• Benganfans

Fiske

Finns det några fler fiske intreserade pappor här? Vad fiskar ni med och i vilka typer av vatten? Själv kör jag mest haspel med lite olika spinnare och en del mete. mest kust fiske. försöker nu hitta något bra fiskeställe i närheten av nyköping.

• Svar på tråden Fiske
  • Spinnfluga
    I Din Panna skrev 2007-07-15 20:04:17 följande:
    Är extremt fiskeintresserad, men har tyvärr inte kunnat fiska något dom senaste 3-4 åren pga av ungarna. Men några enstaka pass har det blivit, och några enstaka gäddor har fångats.
    Försökt på mig ett sutarpass det här året med det blev ett bompass.
    Fiskar runt omkring Stockholmstrakterna.

Gädda blir det mest:

Spön: Sportex Mörrum, Adexa Tempest, Shimano (kommer inte på namnet) och några till.
    Rulle: Amb 6000 & 7000, CS Rocket

Om det är aborre, öring eller någon mindre fisk blir det:
    Spö: Berkley FireFlex, ett söndagsex egentligen eftersom aktionen i klingan inte stämmer, men det är bara perfekt för min smak.
    Rulle: Shimano Super GTA

Flugfiskespön har jag men aldrig kommit til skott med det, var helt enkelt inte min grej. Men lax- och öringflugor är jag en hejjare på ;)
    har du kvar sportex spöt? kontakta mig 0736347003
  • VVVeni

Snart dags för Öringpremiären! =)

• Hama2

Fiskar mest i Vänern. Jigg efter abborre och trolling nån ensatka gång.

• Maskinisten

Dagens eftermiddags aktivitet involverar ett försök att få färsk torsk till middag, blir en pilka tur med ekan efter kaffet

• Nipplee

jag tycker om de mesta inom fiske, utom o lägga nät kanske,hehe.
    tänkte försöka mig på en metartävling som går av stapeln i helgen:P

• FiskeOnline

Hej alla fiskeintresserade! Om ni vil fiska aborre, gädda, havsöring, gös, lax, makrill, regnbåge, torsk och öring i år så har vi suveräna priser på fiskespön och drag på www.FiskeOnline.se. Välkommen!

• Deegan

Kul att man fick syn på denna tråden Glad

Jag och min äldsta grabb brukar fiskar ca 3-4 gånger i veckan här, det är istort sett uteslutande abborre&gädda som fiskas här, fiskar mest åar och mindre insjöar&dammar, även att jag har nära till kusten så har jag haft rätt så skralt med att få något vettigt i storlek på fisk när man fiskat ute vid kusten, ifrån land då dvsObestämd

/D

Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
  • Hans71

Nu är det ett tag sen men med ett smbrons på väggen i traditionellt mete ssåhar jag både metat o metar fortfarande flugfiske o spinn. Provade laxfiske i Norge men det var inte min grej.

• Anonym (Pappan)

Hallå, kul med fisketråd. Jag fiskar mindre än jag önskade jah kunde, men pappa til en 3åring, 5åring och 10åring så blir det inte mycket av den varan.

Fiskat mest i Östergötland där vi bor, har båt på trailer i garaget och en massa spön för olika typer av fiske. En av våra favoriter när det gäller sjöar är yxningen nedåt Åtvidaberg,  klarvattensjö som bjuder på både ädelfisk och gädda, abborre. Samt en underbar insjöskärgård med dryga 90 öar att slå läger vid och bada med ungarna.

Nu ska vi flytta till Norrland,  så jag hoppas att fisket ska kunna öka, med närmare till vatten. Samt ännu bättre fiskevatten.

Senaste inköpet är ett 10fot långt havsöringspö, haspel. Kommer ha en liten sjö med regnbåge inplanerad där jag hoppas kunna gå ner och dra några kast om det är en fin kväll.

Svar på tråden Fiske