Inlägg från: Benganfans |Visa alla inlägg
  • Benganfans

    Fiske

    Finns det några fler fiske intreserade pappor här? Vad fiskar ni med och i vilka typer av vatten? Själv kör jag mest haspel med lite olika spinnare och en del mete. mest kust fiske. försöker nu hitta något bra fiskeställe i närheten av nyköping.

  • Svar på tråden Fiske
  • Benganfans

    ok. själv kör jag med en osprey 3000 rulle inte så bra gillar inte när sliren sitter i framkant så det blir att köpa en annan. kör med ett shimano spedmaster 9fots spö funkar bra både från land och från båt.

  • Benganfans

    Var ute i en sjö med inplanterad ädelfisk igår såg många leka vid ytan hade en efter upp till ytan men den högg aldrig verkar vara fel säsong. får vänta tills i höst och åka tillbaka.

  • Benganfans

    Jo visst var det nävsjön vi var i. hade också velat komma ut tidigt men vart ju först vid 10 tiden. Ån kan man ju fiska i går ju att köpa kort i janssons kiosk.

    Kust fiske blir det mest för mig i sthlms skärgård där jag har tillgång till båt.

    lillöringen verkade väldigt bra nere i nävsjön körde med den och hade lite små hugg.

  • Benganfans

    Stendörren har jag vart ute vid ett par tillfällen men gillar det inge vidare tycker det är så grundt överallt. Finns det några brä ställen nere o okle man kan fiska från land femöre eller jogersö?

  • Benganfans

    Jag funderar på att köpa en shimano catana 2500 rulle är den något att ha? har vart och klämt på den den är ju väldigt billig den rullen jag kör nu är jobbig när man kör med 10g drag det blira bara slak lina på rullen.

  • Benganfans

    Jag kör med 0,28 lina efter inrådan från mannen i fiskebutiken som kollade på min rulle. Jag kör med ett shimano speed master 270cm spö.

  • Benganfans

    ok. men är inte en spunnen lina knepig i fiske i minus grader? att det blir iskristaller i linan?

  • Benganfans

    Skall in till fiske handlaren i morgon och kolla på spunnen lina samt den nya rullen. får se om det blir affär det handlar lite om vi kommer ut i sthlms skärgård till helgen också.

  • Benganfans

    Jobbade i helgen. men helgen som kommer nu då skall jag ut och fiska vart vet jag inte ännu. förhoppnings vis sthlms skärgård. dit vi skall har jag några bra ställen för gädda och abbore.

  • Benganfans

    Har vart och bokat en catana rulle som kommer idag med .19 lina hoppas att den är bra. sen får vi se vart det bär av till helgen verkar inte bli sthlm...

  • Benganfans

    var ute och provade nya rullen och spunna linan efter jobbet idag. vart bra mycket längre kast och känndes bra. nu skall jag ut i morgon någonstans eftersom det inte vart någon resa till sthlms skärgård så f¨år jag leta efter bra ställen här i södermanland

  • Benganfans

    Var ute i helgen och fiskade lite. vart ingen fångst men en härlig förmiddag ute på en udde i södermanland. Någon mer som var ute i helgen?

  • Benganfans

    Sthlm finns det ju massor med bra fiske ställen. Synjd att det inte finns tid att fiska just nu. skall försöka komma ut nån dag i helgen. kanske provar Nyköpingsån men med spinnare då. dom brukar få upp finna borrar här.

  • Benganfans

    Jag har funderat lite på flugfiske, är det svårt att komma igång med det? Svärfar fick ett flugfiskeset i födelsedagspresent och nu vill han att jag också skall skaffa det. hur långtid tar det att bli bra på det?

  • Benganfans

    Var ute i måndagskväll och fiskade med svärfar han provade sitt nya spö. Det såg mer ut som han kastade med en haspelrulle på hans teknik. Men sen har han ju bara tagit en DVD kurs...

  • Benganfans

    Jag börjar känna mig mer och mer som en svikare när jag lämnar hemmet för att få komma ut och fiska någon timme. men man är ju en helt ny människa när man kommer tillbaka. Någon annan sokm brukar känna samma sak?

  • Benganfans

    Var ute och tog några kast förra helgen. det bubblade i vattnet när jag kom till stället jag utsätt. fick 1 fisk en strömming. hade tyvär inte tid att åka ut dagen efter med rätt grejor för att pilka strömming. men en fisk är alltid en fisk

Svar på tråden Fiske