• My 2

Moderatortråden

*frångår principen att inte kommentera enskilda ärenden för att exemplifiera med ett specifikt fall*

felica6: Vi försöker så gott vi kan att hålla en gemensam linje, men vi är inte alla online samtidigt och ibland förändras situationer plötsligt och beslut måste omvärderas. I den situationen som rådde då ansåg jag (som var enda moderator online) att det bästa var om tråden fick "sjävldö" så jag tog bort de inlägg som skrev och informerade inläggsskrivarna om varför, de fick absolut ingen tillsägelse eller varning utan inläggen togs bara bort.

Sedan glömdes tråden bort (tills för några dagar sedan) nu är/var inte stämningen i tråden likadan denna gången, det är alltså nu inte nödvändigt att ta bort alla inlägg för att "stävja" någon upprorsställning eller likande.

Om vi skulle informera våra kollegor om alla beslut vi fattar daglidags skulle vi inte inte utföra något jobb för allt för mycket tid skulle gå åt till administration.

Vi har skapat ett forum utanför FL (redax har ännu inte gett oss något stängt forum här) och där försöker vi infomera om viktiga saker vi gjort / funderat på, samt beslut vi tagit i frågor som ev. blir kontroversiella... Men det är inte alltid man hinner och om valet är att inte agera för att man också hinner informera... då avstår i alla fall jag från att informera och agerar i alla fall.

Hoppas detta förtydligat för dig hur vi jobbar och att mina kollegor inte blir gramse på mig för att jag frångick en av våra heliga principer...

/Moderator MuminMy
  • My 2

Junijja: sorry... trött, har skitont i ryggen och grymma sammandragningar... svaret är till den som ställde frågan... vem det nu var

• My 2

MuminMy ger upp, ryggen pallar inte mer, måste gå och sova... Sköt om er nu och var snälla mot Isolde och RD som nu får hålla ställningarna

• My 2

släng dig på en flygande kotte och kom hit då!  P r o n t o!

• My 2

går och lägger mig i väntan på att giz ska fixa ryggen... loggar av sålänge ... bajs bajs!

• My 2

RD: Jag är här! Gå du och vila dig lite  

Giz var så snäll så.. tyvärr har jag dammsugit idag så det är lika illa igen... dvs vila... blir så JÄVLA trött!

Giz: Var sparar du alla gamla trådar? Men det var ju bra information

• My 2

cattis: Undrar om inte det där hände i samband med serverkraschen då mycket gick snett här i forumet...

Jag har en tråd äldre än mars i mina favoriter... så uppenbarligen är många borttagna... nån som minns hur det var?

• My 2

vem vet: Det bästa är om du mailar till [email protected] och bifogqar länk till tråd du startat i ämnet under "synpunkter och förbättringar"
    /Moderator

• My 2

Jag undrar varför det är så många som retar sig på så mycket? Det är ju mycket enklare att låta bli att reta sig än att reta sig... fast det kanske bara är sådana latmaskar som jag som följer minsta motståndets lag och visslande traskar förbi ....

"Ibland går moderatorerna i forumet som vanliga medlemmar"

• My 2

MosterMaggi: Men då får vi ju inte "vi som kan" något kvar att briljera med   Anledningen är nog att det inte får plats någon rubrik... 

Svar på tråden Moderatortråden