Inlägg från: mimmamum |Visa alla inlägg
  • mimmamum

Birk, tack för din kommentar igår också, jag mår mycket bättre idag! Och jag köpte fårskinnet, jättemysigt i doffan men har lite dåligt samvete för det stackars fåret. Ledsen Men förhoppningsvis har det haft ett gott liv där på Gotland, jag köpte iaf inte de utländska fårskinnen som var mycket billigare från Polen eller vart det nu var (de fanns i rött också hua!).

Kajsa, berätta sen hur det går till!

• mimmamum

Vad sjutton ska jag ha för tyg på min kökssoffa? Tänkte först grå filt men den verkar inte gå att tvätta! Syster Ruffa hade konstläder på sin vilket såg snyggt ut, men de jag hittar ser så läderaktiga ut, praktiskt kanske men lite för mycket nittiotal? Vad tror ni om vaxduk vit linne? Eller funkar inte det? Kanske blir fläckar ändå? Åh tror jag blir galen!

• mimmamum

Birk är inte koppar och metaller helt inne nu egentligen? Jag skulle nog spara den till jul! Kanske ha lite granris och tallris i den på brokvisten tillsammans med någon liten nätt ljusslinga!

• mimmamum

Anton, är det novembernumret redan?

Ska ta en tur ner till affärerna nu och kika, har inte varit utanför dörren sedan i lördags så ni kanske förstår min abstinens! Blir tokig här hemma, tycker jag bara städar och plockar hela tiden men det syns ju aldrig! Nej usch vad jag huslängtar extra mycket idag! Får bli lite tröstshopping, kanske hittar jag ett fint tyg till kuddar och soffa annars blir det stoff och stil!

• mimmamum

Rori, ett ljust M skulle nog vara fint!

Tack lCroft för bilden, den ser jättefin ut! Är det metall?

Jag slog till på brödburken som visade sig vara från Bruka, är så nöjd och sambon gillade också den!

Svar på tråden Vita hem del 5