• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • three times a lady

yohanna: ska man skicka ett privat meddelande då? För man får väl inte skriva det öppet? Om man har misstankar om att någon är ett troll alltså.

• My 2

TTaL: Skicka privat meddelande, eller, om man så själv önskar, så skickar man sina misstankar direkt till redaktionen.
    /Moderator

• giz

nyfiken vad får man varning för och vad får man tillsägelse för?
    hur många tillsägelser kan man få innan det blir en varning?
    eller kan man typ ha 10 tillsägelser utan att det har ngn betydelse (nä nyfikna jag har 2 tillsägelser allt som allt)

• Roisin Dubh

giz, tillsägelse = varning

Åtminstone så använder Patrik benämningen tillsägelse när han menar varning (han som formulerat automatiska meddelandena).

Har du fått många tillsägelser ligger du alltså pyrt till!

• giz

vaaaaaaa aj fn jag som trode tillsägelse och varning var 2 skillda saker
    så det är 3 tillsägelser å sen ut *tar mej i örat å skärper mej på stört *

• Du är för liten

hur förvirrade blir ni på en skala när ni tar hand om rapporter?

Jag tror jag rapporterade 2 inlägg igår (kanske minns fel men hur som helst) och jag skrev hälften av meningen rätt o hälften fel på vardera. Måste verka lite snurrigt när jag pratar om nåt helt annat än vad som var i inlägget, kom på detta när jag skickat såklart.
    Förstår inte hur ni håller reda på det. Trevlig helg.

• giz

fick en snille idé
    om jag avreggar mej å reggar om mej igen så har jag ju noll tillsägelser

• Blomsterbiet

Har kanske en dum fråga men vad menas med troll här inne???

• Roisin Dubh

Ta en Toy, gix!

Det räcker gott och väl med att hålla dig i skinnet. Om en medlem drar på sig tre varningar inom 6 mån så "blinkar röda lampor" hemma hos Patrik. Det finns alltså ett automatiskt alarmsystem som säger till när någon ligger illa till. Då tar redaktören på sig glasögonen (om han har såna) och granskar medlemmens närvaro här och beslutar om han/hon har gjort sitt eller kanske ska få en extra chans.

Så om det var länge sedan du fick varningarna så har månader passerat och risken krypmper att du ska väcka alarm med "tre inom ett halvår".

Du är för liten,

Det lät jättekul det där! *nyfiken* Jag missade den men det är säkert någon annan moderator som fått klia sig i huvudet.

Svar på tråden Moderatortråden