Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 5

Vad fina ni är !! Uppenbarligen ser alla som gillar vita hem bra ut .

Håller på att laddar inför min övertalningskampanj här hemma. Store sonen ska få flytta upp på övervåningen och vi ska flytta ner vårt sovrum. Helst skulle vi ha gjort det igår . Jag är trött på att ha allt stök på bottenvåningen. Bättre att låta alla sönerna härja på övervåningen och ha det snyggt här nere.

I rummet här nere ska vi lägga nytt golv, lägga liggande panel på en vägg och klä resten av väggarna med reparationsväv (namn?) och måla hela kalaset vitt.

Sonens rum uppe ska få två svarta (!) väggar och en hemmabyggd hylla..

Tycker ni att man kan ha valnötsparkett i sovrummet när man har askparkett i hallen utanför? Det är ingen direkt "insyn" från hallen men jag är ändå tveksam. Är nog hemskt petig med det där med träslag, max två stycken..

• Det ljuva livet

Smajla: Du är så söt att du kan få vara med i trådstarten ..

Ingen som hade synpukter på mitt golvdilemma?

Värsta Supermamman skrev 2007-08-29 13:27:44 följande:
    Vad fina ni är!! Uppenbarligen ser alla som gillar vita hem bra ut.Håller på att laddar inför min övertalningskampanj här hemma. Store sonen ska få flytta upp på övervåningen och vi ska flytta ner vårt sovrum. Helst skulle vi ha gjort det igår. Jag är trött på att ha allt stök på bottenvåningen. Bättre att låta alla sönerna härja på övervåningen och ha det snyggt här nere.I rummet här nere ska vi lägga nytt golv, lägga liggande panel på en vägg och klä resten av väggarna med reparationsväv (namn?) och måla hela kalaset vitt.Sonens rum uppe ska få två svarta (!) väggar och en hemmabyggd hylla..Tycker ni att man kan ha valnötsparkett i sovrummet när man har askparkett i hallen utanför? Det är ingen direkt "insyn" från hallen men jag är ändå tveksam. Är nog hemskt petig med det där med träslag, max två stycken..
  • Det ljuva livet

Lcoft. Tack nu har du övertygat mig. Jag ska permanenta håret, snarast!! Vilka fina blå ögon du har.

Rosesarered skrev 2007-08-29 16:07:19 följande:
    Kul att se ett ansikte till dom man pratar med. Å andra sidan måste jag erkänna att jag inom 5min har glömt vilket ansikte som tillhör vem.
    Jag med ..
  • Det ljuva livet

*sur* Jag köpte en ljuskrona på Ikea igår som jag spraymålat och pysslat med. Nu när jag hänger upp den så är den sned .. Kan jag reklamera den ändå?

• Det ljuva livet
    Rosesarered skrev 2007-08-29 17:00:11 följande:
    Förlåt men kunde inte sluta skratta:www.blocket.se/vi/13204608.htm fasen köper denna fär 5000:- och hur kunde dom köpa den för 13000:- ? Jag skulle ens inte ta emot spektaklet om jag så fick det. Usch va gräsligt.
    Galet fult!! Det hängde liknade gardiner i vårt vardagsrum när vi var på visning. Ägarna frågade om vill ville köpa dem, ångrar mig än idag att jag inte gjorde det.. eh inte !

Salimak6: det går inte, jag har försökt. Får hoppas på att maken kan fixa det. Lådan blev superfin! är det en Ivar?
  • Det ljuva livet

Sunmaid78. Vi har turen att vi har en klädkammare precis innanför dörren. I klädkammaren har vi två stora garderober med skjutdörrar, tre långa hängare, skoställ i och utanför garderoberna och en vask. Vanligtvis ser det ut som en bomb slagit ner.. Men det syns inte i hallen . Och nån gång ibland får jag ett spel över hur det ser ut och städar. Håller på att uppfostra mannen och pojkarna att de inte ska hänga jackor och skor i hallen utan i garderoben, så hallen alltid är fin. Det går så där..

Svar på tråden Vita hem del 5