Karamellfabriken skrev 2007-08-31 06:23:13 följande:
Hej, jag är vaken!Bara 5 grader här idag, förkylt och halsont .Jag är ändå jätteglad för våra dörrar som vi har beställt har kommit. Vi ska hämta dem i helgen.Hoppas verkligen att det blir så bra som jag tänkt. Vill bara kräkas på våra bruna fanérdörrar. Varenda rum kommer att få sig ett lyft med en vacker vit dörr istället.
Krya på dig!
juliah skrev 2007-08-31 07:42:35 följande:
Mamma har blivit förkyld och kan inte komma.Jag har sett fram emot den här dagen i veckorFörlåt för att jag inte kommenterar annat, nu gick luften nästan ur mig,är så besviken...jag behöver få lite ro (om än med bara Elle), ja ni vet ju hur livet hemma med småbarn är.
Nä, vad tråkigt.. Förstår hur det känns när man siktat in sig på nåt i flera veckor..
mimmamum skrev 2007-08-31 09:59:42 följande:
Nytt inlägg, har gjort en Änglapålle! Välkomna dit!
vad underbar!
M HOW skrev 2007-08-31 10:48:33 följande:
Precis när man började känna sig lite fräsch igen med minskad vikt och nyklippt och färgad så kommer detta *suck*Men det lär väll försvinna ngn gång Nu har vi äntligen beställtnya barstolar, gillade inte våra och vanliga stolar kan vi ju inte ha här!!
stackare, hoppas det försvinner snart!
Adamama skrev 2007-08-31 11:59:26 följande:
Håller med övriga om hästen. Super!! Har ockås en sådan kantig första sågnings-häst. Måste nog ta och måla den ser jag nu. Och så har jag en som det står Assi Domän på. En grön. Behöver jag säga att jag aldrig haft den framme!? Min man fick den på kul av en kompis för att han är dalmas. Hade bara inte tänkt på att man kunde måla den. Nu gäller det bara att hitta den.VSM - nej, redo vet jag inte om jag är. Hade gärna hunnit lite till här hemma. Mannen fick diskbänken i nya köket igår och avloppet och kranen och så funkade vid midantt, så i princip är vi väl klara. Men det hade varit skönt att få undan lite mer och städa och plocka iordning. Halvkul att ha barnvakt komma och bo i denna arbetsplats, men vad gör man?! På tal om diskbänk - vi måttbeställde en Stala, som vi fick häromdagen. Fin. Men fel mått. Den var 60 djup istället för 62. Jag VET att vi beställde 62, men min man kan inte hitta orderbekräftelsen på jobbet (suck!!) och i butiken har de slängt ordern och har bara Stalas bekräftelse kvar och där står 60. Så vi kan liksom inget bevisa. Rätt drygt... (han har fått lite skäll maken, men nu har jag accepterat vårt öde).Så nu har vi en glipa i bakkant. Vi hade ändå räknat in en glipa på 2 cm för att be en plåtslagare göra en bakkantslist i gammal stil att vila grytor på tork mot - om ni fattar. men nu blir det ju nästan 4-5 cm. Det är för smalt för att köra hylla och känns för brett för list. Alternativet är att slopa 2-cm-överhänget i framkant, men det är ju vid diskbänken - mycket vattenslabb som på sikt kan skada luckorna under. Så det är väl en så där bra idé. Ett annat alternativ är att köra en bakkantslist med backe om ni fattar. Typ 4 cm i nederkant, sedan sluttande uppåt, för att bli en knapp cm i överkant. Förstår ni vad jag menar?Då huset och väggen bakom är sneda och vinda kan vi inte skjuta in skåpstommarna längre mot väggen heller.Kolla gärna bilden nedan. Har tyvärr slarvat bort överföringssladden från kameran, så kan inte klistra in bild på hur det ser ut nu. Men bli inte förvirrade för här på bilden hade vi ho tillfälligt i avvaktan på den heltäckande diskbänken som går över diskmaskinen, bänkskåpet rakt fram och 30 cm in på hörnskåpet. Alltså under panelväggen och tegelväggen. Vi har ju inget kakel på denna sida att mixtra med heller, så det måste nog bli en lösning i panel, tegel eller rostfritt för att bli snyggt. Idéer?
usch, vad tråkigt dilemma, har tyvärr inget tips att ge dock..