• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • My 2

Flourtanten: helt laglig, men om du hittar den någonstans du inte tillåtit kan du ställa till med liv

• giz

hmmm mumlar tyst: kanse ska byta bild jag då

*ställer tbx svärmor å surfar vidare*

• My 2

Vill tillägga när det gäller copyrightbilder att man ofta kan maila förlaget eller den som har copy på en bild och förklara hur man vill använda bilden, då brukar det sällan vara ett problem, de brukar bara bli förvånade att någon faktiskt frågar först

• Roisin Dubh

*ställer giz svärmor i kylen och plockar fram en tecknad bild jag med*

• Fluortanten

MuminMy

Det kan du ge dig på att jag skulle!

• Roisin Dubh

Jag hittade mitt eget öga en gång på en annan medlems presentation.
    web.telia.com/~u45613402/FLbilder/englamor.jpg

Hon påstod att hon fått bilden av en kompis som i sin tur hittat den på en amerikansk konstsajt. Hmm? Ok, sammanträffanden sker men att min bild först skulle stjälas av någon, läggas upp på en jättesajt bland ca 5 miljoner andra bilder och där hittas av en svensk tjej som ger den till en kompis som råkar vara medlem här på FL där jag "lever och bor"? Njää!

Hon försvann härifrån när hon förstod att jag inte trodde på hennes story. Möjligtvis finns hon kvar i annan skepnad men hon vågar sig nog inte på mina bilder igen i alla fall.

• My 2

Vi kanske skulle starta en ny tråd om copyright på bilder?

Nu stänger vi den diskussionen här, tycker jag.

Någon med en moderatorfråga? Kom igen, var inte blyga!

• Glass

Klart att jag har en moderatorfråga, jag vill ju inte få er att känna er sysslolösa.
    Så, hur mår ni idag och vad har ni roat er med?

Själv har jag hoppat, åkt ruschkana, badat bollhav och klättrat i två timmar, så nu sitter jag här helt apatisk...

• My 2

Glass: Jag kan tyvärr inte hitta något i reglerna om din fråga, du måste nog maila redaktionen.

Svar på tråden Moderatortråden