• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Aprilia

åh har inte sett denna tråd förrän nu.....

*sparar i mina favoriter*

• three times a lady

Jag insåg nu att det var pga dubletter. Så ni behöver inte svara!

• Lady Namárië

Jag har en liten fråga!

Häromveckan hittade jag ett av mina dagboksinlägg härifrån fl inlagt som en egen tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m2098966.html

Jag blev både förvånad och road, och samtidigt lite nyfiken på var trådstartaren fått texten ifrån (den finns nämligen - med min tillåtelse - på ett annat forum, men jag skulle gärna vilja veta om den figurerar - utan tillåtelse - på fler ställen). Jag ställde först en fråga i tråden, och gjorde ett par dagar senare ett snällt inlägg i ts gb där jag undrade samma sak. Men jag har inte fått något svar överhuvudtaget.

Problemet är att jag är rädd för att ts skall ta illa upp eller känna sig påhoppad om jag skickar henne ett privat mess eller frågar igen i hennes gb. Min mening är ju inte alls att vara arg på henne (även om jag inte tycker att man skall sprida andra personers verk utan att ange källan), utan jag skulle bara vilja veta vart hon hittat den.

Tror moderatorerna att det är ok att jag frågar igen?

• Isolde

Fråga du!

Jag som studerar folks psykologi när de svarar i trådar tycker att det är helballt med de två påföljande inläggen, hur de helt ignorerar ditt.

• Lady Namárië

Isolde--> Jupp, lade märke till det, ja.. *hrm*

Tack för svaret, då frågar jag och så hänvisar jag till dig om hon tycker att jag är påflugen!

• My 2

Tycker också att du ska fråga, och jag tycker dessutom att du kan kontakta Patrik om du inte får något gensvar. Lägg också till i din pres att dina texter inte får publiceras eller vidaresändas utan ditt uttryckliga tillstånd... för framtiden.

/my

• Du är för liten

Hej jag hade en tråd där jag frågade om referensbilder på barn men den blev borttagen då några av dem jag gjort bilder åt ville köpa dem, på grund utav att det skulle vara reklam.

Är det okej o göra en ny tråd där jag ber alla som var okej med att jag fick måla av deras barn skriva igen? Jag fattar varför det togs bort men moderator skrev även att det var okej tills de började prata om pengar, så då vill jag veta om jag får göra en ny tråd där jag säger att de inte får prata om pengar, där jag ändå kan få be om att få bilder mailade till mig?
    Jag vill liksom fortfarande öva på bilderna, som var hela poängen med ursprungstråden.

• My 2

Du är för liten: Det skulle nog gå för sig, men var noga med att poängtera att du inte säljer något, varken bilder eller tjänster.

/Moderator

• Du är för liten

Varför tog någon bort den nya ny då när du sa att jag fick och jag poängterade att det inte handlade om att sälja?

• Du är för liten

jag skrev såhär:

Hej!
    Den gamla tråden är borttagen för att den bröt mot medlemsvillkoren om reklam när det handlade om att köpa originalen.
    Jag vill dock fortfarande öva på bilder så alla ni som skrev i den gamla tråden kan väl vara snälla o skriva här igen, för jag kan knappast komma ihåg alla som bara skrev i tråden och inte mailade.
    Detta handlar alltså inte om att jag skall sälja några bilder utan om att jag vill öva. Skulle vara kul om ni skrev, det var så många fina bilder

Min mail är nathalie@deus.se om ni skulle skicka över någon bild, jag svarar där om jag inte är inne på familjeliv. Det är bättre att ni skickar en bild dit med en gång än säger att ni har en i galleriet i min gästbok (svårare att hålla reda på), så om ni undrar vilken bild som är bäst o så så maila dit, men mycket av ansiktet ska gärna synas

Vad är inte okej, vad måste jag ändra? Det blev borttaget, det blev även en himla massa dubletter överallt för servern är hyperkonstig

Svar på tråden Moderatortråden