-
Så fint! Jag vill också ha en ljuskedja, Rebecca har en med prinsessor inte precis det jag vill hamimmi006 skrev 2007-10-09 19:10:34 följande:Slängde upp mina gamla ljuskedjor ikväll. En med stjärnor och en med rosa prinsesskronor! Gissa vem som ville ha kronorna?
-
Så mycket fina bilder ni visar, roligt! Har saknat bilder märker jag nu
-
Hej och välkommen Vilken snäll man du har! Och roligt med flera finländare härmariem skrev 2007-10-09 20:32:22 följande:... nu måste jag skriva lite här jag också! Hittade hit för några veckor sedan och har tittat in ibland för att få inspiration men hade inte tänkt skriva nåt, ni är alla på en så mycket högre nivå av inredning än jag! Jag har alltid inrett med mycket färg tills för en dryg månad sen då vi flyttade in till huset vi hyr nu, då kom jag plötsligt på att vitt är ju det enda rätta! Tyvärr får vi inte ändra nåt när vi bara hyr huset, så vi får stå ut med befintliga golv och tapeter, jag försöker ändå få in det vita så gott det går och era bloggar är ju bara en sån källa till inspiration! Och nu idag kom min man plötsligt och sa att han köpt en årsprenumeration på Vakre Hjem till mig!!! Blev så glad, och jag bara måste berätta för nån som verkligen förstår hur glad man kan bli av en sån sak- och då kändes ni som de rätta människorna! Kanske jag vågar skriva mer här i tråden nu då jag en gång börjat (vissa namn känner jag igen från andra trådar också, hej på er... )
-
Det gick ju bra! Jag borde ju ha vanan inne men körde iväg dottern till skolan en morgon och märkte då jag kom hem att jag inte hade klätt mig ordentligt, mysbyxor, nattlinne som hängde utanpå och en tröja som jag bara dragit över. Vilken tur att jag inte steg ur bilen säger jag baraAdamama skrev 2007-10-09 20:34:58 följande:Tack tack!Jaja, jag får väl köra på IKEA då. Lämningen gick bra. Känner mig stolt min första dag som tvåbarnsmor i skarpt läge. (För er som inte hänger med arbetade min man första dagen idag efter de 10 pappadagarna och jag hade ångest igår för dagislämningen av den stora)OK, jag hann inte duscha, men ingen grät och sonen hann t o m få tänderna borstade och jag kom ihåg att byta från mysbyxorna med hål i rumpan innan jag gick hemifrån, så det var riktigt bra. Sedan förberedde jag middagen när lillebror sov, så när mannen kom hem hade jag mat på bordet. Han såg väldigt förvånad ut. Insåg senare att det hade varit bättre att lägga ribban lite lägre...
-
Godmorgon!
Här lyser solen men en bitande kall vind har vi, men klär man på sig ordentligt så ska det väl gå bra, tänkte gå ut med Ida i skogen lite senare. Orkar inte räffsa löv idag, det är fint i 1 minut och så kommer det en vindpust och skakar ner lite mera löv Och hunden gillar att få springa i skogen han med. -
Tack knyttis Måste fördriva tid innan jag slipper iväg och titta på lite tyger, vill sy nya gardiner till både Rebecca och Nicos rum. Har bara inte bestämt mig för hurudana än
-
Egentligen ska man inte räffsa på hösten har jag fått lära mig, om man har en gräsklippare som bara skär sönder allt fint, fint (kommer inte på svenska ordet) så kan man köra med den, annars ska man räffsa först på våren, låta löven göda gräset. Men vi har så mycket stenpartier som är så fula med en massa löv på.
juliah: Tycker lilla Noell om hästar, så söt han är. Jag hade kunnat ta med honom Borde släpa mig iväg till stallet nån dag och ta upp min ridning som aldrig hinns med. Mitt intresse minskade när hon som köpte min häst av mig sålde henne vidare. Inte lika roligt mer att åka och rida. -
juliah du vet att ni är välkomna när som helst
-
Jodå, jag såg det och sitter och googlar på om jag hittar den här ocksåSmajla skrev 2007-10-10 12:58:26 följande:länken funkar inte men det låter ju supersnyggt!Nu blir jag lite nervös - syns inte det nya inlägget i bloggen? Med tanke på Enjis fråga..
-
Blev ingen skogstur för oss idag, däremot är fönstren skinande rena. Inte så lätt att tvätta fönster med en som är knappt 18 månader och springer runt omkring, speciellt inte på vår gård med stentrappor etc... Men det gick Rena fönster gör mig glad