Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 5

Birks och Kalles mamma skrev 2007-08-31 18:26:37 följande:
    Vad jobbigt? Kan du dra ner verksamheten till ett minimum med bara stamkunder under mammaledigheten eller har du för stora fasta kostnader? Om du blir av med en lön kanske det går bättre?
    Jag ligger centralt här på värmdö och måste ha öppet 6 dagar i veckan. Men vi har så mkt kunder så det täcker 2 heltidare. det är de som är problemet.
    Har man aldrig tid när kunden ringer så man tillslut ett dåligt rykte.

Ja jag hoppas på att det löser sig. Proplemet är att jag är sååå otroligt besviken på den här tjejen som jag gett så mkt och så gör hon så här mot mig...
    Man känner sig bedragen!!!
    En liten Vide i magen enligt ul
  • gemelli
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-08-31 18:40:23 följande:
    Nämen bor du på Värmdö?? Då är det ju bara ett hopp över till mig på Rindö! Vi har just fått en nystartad klinik vid gamla regementet här på ön. Det är trist när man lägger ner tid på att ära upp någon, som sedan bara vänder ryggen till och själviskt går vidare. Hon kanske ti och med startar en egen konkurrerande klinik nu när du är borta ur leken.
    Visst bor jag här, ja Rindö är inte långt borta

Nää det är nog ingen risk att hon kommer att göra. Hon bor inte själv här på Värmdö.
    Och borta kommer jag tyvärr inte bli, ska gå tillbaka till jobbet efter 3 veckor efter förlossningen om allt fungerar. men då bara då o då.
    Sen är jag tillbaka på "riktigt" efter 3 månader...

Men just nu sitter jag och funderar på om jag ska sälja allt
  • gemelli
    sunmaid78 skrev 2007-08-31 19:20:37 följande:
    Bodde jag närmare skulle jag kunna hoppa in Hudtreapeut och allt..
    gullit

Salmiak

Ser ju jättefint ut...

Själv håller jag på att måla väggsponten som ska vara i Vides hörna. Men tycker det var mkt svårare att stätta upp smalare panel än den breda som vi har i vardagsrummet....

ja ja vi får se vad ni säger, bild kommer
  • gemelli

NR,

Varför bor ni där nere egentligen? För visst var du ifrån Västerås?

Kom upp hit istället, för jag har allvarligt tänkt över att öppna min lilla butik i Strängnäs. Min man ringde till o med på olika loklaer idag

Föresten var det inte någon som var ute efter en skolbänk?

Här är en till ett fyndpris
    http://www.blocket.se/vi/13165417.htm?ca=11_s

• gemelli
    Mori skrev 2007-08-31 20:08:26 följande:
    Oj, så du ska det! Va nyfiken jag blir!!!
    Jaaaa vi blev lite sura för vi missade precis en toppenlokal på Västervikstorget Skrikandes
    den hade varit kanon.
    Men vet du att "Sju rum och kök" är tillsalu. Varje gång jag går eller åker förbi där så säger jag där vill jag ha min butik Så är den tillsalu nu
  • gemelli
    Mori skrev 2007-08-31 20:22:19 följande:
    Visst är det alltid så att man missar gobitarna Jo jag har hört att det var till salu. Kan ni inte köpa den då?
    Dom säljer den som en resturang och det är vi inte intresserad av.
    Lokalen är i föröverig JÄTTESTOR. Jag vill ha en butik på 100-150 kvm och den är över 500 kvm. Men vi täkte ju att vi kunde bo på övervåningen och ha butiken på undervåningen
  • gemelli
    Mori skrev 2007-08-31 20:22:19 följande:
    Visst är det alltid så att man missar gobitarna Jo jag har hört att det var till salu. Kan ni inte köpa den då?
    Dom säljer den som en resturang och det är vi inte intresserad av.
    Lokalen är i föröverig JÄTTESTOR. Jag vill ha en butik på 100-150 kvm och den är över 500 kvm. Men vi täkte ju att vi kunde bo på övervåningen och ha butiken på undervåningen
  • gemelli
    Mori skrev 2007-08-31 20:39:08 följande:
    På så vis, nä restaurang var väl inte riktigt vad du tänkt dig Hoppas ni hittar någon bra lokal! Ska hålla utkik jag med. Hittar ni något bra hus då? Ska du ni ha butik i Stränkan är det väl bra om det inte ligger alltför långt bort. Åh, jag blir så inspirerad när du skriver om butiksplanerna! Men jag lovar att inte konkurera med dig
    Näää jag vill om det nu blir nått ha den runt uggleparken, hamnen, hospitalgatan

Vet inte om du läst i tidigare trådar, men vi var med och bjöd på kyrkbrinken 3 för några månader sen. men huset blev alldeles för dyrt för våran plånk då eller nu oxå. Den gick ju för 4 miljoner.

Nää vi letar ju tomt, har sneglat på den på Aspön, men vi får se vart den hamnar. Fortfarande iga bud på den.
    Annars finns ju det underbara huset på samtingsgatan inte heller det något bud på. Om det inte kommit in nått bud till nästa helg tänkte vi titta på det då vi ska till strängnäs och då ev lägga ett skambud
Svar på tråden Vita hem del 5