• LCroft

Vita hem del 5

Adamama: Soffan är ursöt! Namn är alltid svårt, jag har jämt haft långa listor med massa fina namn, men eftersom vi är en tvåspråkig familj så låter inte alla namn lika fina när en finne uttalar dem så vi har försökt hitta namn som går på både finska och svenska. Levi är ju lite mera ovanligt

• LCroft

Jag har gått och längtat efter nåt från Skarp, hon gör så fina saker, men här i Finland har jag inte sett nån som säljer hennes skyltar så jag blev överlycklig

• LCroft
    JeaJea skrev 2007-10-01 14:43:35 följande:
    Tack för alla gratulationer LCroft! Så bra att du gillade blompinnen, velade så med vad jag skulle skicka och det blev den eftersom du verkar bra med blommor.Grattis Adamama, du ser oförskämt  fräsch ut på bilden! Axel är mitt favoritpojknamnIdag har jag firat med vit chokladdryck men den blev inte så bra. Smälte vit choklad och blandade ner i var mjölk och det blev alldeles för sött och smakade som en blandning av välling och mannagrynsgröt. Hur smakar egentligen det där pulvret? Är det hemskt sött?
    Bra med blommor vet jag inte, vattnar lite nu och då, ser de hängiga ut så lite oftare Glad amatör ut i fingerspetsarna Men murgrönan verkar ju trivas i köket, fick göra en större båge åt den då den växer som gräs Och nu är den ännu finare med sin blompinne *mallig till tusan att jag i Finland har en Skarp blompinne* Din chokladdryck lät ju inte så gott faktiskt
    Fotograf Karlander skrev 2007-10-01 16:00:52 följande:
    Tittar inska försöka hinna läsa i kapp...Har en dunder sjuk liten kille här hemma...hög feber i 2 veckor,kräker,lös i magen,förkyld,hostig...så man e som en sombie....oxå hinna med o packa...Ja tiden räcker inte till...Jag e TRÖTT.....................
    Nämen stackars liten! Hoppas han kryar på sig snabbt!
  • LCroft
    Fotograf Karlander skrev 2007-10-02 06:25:58 följande:
    Ja jag har oxå varit rädd för det...dom sa att alla prover var bra.. han hade lite för mycket vita blodkroppar bara sa dom....
    Konstigt att de inte alls gör nåt mer, stackaren! Stå på dig bara och ge dig inte tills ni endera får utrett varför han har så hög feber och mår så dåligt och så länge, eller han blivit frisk!
    Karamellfabriken skrev 2007-10-02 07:31:19 följande:
    Godmorgon!Pigg och utvilad, nybakat bröd till frukost!Är det verkligen jag som skriver detta! Titta vilka söta grytlappar jag har auktionerat in. De blir bra till jul.www.tradera.com/auction/auction.aspx suttit halva natten och plitat ihop en ritning, med hjälp av maken, på vårt nya köksfönster. Idag ska ritningen lämnas in och snart kan köksrenoveringen ta fart på allvar.Längtar!
    Här hade vi också nybakt bröd till frukost men det var bara för att jag vaknade redan vid 4, Rebecca hade i sömnen lagt på sin lampa och jag kan inte sova med ens en gnutta ljus i vårt rum. Till sist efter en timme av att snurra av och an i sängen gav jag upp och steg upp. Fast det var rätt mysigt att vara ensam uppe den tiden
  • LCroft
    malins79 skrev 2007-10-02 07:45:35 följande:
    God morgon!Idag ska Jacob till BVC för vägning och femmånaders sprutan. Hoppas han inte blir för ledsen och får ont efteråt.Hoppas jag ska hinna måla färdigt min ljusstake ala Mimmamum. Jag har redan målat en men den blev inte så bra, färgen rann, så jag köpte en ny.Sen väntar ljung och kål på att bli planterad i krukan utanför dörren. Måste göra det idag. Mina Petunior ser för ledsna ut.
    Jag har fått rekommendationen att ge en supp åt barnen innan man åker hemifrån när de ska få sina vaccinationer, då blir de inte alls sjuka. Ett litet tips bara
  • LCroft

Nämen juliah! Inte din dag idag, har du prövat med att spruta Vanish (stavning?) på byxorna, det tar bort det mesta! Kan dock inte låta bli att fnittra lite för mig själv, sopsäckar låter ju inte dumt, tunika är ju inne nu

• LCroft
    Vet ni vad? Jag har på tvättmaskinen! Och har skurat hela badrummet, ännu finns det att göra men vi har dusch, varmtvatten och tvättmaskin Som jag väntat på den här dagen, nu ska jag "bara" städa resten av huset också
  • LCroft

Jag kan inte sluta gå omkring och bara mysa för mig själv, tvättmaskinen är igång, huset är städat. Bara fönstren nere kvar, på vinden har jag tvättat nu på morgonen. Nu håller de på och lägger upp dörrarna till duschen, jag vann tvisten om duschkabinens vara eller inte vara Skrattande Så det blev istället bara dörrar, lika som nån annan hade här också. Fast i tvisten om klart glas eller gråa förlorade jag så det blev gråa, kanske det blir bra iaf. Duschade gjorde jag igår tills jag såg ut som ett russin Oskyldig Men jag har fått tillbaka mitt hem och mitt liv. Nu är jag fylld med energi igen. Måste hämta symaskinen från mammas och en massa tyger!

Svar på tråden Vita hem del 5