• Smajla

Vita hem del 5

lasseliten skrev 2007-08-29 22:39:18 följande:
    men Smajla jag missade dig igen...snälla EN gång till!
    visst, kika i galleriet under "för vita hemmare"
    Sunna skrev 2007-08-29 22:50:05 följande:
    Såg att ni lagt in bilder på er själva, vad roligt! Man har en bild framför sig hur ni ser ut, men den bilden stämmer ju inte! Det här är den enda bilden som jag kunde hitta där jag inte ÄTER (!) eller gör någon knasig min på. (Å andra sidan gör jag "grodminen" här. Min sambo säger att jag gör "grodminen" på många kort)Här slipar vi och donar på vår trapp. Funderar på att luta trappen samt att såpa den. Pappa sa att man inte behövde vitolja den då? HJÄLP oss, vilket är bäst?Och vet ni vad? Vi hade ju tittat ut ett vitoljat trägolv till hallen på övervåningen (hutlöst dyrt) Som det verkar ligger det ett trägolv på hela övervåningen under laminat, plastgolv och masonitskior och väntar på att få komma fram..Mer om det inom kort!
    snygging!
  • Smajla
    Hjorthan skrev 2007-08-29 23:04:10 följande:
    Nu hann jag äntligen se dig också Smajla! Har sett bröllopsbilder på dig innan har jag för mig! Du är så gullig!
    Tack snälla du, ja, det kanske jag har lagt ut i ett svagt ögonblick i galleriet..
    lasseliten skrev 2007-08-29 23:06:54 följande:
    Du är också skitsöt Smajla! Behåll kortet i gelleriet vetja!
    Tack gulle du men nää, usch, jag vill inte ha dem i galleriet.
  • Smajla
    mimmamum skrev 2007-08-30 07:21:33 följande:
    Godmorgon! Ni är verkligen söta hela bunten! Salmiak, jag hade nog tänkt dig mörk men, ja, jag vet inte, på ett annat sätt. Svårt att förklara! Så du har börjat med swapen juliah *stressad* har inte ens kommit på vad jag ska göra ännu *tänker så det knakar*!  Blir jättespännande iaf, i år ska granen BARA ha vitt pynt!Nu missade jag dig igen Smajla!
    haha, hojta nästa gång du är inloggad!
    Smultron och glass skrev 2007-08-30 10:31:04 följande:
    God ”morgon”!Här sitter jag och dricker tredje koppen kaffe för idag, och jag blir inte piggare. Ser att ni pratar julgranar. Jag brukar bara dekorera med vitt och så har jag några prismor och snöflingor i genomskinligt glas, de reflekterar ljuset så fint. Jag har förresten några hjärtan i linne med vita band som brukar få hänga i granen också. Sen brukar jag aldrig ha stora ljus i granen, utan små där bara själva lampan syns. Jag har aldrig glitter i granen, jag tycker helt enkelt inte att det är fint. Sambon tycker dock att man ”måste” ha glitter, så numera skyller jag på att det är farligt för katterna om de skulle äta upp glittret, det argumentet väger tyngre än att jag bara inte gillar det VSM: Jag tror nog faktiskt att du får reklammera ljuskronan även om du pimpat den. Ikeas policy är ju att bråka så lite som möjligt när det gäller reklammationer (sen finns det självklart puckon som inte riktigt följer det, men det finns det ju på alla jobb). Emmasa: Usch, vad jobbigt det måste vara att lämna dem på det viset! Om du är orolig så kanske du kan ringa till dagis och bara dubbelkolla så att allt är okej?Salmiak: Vad snygg boklådan blev!Smajla: Åååh, vilken fin lyktstolpe! Karamellfabriken: Grattis till köksmaskinen, hoppas du tycker lika mycket om den som jag gör! (jag ska åka och hälsa på min nästa helg och baka något gott, den står på landet och håller espressomaskinen sällskap)Alla som visat kort: Ni är verkligen jättesöta! Och ni som visat gravidkort ser oförskämt fräscha ut!
    tack!
  • Smajla
    knyttis skrev 2007-08-30 13:47:40 följande:
    Så här ser jag ut +6kg som är kvar efter William (här ligger han ännu i magen)
    vad söt du är!
    knyttis skrev 2007-08-30 14:09:37 följande:
    Ni är så söta allihopa härinne, instämmer att det var roligt med bidler. Missade dock Smajla och Mimmi Får fråga efter bild vid senare tillfälle.Har bara skummat igenom, vi har mina föräldrar på besök och William inskolas på dagis!Så nu hinner jag bara kika in till er en stund...bättre än inget Juliah- vad snygg adventskalender du hade förra året - fröjd för inredningsögat!
    jag lägger in mina bilder några minuter så kan du kika om du vill.
  • Smajla
    Hanna E skrev 2007-08-30 14:44:40 följande:
    Nu är jag hemma från skolan igen.. kul första dag ialla fall!  Ska strax hämta Tilde på dagis också... Fick köpt ett vitt hjärta i trä, piggar alltid upp! =)Fotograf karlander: Ska också till Gekås på lördag, bor bara två mil ifrån, så jag har tur, där jämt känns det som=) Dom har ganska mycket fint, en del krukor och ramar jag gillar. Men det ändras ju från dag till dag.Smajla: Äntligen hann jag se dig, så söt du är! Underbar bild från ditt bröllop..!
    å tack vad snäll du är!

