• LillaÄrtan

Sjuk på utlandsresan, fick DU tillbaka pengar på försäkringen?

Nyss hemkommna efter en vecka i Turkiet med sambon & dottern på 18 månader.
    Olyckligtvis blev dottern magsjuk, hamnade en kort sväng på sjukhus, febrig osv. och det bara efter 3 dagar där nere. Så hela semestern spenderade vi inne på vårt hotellrum.
    Jag & sambon blev också sjuka men har dock inga läkarintyg på detta så för oss kan vi ju inget begära.

Haft kontakt med Folksam idag (reseskydd via hemförsäkring) och dem säger att vi ska få tillbaka en summa för mig som vårdat dottern & för dottern själv. (men hon kostade ju bara 300:- ändå..)

Någon som har en aning om vad det är för slags summa man får tillbaka?
    Handlar det om en tusenlapp eller kan man ha tur & få mer tillbaka?
    Känns så trist iom att resan var snordyr..

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071023 ~
  • Svar på tråden Sjuk på utlandsresan, fick DU tillbaka pengar på försäkringen?
  • Novus

Är det bara på resebolagens försäkring man kan få tillbaka för förlorad resa, då ni inte kunnat "utnyttjat" resan fullt.
    Min syster blev skjuten just i turkiet och de fick tillbaka ersättning för den tiden de förlorade av semestern

• LillaÄrtan

Vi har ingen försäkring hos just resebolaget utan en reseföräskring hos vårt  "vanliga" försäkringbolag där vi har just hemförsäkring och där ingår en reseförsäkring på 45 dagar!

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071023 ~
  • Novus

Är det just Folksam tror jag inte ni får tillbaka så mycket mer. Min syster hade oxå Folkskam (!!) och fick därmed ingen ersättning för den tiden hon låg på sjukhuset, då denna tid inte överskred 8 dagar, vilket inte heller ni gjort

• LillaÄrtan

Jasså?
    I papperrna jag har står inget om 8 dagar?
    Det står bar aom förlorad "semester" och min handläggare där var jättetrevlig & snäll o sa att man självklart skall få tillbaka för de förlorade dagarna under ens semester resa?

"Är det just Folksam tror jag inte ni får tillbaka så mycket mer"
    - Hur menar du då?  Mycket mer än vad?

Många frågor!!

• Majgo

Vår som blev oxå sjuk på semestern i Tunisien. Vi fick 2½ dag semester, resten på hotellrummet med doktorn där 3 ggr. Vi fick tillbaka via vår hemförsäkring i Folksam ca 900kr tror jag det var. Det var för förlorade dagar sa de... men ynkligt betalt var det ju för så många dagar som det var ..Ledsen

• Majgo

Vår son ska det givetvis stå!

• LillaÄrtan

Okej. Vi har ju ca. 3 förlorade dagar av vår semester. Så 900:- är ju en spott i havet på en resa som kostade oss över 14tusen kronor för en vecka Gråter

• LillaÄrtan

puffar

• LillaÄrtan

menade att 900:- 'r lite iom att man ska betala in 1500:- till dem ändå.... det blir ju ingen visnt på det hela liksom

• Novus

Oj, missuppfattade helt. Trodde ni fått en del för att ni legat på sjukhuset med henne och du undrade om ni kunde få någon mer ersättning (förlorad resa) För när man ligger inne så ska man ligga inne minst 8 dagar för att få ersättning

Svar på tråden Sjuk på utlandsresan, fick DU tillbaka pengar på försäkringen?