• Malia75

Dåliga UL-bilder

Fler som fått dåliga UL-bilder från rutin-UL? Jag tycker knappt det syns något på bilderna (bilderna ligger i mitt galleri), och jag fattar inte varför inte BM tog bilderna vid andra tillfällen, mesta tiden såg man ju armar, ben och huvud. På bilderna vi fick är det mest suddigt.

Fick dem gratis för att de var så dåliga men hade mycket hellre betalat för bra bilder, känns så trist att inte ha UL-bilder från första barnet som vi längtat så efter.

• Svar på tråden Dåliga UL-bilder
  • Malia75
    0Love0 skrev 2007-06-26 10:24:25 följande:
    Men det viktigaste är ju att mäta och det är ju det dom gör först och kollar alla organ o så sen tar dom juså gott dom kan.
    Jo det är klart att det är det viktigaste, men man kan ändå inte låta bli att bli besviken när man ser andras UL-bilder som verkligen är roliga att ha som minnen.

Skulle de som har bra bilder haft en sämre BM då som prioriterade bilderna framför mätningen menar du?
  • 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 10:27:45 följande:
    Jo det är klart att det är det viktigaste, men man kan ändå inte låta bli att bli besviken när man ser andras UL-bilder som verkligen är roliga att ha som minnen.Skulle de som har bra bilder haft en sämre BM då som prioriterade bilderna framför mätningen menar du?
    Nej jag menade inte alls så,men du kanske haft ett lviligt barn o då är det inte lätt.som jag skrev med nån stans kunde vi inte få på hela o vi fick inga 4 d bilder i heller som planerat för vårt barn är för livligt
  • Malia75
    0Love0 skrev 2007-06-26 10:31:02 följande:
    Nej jag menade inte alls så,men du kanske haft ett lviligt barn o då är det inte lätt.som jag skrev med nån stans kunde vi inte få på hela o vi fick inga 4 d bilder i heller som planerat för vårt barn är för livligt
    Det vore skillnad om den rörde sig hela tiden, men BM hade problem med att få den att flytta på sig, och vid flera tillfällen såg vi ju en hel bebis som låg där, därför tyckte jag att det var konstigt att korten togs när det var som sämst förutsättningar.

Vi har väntat på det här i över fem år och jag hade sett fram emot att visa familj/vänner ultraljudsbilderna men det är ju ingen idé nu, det känns snopet helt enkelt.
  • 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 10:37:48 följande:
    Det vore skillnad om den rörde sig hela tiden, men BM hade problem med att få den att flytta på sig, och vid flera tillfällen såg vi ju en hel bebis som låg där, därför tyckte jag att det var konstigt att korten togs när det var som sämst förutsättningar.Vi har väntat på det här i över fem år och jag hade sett fram emot att visa familj/vänner ultraljudsbilderna men det är ju ingen idé nu, det känns snopet helt enkelt.
    Då hade jag ringt o berättat som det var
  • Malia75

Ringt till vem och berättat vad?

• 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 10:54:03 följande:
    Ringt till vem och berättat vad?
    Dom som gjorde ul att du var missnöjd.
  • AnniPanni

Var inne o kikade på dina UL bilder o jag hållermed om att de absolut inte var de roligaste . Vad tråkigt att bm inte tog sig lite tid att få till en bra bild i alla fall.
    Nu har inte jag gjort mitt Rutin UL men det blir samma bm som gjorde mitt NUPP förra veckan och hon föröskte verkligen få till en bra bild då men busbebben snurrade som en propeller så det var inte det allra lättaste.
    Hoppas att ni får en mer tydlig bild om ni nu gör ett köns uL

• Malia75
    0Love0 skrev 2007-06-26 11:00:38 följande:
    Dom som gjorde ul att du var missnöjd.
    Fast det hjälper väl inte...bilderna lär ju inte bli bättre för det.
  • ÄngelBängel

Håller med om att dina bilder var lite... hur ska jag säga det snällt... svårtydda

Konstigt att hon valde de bilderna. De hittar ju en bra vy över lårbenet att mäta och det brukar ju vara en fin bild. Sedan kan man ofta få en fin sidbild när de tittar på ryggraden så att BM inte hittade bra bilder för att "hon gjorde sitt jobb" tror jag inte på. Då låser de ju ändå bilden för att mäta och då är det ju en smal sak att skriva ut en bild.

När bäbisen väl är född kommer du inte att bry dig om dina bilder, kanske skratta åt dem när du sätter in dem i pärmen. Du får visa din fina mage istället

• Malia75
    ÄngelBängel skrev 2007-06-26 11:10:49 följande:
    Du får visa din fina mage istället
    Hehe, tyvärr är den inte mycket bättre än bilderna.
Svar på tråden Dåliga UL-bilder