• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Pia74

giz: Jag tror det eftersom Venus har svarat och Sannispannisen hade typ gjort 5 lika inlägg först och sedan när hon frågade varför blev det också dublett.

Chania hade samma problem vid samma tidpunkt jag tror att hon fick till en si sådär 8 lika dana trådar.

Vad är det som hänt med FL då det blir så det måste ju skapa såååå mycket merjobb för moderatorerna.

• Pia74

Vill bara ge en uppmuntringskram till moderatorerna *kram*

• three times a lady

Hur kan redaktionen upptäcka om det är ett troll? Om det inte finns några bilder att jämföra med som i fallet ovanför? Om det bara finns tex några neutrala bilder på bebiskläder (ett exempel!), kan de då upptäcka om det är troll? Kan de det överhuvudtaget?

• Roisin Dubh

ttal,

Nej det är inte lätt för redaktionen heller om det inte finns några klara bevis. Det de kan göra är att se om medlemmen lämnat äkta uppgifter vid registreringen och om de gjort detta kan man konfrontera personen och tala om att misstankar finns. Jag tror de flesta som "trollar" sig lämnar falska uppgifter och om de trots allt inte gjort detta kan kanske ett personligt telefonsamtal med frågor nog få trollet att erkänna.

Kom ihåg att man inte får registrera sig här utan att lämna personuppgifter. Om dessa uppgifter inte stämmer så är det grund nog för att bli av med medlemskapet.

• three times a lady

Hur vet de om uppgifterna stämmer då? Alltså, telefonnummer kan de ju kolla kanske, men adress? Och namn?

• Emy

Vet inte om det frågats innan men då får ni väl skälla på mig för att jag inte orkar läsa tråden :P

(Hur) kan man radera meddelanden i inboxen?

Svar på tråden Moderatortråden