• LCroft

Vita hem del 5

Så trött! Har först sprungit på stan hela förmiddagen och sen sytt vimplar till brorsans dotter som fyller år imorgon och så har jag gjort en tavla till henne.

Lillsyrran skrev 2007-10-12 11:33:52 följande:
    FRÅGA TILL ER ALLA: Hur bor ni?????°Bor ni i en storstad, i en liten stad, i ett samhälle, i en liten by på landet eller mitt ute skogen?°Bor ni i lägenhet, i radhus, i stuga, i villa? Hur stor är er bostad? Kvm och antal rum? En eller flera våningar? °Äger ni er bostad eller hyr ni den?°Trivs ni med er bostad? Är detta drömstället för er eller har ni en dröm om ett annat boende och i så fall vad?

Ska svara på frågorna iallafall

Vi bor i en mindre stad med ca 25.000 invånare i Finland.

Bor i villa som vi äger, just nu är det ca 140 m2 men bara vi får en del av vinden inrett så har vi ca 170 m2. M.a.o i 2 våningar osm vi bor. Ett gammalt litet hus från 30-talet som vi renoverar och byggt till. Älskar vårt hus och läget och ännu mera perfekt hade det varit om jag fick riva ner grannens fula hus och flytta vårt till andra sidan vägen då hade vi strandtomt också

• LCroft
    Anton2005 skrev 2007-10-12 17:56:21 följande:
    Vi har rullgardiner från ikea i vårat burspråk, de satt där när vi flyttade in. Gillar dem eftersom de släpper in så mycket ljus.
    Så fint ni har det
    Kajsa M skrev 2007-10-12 18:38:47 följande:
    Ny gardin
    Skrev i bloggen men säger det även här, helt underbar! Och ja, jag gillar den här bättre än den du hade innan, fast den var fin med
  • LCroft

Enji: Så underbart! Lycka till

Vet ni, ni får sluta föda barn här i tråden, jag blir lika bebissjuk varje gång Och egentligen har jag väl nog tillräckligt med barn, ibland gör de mig gråhåriga i förtid...

juliah: Hoppas ni får en underbar dag! Gratta lilla fröken från Finland

Knytti: Jobbigt med tänder, har haft turen med Ida att man inte ens vetat om att hon har tänder på g, plöstligt är de bara där. Men Nico hade jobbigt. Faktiskt hade vi snö en liten stund på morgonen igår, Ida stod i fönstret helt fascinerad och förstod inte vad det var som kom ner

• LCroft

Nån frågade efter om jag hittade nåt större fat till bordet? Ja, hittade ett som inte är fint Och hann inte och hämta mossa som jag tänkt utan tog lite vad som fanns, men det ska nog bytas ut. Här är iaf en liten bild:

ljusbricka.JPG

Sen go vänner behöver jag er ärliga åsikt, min brors dotter har 1-års kalas idag och jag är hennes fadder eller vi kanske man ska säga Iaf så har sytt vimplar till henne och köpt lite kläder förstås, men så gjorde jag också den här tavlan och nu känner jag bara att den är ful, ska jag ge den eller inte?

tavla.JPG

• LCroft
    Mufflon skrev 2007-10-13 09:21:51 följande:
    Självklart ska du ge den, den är juh jättefin!!!!
    Himmelbit skrev 2007-10-13 09:26:06 följande:
    Tavlan är väldigt personlig och jättefin!! Jag skulle bli jätteglad om jag fick den!
    Tack sötisar, kanske jag ska ge den iaf, åtminstone slipper ju jag se eländet Fast jag inte är sådär överdrivet religös så kommer jag ihåg hur pappa jämt kom in i rummet och så bad vi Gud som haver innan man somnade. Vet att han gjorde lika åt min bror också därför ideén.
  • LCroft

Det är svårt med "personliga" presenter för jag skulle ju vilja göra i min stil, men eftersom det ska i deras hem så blir jag ju tvungen att göra det i deras stil antar jag?

• LCroft
    Karamellfabriken skrev 2007-10-13 12:35:00 följande:
    Vet ni....Jag har sytt ett litet tygförhänge till köksvitrinen, satt dit nya porslinsknoppar och hängt en liten stjärna i zink på handtaget.Nöjd över min insats pekar jag på skåpet och säger till sonen "Titta, vad mamma har fixat".Sonen skiner upp med hela ansiktet och ser verkligen jätteglad ut. Jag hade kanske inte räknat med riktigt en sådan stark reaktion (trots att det blev riktigt bra ) och börjar fundera över om han eventuellt ärvt mitt sinne för form och färg."Titta, Patrik!!!" nästan skriker han.Ungen tycker alltså att min fina zink-stjärna som hänger på handtaget är Svamp-Bobs kompis, sjöstjärnan Patrik.Hrrrummmpf....
    *ASG*

Sylt: Jättefint!

Var det himmelbit som visade här innan både vind och brasa? Såg jättemysigt ut

Nu ska jag in till mimmi en stund innan jag får gå ut och släpa kvistar igen, mannen kom på att det var idag som häcken skulle åtgärdas, sen sticker han iväg när det ser ut som en bomb slagit ner. Men jag har hittat en ny kompis! En lövblåsare Lånade av pappa men sån ska jag ha, från att ha legat på alla fyra med rumpan i vädret och plockat löv för hand mellan alla stenar så bara gasar jag och ser på när löven flyger iväg

Tack förresten för alla fina komplimanger
  • LCroft
    mimmi006 skrev 2007-10-13 12:50:18 följande:
    Har hängt på vimpelgänget nu...
    Fina! Efter att jag sytt åt brorsdottern igår sa Rebecca att hon också vill ha, hon tyckte egentligen att hon skulle ha fått dem, sy åt andra var ju inte lika kul enligt henne
Svar på tråden Vita hem del 5