Iors syster
Först och främst vill jag säga att VEM inläggsskrivaren är spelar INGEN roll för hur inlägget bedöms eftersom den informationen inte finns i rapporten, vi kan givetvis se det i tråden men vi tar inte hänsyn till det.
Vad som gäller för diskussioner om enskilda personer står klart och tydligt i reglerna, och känner du till regelbrott ska du givetvis anmäla dem, annars blir de ju aldrig åtgärdade. Vi moderatorer är i stor grad beroende av att ni, medlemmarna, uppmärksammar oss på reglebrott, och det gör ni genom att anmäla dem.
I en diskussion om en enskild person är det fullt möjligt att ett inlägg bryter mot paragraf 2 i villkoren och ett annat gör det inte. För att en tråd helt ska tas bort krävs att själva trådstarten bryter mot reglerna, det hjälper inte att x antal inlägg i tråden är regelbrott för att hela tråden ska ryka. Har man fått ett inlägg borttaget där man inte håller med moderatorn ska man givetvis överklaga till redaktionen. Det vill vi gärna att ni gör.
FL har också en policy att saker och ting ska diskuteras "där det hör hemma" vi är därför försiktiga med att tillåta diskussioner om en tråd i en annan tråd, speciellt om det gäller enskilda personer då dessa har mindre chans att försvara sig om diskussionen förs "bakom deras ryggar", med andra ord; Har du något att säga ska du göra det "till mig" inte tassla "bakom min rygg".
Vi har tidigare diskuterat med er huruvida en tråd kan "tillhöra" några medlemmar och det kan den inte (minns du?), ni har en tråd ni diskuterar i men den är öppen för alla och vill ni ha ett "slutet" forum är detta knappast platsen. Vi har inget emot "er" eftersom vi inte ser "er" som en grupp eftersom en tråd inte kan tillhöra någon... (blev det rörigt nu? kanske lite *ler*)
Som du vet är jag förhindrad att kommentera det enskilda fallet du tar upp i din fråga så detta är en allmän information som gäller alla medlemmar och alla inlägg.
/Moderator