Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 5

MammaMariaH skrev 2007-08-28 12:40:13 följande:
    Fasiken va fort det gick för er,första tog ca 27 timmar och nadra 6T och 20 minuter!
    Äntligen en normal en

Hihihihi
    En liten Vide i magen enligt ul
  • gemelli
    Adamama skrev 2007-08-28 12:47:36 följande:
    32 minuter. Shit! Det är det jag är rädd för. Men hann du in då? Jag menar våra barnvakter har 30 minuter hit, sedan har vi 20 minuter till BB. Men min BM sa idag att de flesta kvinnor har en spärr som gör att de inte föder förrän de kommer in. Många är fullt öppna och huvudet är framme, men de föder först på rummet eller i det ögonblicket mannen kommer från flyget eller när han parkerat bilen (känns igen Juliah?!). ...man kanske får ta med sig gossen i bilen, men det känns ju inget vidare. Risk att han blir väldigt uppskrämd av att se mamma ha ont, vill inte behöva tänka på honom i det läget. Men å andra sidan i ett annat land i en annan kultur - eller bar ai Sverige för hunraår sedan hade han väl stått i dörren och gluttat utan att ha fått krishjälp efteråt.Förlåt alla ni inredningsintresserade för att tråden tillfälligt spårar ur, vi är snart tillbaka till hjärtan och vit färg och pioner.
    Ja jag ber oxå om ursäkt, det var nästan jag som började spåra ut

Men hur går det Fru Puffen???
  • gemelli

juliah,

Varför skulle det vara bäst? Så gör man väl för att man har platsbrist. Jag skulle själv vilja ha 2 tvätt och 1 tork brevid varandra

Hmm det där måste han nog förklara

• gemelli
    juliah skrev 2007-08-28 13:11:53 följande:
    Tack för svar ang.tvättmaskinerna. Det verkar ju urknäppt att ha dem ovanpå med andra ord om plats finns!knyttis, nej, jag blundade hela tiden och försökte andas genom värkarna som avlöste varandra...trodde att jag skulle dö
    Och det vill du göra igen Förvånad Känna att du vill dö?
  • gemelli
    juliah skrev 2007-08-28 13:19:09 följande:
    gemelli, hihi, nja, om jag får skippa det där innan då. Krystningarna och känslan av att få sitt barn på bröstet...jaaaaaaaaaa, igen igen igenSå helt omöjligt är det inte att det blir en trejde framöver!
  • gemelli
    Skrikandes Så arg på IKEA, varför gör dom så här imot mig. Dom slutar ju med allt Skrikandes
    Nu har dom tagit bort ståtlig hyllplan i bok, som jag skulle måla vita...

Inte kan man väl måla oljad ek? Gråter
  • gemelli
    Mori skrev 2007-08-28 14:10:48 följande:
    Biltema har hyllplan billigt. Liknande de ikea hade... Dom har även konsoler som är precis likadana som de ikea aldrig verkar få in igen.
    Men är dom lika tjocka som ståtlig då? Vill ha lite grövre hyllplan inte dom där tunna vanliga...

Konsollerna har jag redan köpt, har gått och väntat på att dom ska komma in för det sa dom att dom skulle göra. Men tydligen INTE Skrikandes
  • gemelli
    Adamama skrev 2007-08-28 14:15:23 följande:
    Man kan måla på allt säger målargubbe i vår färghandel. Förutom silikon. Så oljad ek går nog bra. Kolla upp grundningen bara. Nackdelen är väl att det är dyrare att köpa för att måla över, man betalar ju för att det är ek.
    Jaa men jag hittade ju inga grövre hyllplan. Alla jag sett är såå tunna. Men visst det är ju lite onödigt att köpa ek...
  • gemelli
    NyfikenRosa skrev 2007-08-28 20:44:22 följande:
    ilva har fina lampor syltan! har du också fått ilva katalogen??? *retas med alla andra*
    Jaaa fy bubblan vad du var taskig nu Gråter

Började ju gråta nu när man gick in på ilvas sidan

Syltan, ser du den här ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååååååååååå

http://www.ilva.se/pictures/6/6/66100350L.jpg
Svar på tråden Vita hem del 5