Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 5

Godmorgon!

Har inte vaknat så här tidigt på ett tag och märker att den mörka årstiden har kommit..

Juliah: Vad tråkigt med vattnet. Finns det ingen lösning man kan göra så länge?

Rori: Den kommer att bli underbar bänken.

Betti: Härligt att få det gjort! Det är så jobbigt att behöva vänta på att andra ska göra saker åt en. Du får be om en kurs i borrning så slipper du vänta . Ska bli kul att se allt när du målat klart.

Knyttis: Krýa på er! Det finns inget värre än att vara sjuka bägge två samtidigt när man har barn.

Smalja: Fina bilder du visar .

Feffie. Jag kör på Nordsjös råvita eller 0502-y. Gillar inte antikvitt, det känns för gult. Nu sista tiden har jag varit så duktig att jag grundmålat med häftgrund.

Snälla tjejer kan ni hjälpa mig!? Jag har målat ett skrivbord åt min min Mormor (efter att ha haft det som dålig samvete i garaget i två månader) Hon har precis fyllt 80 och jag vill gärna skriva något på på det, men vad? Lilla Mormor är prästfru och gillar att sy, hon är den generösaste och vänligaste lilla tant man kan tänka sig.

Jag har ett blogginlägg från igår i bloggen för den som vill.

Hoppas att ni får en härlig dag. Själv ska jag pallra mig till jobbet.

• Det ljuva livet

Hej tjejer!

Ni skriver på som vanligt!
    Tack snälla Pärlan för alla dina citat *glad* Jag är helt slut efter att ha jobbat mellan 6.30-15 och sen kommit hem och målat klart sovrummet, putsat fönstren och bäddat och gjort ordning allt eftersom maken och svågern burit ner möbler. Nu har barnen precis somnat och jag kan inte bestämma mig för om jag ska hänga upp gardiner eller dö på soffan.

kommenterar det lilla jag minns, allt annat är inte för att jag inte tycker om det , ni skriver ju såååå mycket .

Emmasa: Kanonfin soffa och underbart tyg!

Gemelli: *håller tummarna så hårt att de blir blåa* Jättefin lampa.

Kul för Mimma och Juliah ! *bara lite avis *

Lasseliten, vad kul med loppis! Önskar att jag var lite bättre på hitta loppisar och komma dit.

mimmi: Fint skåp! Be någon av stockholms-vita hemmarna om hjälp vettja!

Bea: Tänk vad du är före i teorin .. Sen att det inte hinns med i praktiken är en annan femma.

• Det ljuva livet

Godmorgon!

Hemma och njuter av att pyssla. Har precis satt på klädseln på sonens fotölj. Ska fota strax, men förvarnar känsliga redan nu ..

• Det ljuva livet

Håll i er nu! ..

Det tog x-antal färgningar. Men nu är den svart! Gardiner och annat piff ska upp så snart som möjligt. Jag vill ha en färg till i rummet man kan inte bestämma mig för vilken. Just nu är det vitt svart och grått. Funderar på grönt, rött eller turkost. ( bara så detaljer i )

• Det ljuva livet

Enji: Den här har vi i vår trapp. (mest för att den blev över vid flytten och jag gärna ville ha den) http://www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/gallery/phpv5eljv.jpg
    http://www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/gallery/phpmzorh7.jpg hade tyvärr inga bättre bilder. Men sylt har en likadan på sin veranda.

Alfas: Vi har precis målat vår liggande panelskiva (pärlspont, det tycker jag är finast) i råvit. Listerna ser liiiite gula ut men jag orkar inte måla om dem.

Smultron och glass: Tack för hjälpen med färgen . Jag tog lite blått i ( 1/4-del)

• Det ljuva livet

Har nog aldrig varit med om att Vita Hem är så lungt ! Ni kan väl skriva lite, nu när jag är hemma och har tid att vara med..

*Slänger in en bild till och hoppas på att få lite liv i tråden.*

Här kommer ett tjuvkik på vårt sovrum.

Det fattas gardiner och små lister vid panelen.

• Det ljuva livet

Hej! Nu skriver ni när jag gav upp och gav mig ut med barnenSkrikandes ..

JeaJea: Vilken härlig bild . Förstår preciiiis hur ni har det.. Rummet ser underbart ut trots att jag tittar mest på sötnosarna.

Tack för berömmet ! *glad* Vi är lite slitna efter allt jobbet. Men det är det helt klart värt.

Sunna: Vi ska ha vita Wilma gardiner tills dess att jag får köpt ett par linne längder. Tror inte att jag sätter upp några tavlor alls (är inte så förtjust i det.) På väggen där panelskivan ska det hänga olika stora tolvade hjärtan på handsmidda spikar.

Vårsol: det är det vi har gjort i sovrummet.

Adamama: Klart att katten ska matcha inredningen . Hon hoppade upp när jag bäddade (och lämnade små fotspår på överkastet på det första två bilderna jag tog.)

Alfas: det är verkligen grymt lätt att sätta upp panelskivan. Vår vägg tog oss två timmar och då la vi alla tre barnen med. Vi hade sån tur att vi bara behövde såga tre gånger på hela väggen (4:a om man räknar när maken sågade fel. *skadeglad*)

Svar på tråden Vita hem del 5