    Och hur vet man det då Fundersam att man inte vill bo där i framtiden? usch vad svårt det här är....

Ja det är mkt att göra, inte bara de lättare underhållen. Men vi vet ju oxå att det vi lägger  ut får vi tillbaka i det 3 dubbla...
  • gemelli
    malins79 skrev 2007-10-24 19:22:53 följande:
    Gemelli, hur ligger huset avståndsmässigt från era arbetsplatser? Jag tycker huset ser fint ut och med nån med smak kan det bli  hur fint som helst även om det tar tid.
    Det är ju lite därför vi kanske kommer nappa på det här huset. Helst skulle vi ju vilja byta stad och börja om i Strängnäs. Men man ska få ihop det med familjen, arbete, studer för min man jaaa allt.
    Det här ligger bara 10-15 med bil till mitt jobb, det jobbet som idag dra in pengar till familjen.
    Min man pluggar ju fortfarande, så drömmen i strängnäs passar ju liksom inte riktigt in i vårt liv just nu.
    Så tanken var ju att bo lite bättre och renovera upp det här huset OCH sen kanske flytta...
Svar på tråden Vita hem del 5