Ser att knyttis inte längre är på så då tar jag bort bilderna igen.
  • Smajla
    Rosesarered skrev 2007-08-30 20:20:20 följande:
    Tjejer, kolla i mitt bildgalleri och säg ärligt vad ni tycker om dessa 2 golvlampor?För tillfället är mitt vardagsrum i mörk/indisk stil. Men kommer i framtiden att ändra det till lantligt och vitt. Skulle även någon av dessa lampor passa i denna stil eller är jag helt ute och cyklar?Jag vill blanda lantligt, indiskt, vitt och brunt.
    i den blandningen du beskriver skulle jag nog satsa på numero 2.
    malins79 skrev 2007-08-30 20:35:05 följande:
    Jag vara bara tvungen att lägga in en bild till på mig (och Marcus) från när vi gifte oss förra året, i bakgrunden skymtar man min ena storasyster.
    å vad fina ni var!
    gemelli skrev 2007-08-30 21:45:42 följande:
    Kan man bara lägga sig ner och DÖ? Faaaaan vad livet känns jobbigt just nu. Idag när jag kommer till jobbet så säger min anställa tjej upp sig  8 veckor kvar till förlossningen Shit vad trött jag är på att ha det här företaget. Säljer snart skiten och flyttar...(ursäkta språket) men blir bara så less. Förlåt att jag kommer in och klagar lite
    nää, stackare!! kontakta ett bemanningsföretag i morgon bitti så kan du få någon den vägen!
    Salmiak6 skrev 2007-08-30 22:10:21 följande:
    i min klass har eleverna haft löss i tre års tid!
    oj, otäckt, börjar klia i huvet på mig nu Skrattande
  • Smajla
    Karamellfabriken skrev 2007-08-31 06:23:13 följande:
    Hej, jag är vaken!Bara 5 grader här idag, förkylt och halsont .Jag är ändå jätteglad för våra dörrar som vi har beställt har kommit. Vi ska hämta dem i helgen.Hoppas verkligen att det blir så bra som jag tänkt. Vill bara kräkas på våra bruna fanérdörrar. Varenda rum kommer att få sig ett lyft med en vacker vit dörr istället.
    Krya på dig!
    juliah skrev 2007-08-31 07:42:35 följande:
    Mamma har blivit förkyld och kan inte komma.Jag har sett fram emot den här dagen i veckorFörlåt för att jag inte kommenterar annat, nu gick luften nästan ur mig,är så besviken...jag behöver få lite ro (om än med bara Elle), ja ni vet ju hur livet hemma med småbarn är.
    Nä, vad tråkigt.. Förstår hur det känns när man siktat in sig på nåt i flera veckor.. Ledsen
    mimmamum skrev 2007-08-31 09:59:42 följande:
    Nytt inlägg, har gjort en Änglapålle! Välkomna dit!
    vad underbar!
    M HOW skrev 2007-08-31 10:48:33 följande:
    Precis när man började känna sig lite fräsch igen med minskad vikt och nyklippt och färgad så kommer detta *suck*Men det lär väll försvinna ngn gång Nu har vi äntligen beställtnya barstolar, gillade inte våra och vanliga stolar kan vi ju inte ha här!!
    stackare, hoppas det försvinner snart!
    Adamama skrev 2007-08-31 11:59:26 följande:
    Håller med övriga om hästen. Super!! Har ockås en sådan kantig första sågnings-häst. Måste nog ta och måla den ser jag nu. Och så har jag en som det står Assi Domän på. En grön.  Behöver jag säga att jag aldrig haft den framme!? Min man fick den på kul av en kompis för att han är dalmas. Hade bara inte tänkt på att man kunde måla den. Nu gäller det bara att hitta den.VSM - nej, redo vet jag inte om jag är. Hade gärna hunnit lite till här hemma. Mannen fick diskbänken i nya köket igår och avloppet och kranen och så funkade vid midantt, så i princip är vi väl klara. Men det hade varit skönt att få undan lite mer och städa och plocka iordning. Halvkul att ha barnvakt komma och bo i denna arbetsplats, men vad gör man?! På tal om diskbänk - vi måttbeställde en Stala, som vi fick häromdagen. Fin. Men fel mått. Den var 60 djup istället för 62. Jag VET att vi beställde 62, men min man kan inte hitta orderbekräftelsen på jobbet (suck!!) och i butiken har de slängt ordern och har bara Stalas bekräftelse kvar och där står 60. Så vi kan liksom inget bevisa. Rätt drygt... (han har fått lite skäll maken, men nu har jag accepterat vårt öde).Så nu har vi en glipa i bakkant. Vi hade ändå räknat in en glipa på 2 cm för att be en plåtslagare göra en bakkantslist i gammal stil att vila grytor på tork mot - om ni fattar. men nu blir det ju nästan 4-5 cm. Det är för smalt för att köra hylla och känns för brett för list. Alternativet är att slopa 2-cm-överhänget i framkant, men det är ju vid diskbänken - mycket vattenslabb som på sikt kan skada luckorna under. Så det är väl en så där bra idé. Ett annat alternativ är att köra en bakkantslist med backe om ni fattar. Typ 4 cm i nederkant, sedan sluttande uppåt, för att bli en knapp cm i överkant. Förstår ni vad jag menar?Då huset och väggen bakom är sneda och vinda kan vi inte skjuta in skåpstommarna längre mot väggen heller.Kolla gärna bilden nedan. Har tyvärr slarvat bort överföringssladden från kameran, så kan inte klistra in bild på hur det ser ut nu. Men bli inte förvirrade för här på bilden hade vi ho tillfälligt i avvaktan på den heltäckande diskbänken som går över diskmaskinen, bänkskåpet rakt fram och 30 cm in på hörnskåpet. Alltså under panelväggen och tegelväggen. Vi har ju inget kakel på denna sida att mixtra med heller, så det måste nog bli en lösning i panel, tegel eller rostfritt för att bli snyggt. Idéer?
    usch, vad tråkigt dilemma, har tyvärr inget tips att ge dock..
Svar på tråden Vita hem del 5