Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 5

mimmi,

Från de ena till det andra.
    Hur är det att börja jobba igen?

En liten Vide i magen enligt ul
  • gemelli

mimmi,

Hur länge ska M vara hemma och vara pappaledig?

• gemelli
    knyttis skrev 2007-08-26 14:00:14 följande:
    Här kommer före & efter bild på mitt barngungstolsprojekt
    SUPERFIIIIN!!!
  • gemelli

knyttis,

Mår prima idag, fick verkligen en dunder medicin som har gjort att jag även kan få njuta av att vara gravid.
    Jag trodde verkligen att man skulle må så där dåligt som jag gjort länge. Vad knipig man är

Fru Puffen,

Ser att inte inte verkar vara på G än, lider med dig... Stor kram, hoppas du får åka in snart

• gemelli
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-08-26 17:16:11 följande:
    Här i Vaxholm har jag sett att de styckar av så att tomten över får en smal sträng av tomten ner till egen brygga med brygghus. Kan det vara en lösning?
    Åååå vad gullig du är...

Ja det är så vi har tänkt om vi får stycka tomten. Annars finns det även en tomt brevid sen en allmänning...
    Men visst ett servitut ner till en brygga kan ju oxå vara en lösning.
    Ja ja vi får se hur det går imorgon när vi ringer mäklaren. Det kanske har blivit en sån budgivningen så det är kört för oss i alla fal
  • gemelli

juliah,

Hihihi eran tvättstuga blir ju större än våran lägenhet Vilken lyx

Annars idag ska vi få dödsdomen på tomten Ska även måla lite lister, som ÄNTLIGEN ska komma upp i vardagsrummet

• gemelli

Nu kom första domen ifrån kommunen på tomten, Bra eller Dåligt???
    Svårt att säga, men det var ju inte ett klockrent svar

Hej! Det positiva förhandsbeskedet från oss på fastigheten Dalby 8:1 gäller även det ettenbostadshus, det står dock ingenstans hur stort man får bygga utan det är en fråga som behandlas i bygglovet.  I ett förhandsbesked kollar man huruvida en åtgärd som kräver bygglov kan tillåtas på den avsedda platsen. Så man kollar inte på själva huset, utan vikliga frågor mankollar på är vägar och vatten- och avloppsfrågan. Själv huset prövas i bygglovet. Förhandsbesked säkerställer att man får bygga ett enbostadshus på tomten. Vad detgäller närheten till vattnet, nästan hela den blivande fastigheten kommer att hamnainom strandskyddet (dvs. 100 meter), dock har Plan- och byggnämnden arbetsutskottbeviljat dispens från strandskyddet, då tomten inte är tillgänglig för allmänheten.Så placeringen är förhållandevis valfri, ev. lämpligt att lägga själva bostadshuset i linje med övrig bebyggelse i området. Lantmäteriet är den myndighet som styckar fastigheter, vilket de nu håller på att gör med denna tomt. För att Lantmäteriet ska kunna stycka nya tomter måste det finnas ett förhandsbesked från kommunen. Så att Lantmäteriet vet att man kan nytta tomten för det ändamål man vill. Jag ser det svårt att bevilja ett förhandsbesked för två tomter istället för en då man redan har en större bysamling nu. Men om du vill har saken prövad ska ansökan om förhandsbesked skickas in till oss.  Det står även föreskrivet i detta förhandsbesked att: Byggnaderna ska placeras och utformas på ett sätt som är lämpligt med hänsyn till landskapsbilden och tillnaturvärden på platsen. 
  • gemelli

Äsch det gick inte att kopiera...

• gemelli
    Värsta Supermamman skrev 2007-08-27 13:57:09 följande:
    Knyttis. Jag håller mig ifrån Ikea. Får se om vi tar det imorgon.Gemelli. Kan du försöka förklara vad det stod i texten så att vi dödliga förstår..
    Typ att men kan bygga hur stort som helts, finns inga begränsningar. Men man måste ta hänsyn till landskapsbilden. Tomten har fått dispens att bygga på standskyddet, man får alltså bygga närmare vattnet än vad strandskyddet säger (100m)

MEN personen i fråga på kommunen har svårt att lämna ett förskottsbeked på att dela tomten ännu en gång men en ansökan kan alltid lämnas in.
    Men sen nått om att det redan idag finns ett större bysamhälle kan göra det svårt att stycka små tomter á 2000 kvm st.
    Så är min tolkning!!!
  • gemelli

Godmorgon,

Oj vad mycket fint som visats upp!

Har en liten fråga, vad har ni i balkonglådorna eller i krukorna som står ute nu? Ska ju bli frost inatt så då kommer mina fina pelagoner dö Gråter

Svar på tråden Vita hem del 5