Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 5

lasseliten skrev 2007-08-19 20:37:23 följande:
    Gemelli - men jag menade innerväggarna, nu rör jag till det tror jag Men allt ser sååå snyggt ut! Men jag verkligen gillar de putsade o målade innerväggarna i gamla skånelängor
    Näää det är jag som är otydlig

Nej alltså alla bärande innerväggar är i betong och dom blir då även putsade. Sen alla icke bärnade innervägga som man spikar upp blir i träplank
    En liten Vide i magen enligt ul
  • gemelli
    LCroft skrev 2007-08-19 20:33:40 följande:
    gemelli: Kör på stilkrock! Du kommer att få det att bli jättefint, det är jag övertygad om Följ din egen magkänsla så blir det nog bra Har ni bestämt er för att bygga nu?
    Vi är så trötta på alla budgivningar som man aldrig har en changs i.
    Så när vi börjat räkna på det, blir det inte så mkt dyrare för oss att bygga.
    Genom att vi har sååå bra kontakter.
    Men problemet för oss är ju oxå att hitta en tomt att bygga på.
    Men vi har några stycken som kanske kanske, Sen är det alltid lättare med tomt än färdiga hus som man ändå vill göra om.
    Som jag tror i längden bli dyrare, i alla fall dom husen som vi vill ha och om man bor där vi bor
  • gemelli
    Surfturf skrev 2007-08-20 08:09:44 följande:
    Hej och godmorgon.Var ett tag sedan jag var här inne och kikade.Håller för fullt på med att försöka få ihop konceptet till företaget som vi skall starta(möbler och inredning....), det är jättekul och inspirerande.En fråga, kommer ihåg ett hem här inne som en tjej har,otroligt romantiskt och "Shabby chic", massor av madonnor osv, fransk romantik...vet ngn vem jag kan tänka på???Gemelli: Underbart hus som du länkade till, jag fick inte upp några större bilder på det, var hittar man det?
    Oj jag vet inte vilket du menar? Fundersam Jag länkar till så mkt jag
  • gemelli

Sitter o kollar runt lite på olika webshoppar då jag själv ska bygga upp en....

Och hittade den här, kanske inspirerar någon

http://www.houseoflinnea.com/

• gemelli
    knyttis skrev 2007-08-20 12:51:03 följande:
    Nyfiken..Vad ska vi kunna handla av dig sedan?
    Hihihi inte så roligt som vi har i den här tråden

Krämer o tjafs

Näää hudvårdsprodukter
  • gemelli
    emmasa skrev 2007-08-20 14:01:36 följande:
    Nej inget vandrarhem. Tanken var att vi skulle få en bit lyx i vardagen. Tom hotellen i kungens kurva är uppbokade. Det enda jag hittat var sollentuna ett rum, vilket är en bit bort gud vad ledsamt. Hur många gånger får man som småbarnsmamma skämma bort sig med shopping och avkoppling och veta att sonen är i goda händer...fasiken...jädrans läkare.
    Har du kollat Grand i Saltsjöbaden? Där är det urmysigt, inte så dyrt och bara tåget in till slussen på 15-20 min...
  • gemelli
    mimmamum skrev 2007-08-21 08:23:53 följande:
    www.blocket.se/vi/7875986.htm
    Vet du om dom skickar stolarna eller måste man till Dalarna för att köpa dom?
  • gemelli
    malins79 skrev 2007-08-21 09:10:41 följande:
    Gemelli, kolla här:www.blocket.se/vi/10837553.htm
    Jaaa jag har sett dom, såååå fina!

Men dom har ju tyvärr bara klädda stolar, nått jag inte vill ha!
  • gemelli

Vad det inte någon här inne som pratade om att sy namn på dopklänningen. Jag skulle oxå vilja göra det.
    Men vart ska man sy namnet? Hade ni datum med?

Så här ser våra dopklänning ut!

• gemelli

Fröken Vit,

Ja längst ner vid kanten borde bli bra!
    Vilket drömhus menar du? Saltkråkan eller det vi håller på att rita själva?

Svar på tråden Vita hem del 5