Var imorse och fiskade lite från land i ärlången strax söder om linköping. Hade inga högre förväntningar då jag inte tillfredsställt mitt fiskeintresse dom sista åren.
Det bubblade rejält i vattnet när jag kom dit, både stort och smått. Kastade som besatt i säkert en timma utan ett enda hugg.
Tänkte jag skulle prova lite vid bron vid utloppet från sjön, sagt och gjort. Första kastet i det strömmande vattnet under bror resulterade i en gädda på ca 4 kg. (skar i samma veva upp halva handen då jag glömt bort hur man tog gäddorna i gälen :D).
Ett par kast till så small det till igen, en tös på 5kg (konstigt nog blek som en strömmingsgädda trots att det var vid vassen)
Efter ytterligare en stund så högg det igen, en liten en på knappt ett kilo.
Gav upp det där och gick mer mot öppet vatten å fick då ett bra gäng med borrar som blev till dagens lunch. Grymt bra första gång vill jag lova.
Totalt 3 gäddor och 9 aborrar + en tejpad hand.
Gäddorna tagna på ett vanligt utö skeddrag och aborrarna på en no name spinnare helt i silver.
Blir en sväng imorgon med! Utan tvekan :) (kanske tom köpa fiskekort så man slipper stå å nojja att greven ska komma med bössan ;) )