• My 2

Moderatortråden

Bebis: I dessa fall anser jag det motiverat men som regel, nej det får vi inte.

Nu har jag plöjt listan men det är fortfarande massor kvar *tittar bedjande på mina kollegor* nån som har lust att göra några? Kommer nog inte hinna logga på mer ikväll... men finns det några kvar i morgon bitti tar jag dem då!

Kram och ha en bra kväll!
    /my
  • My 2

*sparkar lite på giz kvarglömda kottar*  .....  Vaaaknaaaaa!

jaja, sticker iväg och kollar vad som är kvar i rapportlistan...

Nån som har några frågor så här på morgonkvisten?

• My 2

piffan: Jag svarar om jag kan men som du vet har vi svårt att både kommentera och åtgärda redan behandlade ärenden (vi kan inte längre se dem när de är behandlade).

Lilou: Bra!

Fler frågor?

• My 2

Calcioaddict: Hinner vi brukar vi i sådana fall förklara i meddelandet men som du kanske vet har vi behandlat ett antal hundra rapporter på ett dygn nu... Har du inte fått svar av Isolde kan du även skicka till mig.

• My 2

Jag  vill påminna alla besökare att det är tack vare er som vi kan hålla en bra nivå på forumet  Om ni inte anmälde och var vakna på regelbrott hade vi haft "häcken full" med att läsa alla forumen dygnet runt!

Så tack alla! Ge er själva en klapp på axeln!

• My 2

Vi använder ju fetstil när vi vill "ryta" lite extra, en liten försynt påminnelse kommer knappast i fetstil Men iom att vi inte har färg att tillgå just nu är fet det bästa. Sedan kommer vi att ha en färg, som SnutteNuttan skriver och då blir det förhoppningsvis lite bättre.
    /my

• My 2

Iors syster

Först och främst vill jag säga att VEM inläggsskrivaren är spelar INGEN roll för hur inlägget bedöms eftersom den informationen inte finns i rapporten, vi kan givetvis se det i tråden men vi tar inte hänsyn till det.

Vad som gäller för diskussioner om enskilda personer står klart och tydligt i reglerna, och känner du till regelbrott ska du givetvis anmäla dem, annars blir de ju aldrig åtgärdade. Vi moderatorer är i stor grad beroende av att ni, medlemmarna, uppmärksammar oss på reglebrott, och det gör ni genom att anmäla dem.

I en diskussion om en enskild person är det fullt möjligt att ett inlägg bryter mot paragraf 2 i villkoren och ett annat gör det inte. För att en tråd helt ska tas bort krävs att själva trådstarten bryter mot reglerna, det hjälper inte att x antal inlägg i tråden är regelbrott för att hela tråden ska ryka. Har man fått ett inlägg borttaget där man inte håller med moderatorn ska man givetvis överklaga till redaktionen. Det vill vi gärna att ni gör.

FL har också en policy att saker och ting ska diskuteras "där det hör hemma" vi är därför försiktiga med att tillåta diskussioner om en tråd i en annan tråd, speciellt om det gäller enskilda personer då dessa har mindre chans att försvara sig om diskussionen förs "bakom deras ryggar", med andra ord; Har du något att säga ska du göra det "till mig" inte tassla "bakom min rygg".

Vi har tidigare diskuterat med er huruvida en tråd kan "tillhöra" några medlemmar och det kan den inte (minns du?), ni har en tråd ni diskuterar i men den är öppen för alla och vill ni ha ett "slutet" forum är detta knappast platsen. Vi har inget emot "er" eftersom vi inte ser "er" som en grupp eftersom en tråd inte kan tillhöra  någon... (blev det rörigt nu? kanske lite *ler*)

Som du vet är jag förhindrad att kommentera det enskilda fallet du tar upp i din fråga så detta är en allmän information som gäller alla medlemmar och alla inlägg.

/Moderator

• My 2

Iors syster: Den är kvar för att den inte är anmäld och därför inte blivit bedömd. Jag kan givetvis självmant anmäla en tråd "jag ramlar över" men jag tror ingen av oss springer omkring här på FL och letar reglebrott Dessutom behandlar vi inte ärenden vi själva anmält (om det inte är dubletter). Jag har inte tagit ställning till den tråd du länkade till och jag kan inte heller ge något besked i enskilda ärenden här utan det är alltid mellan Moderator/Redaktion och medlem.
    /Moderator

• My 2

FiaFlopp: Det är klart att du får men du får inte "hänga ut" andra personer eller på något annat sätt bryta mot villkoren, sålänge du håller dig inom ramarna är det fritt fram vad du väljer att dela med dig av.
    /Moderator

• My 2

Linkan71: Din länk måste ha knasat sig och jag kan ju inte se i rapportlistan vad just du anmält... /my

Svar på tråden Moderatortråden