Vita hem del 5
Jag fick förresten valt ut golv. Det blir ett mörkt brunt valnötsgolv, tyvärr laminat för det var finast i färgen. Men bra pris var det 149:-/kvm.
Jag fick förresten valt ut golv. Det blir ett mörkt brunt valnötsgolv, tyvärr laminat för det var finast i färgen. Men bra pris var det 149:-/kvm.
Gemelli: Vad tråkigt! Hoppas att det löser dig. Många kramar!
Salmiak6. Låter som en kanon utbyggnad! Bökstäverna kanske kan bli ett apfapet i mini variant till barnen?
Jag läste i senaste Kommunal om Etisk stress. Något som jag känner av massor i mitt jobb. Jag kan inte med mina moraliska värderingar tycka att det är okej att gamla människor inte får sin mat i tid bara för att vi är kort om personal på jobbet. (Därav min onda axel, jag tog upp 7 stycken gamla som man ska vara två som hjälper själv.)
Jättefin häst mimmamum!
Mhow: Oj, stackars dig.
Adamama: Spännande! Vill du att han ska komma nu, eller är du inte "klar"?
Godmorgon!
Ni skriver så det inte är klokt .
Mimmamum: Underbar pålle!!
Juliah: Jobbigt när man känner så! Det gör jag med rätt ofta. Mitt förslag är att åka hemmifrån ett tag och koncentrera sig på annat än inredning. Det allra bästa är att vara hemmifrån i ett par dagar, gärna i trång fult möblerad sommarstuga. När man kommer hem är man glad över sitt fina hem. Jag tycker att det är en lite jobbig mellanperiod just nu, inte sommar men inte höst på riktigt. Du kanske kan slå till och höstboa dig hemma?
Försökte läsa ikapp men ger upp, jag har inte hela natten på mig ..
Skriver iaf. Stackars Sunna och Salmiak, hoppas att ni får bättre dagar imorgon.
Grattis FruPuffen!
Bea, du är den klokaste jag vet!
Inox: Ditt kök är fantastiskt fint!!
Vi har dragit igång bytet av vårt sovrum. Dagen har ägnats åt att handla byggvaror för åtskilliga tusenlappar. Hela kvällen och halva natten har vi sätt upp liggande pärlspont och renoveringsväv (aj, aj den sticks).. imorgon ska maken lägga valnötsgolv och sen ska jag måla alltihopa i Nystruket vitt (även känt som standard vitt, tror ni jag blev snopen )
Hoppas ni alla sover gott, det kommer jag att göra så fort huvudet snuddar kudden!
Godmorgon tjejer!
Här har ni inredningsdisskusionerna i full gång märker jag !! *är galet trött och håller mig i bakgrunden*
Mimmi: Vi höll på tills klockan var ett, efter det var jag tvungen att effela lite och äta ostbågarna som jag haft som morot i flera timmar. Åtta väckte barnen mig.
Vi fick iaf upp alla panelskivor (vågrätt) och nästan all renoverningsväv. Idag blir det golvet som gäller ( läs jag och barnen får hålla oss undan). Är jag löjlig om jag funderar på att byta vit färg bara för att den är standard vit? Det var den vi tyckte var finast men nu är jag tveksam.
Mimmi: Jag blev nästan sur när jag kom där med mitt färgkort som det stid Nystruket Vit på och den blandar de inte.. Men å andra sidan passar snickerifärgen helt rätt nu.
Är det någon av er som målat på sån där väv? Hur många gånger måste man måla?
Vad tror ni om inredningen i rummet? Alla väggar blir standard vita, en har liggande pärlspont (där sänggaveln ska vara) Mörk, mörkbrunt golv och i rummet bara vita möbler och textilier. Vill att rummet ska vara frächt och (ernst varning... ) krispigt.
Shit, vad ni skriver. När jag läst ikapp är jag för trött för att skriva något ..
Lasseliten: Underbart kök!!!
Salmiak: Utbyggnaden ser kanon ut!
Gemelli: Köp, säger jag med . Vides hörna ser underbar ut!
Maken lägger fortfarnade golv och jag får hålla mig med målningen tills imorgon.